Використання Lego-цеглинок як інструмент вивчення англійської мови в НУШ

Про матеріал
Матеріал містить вправи з використанням LEGO-цеглинок для вивчення англійської мови
Перегляд файлу

 

Використання Lego цеглинок

як інструмент вивчення англійської мови в НУШ

 

Основним видом діяльності школярів у початковій ланці - є гра. Робота з конструктором ЛЕГО на уроках англійської мови дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Учні люблять ці уроки та із задоволенням вивчають матеріал граючись.

ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.

Перспективність застосування ЛЕГО - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.

ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.

Перспективність застосування ЛЕГО - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.

Діти народжують нові ідеї, втілюючи в реальність те, що могло б бути насправді. І допомагають їм у цьому різноманітні набори ЛЕГО, які створюють поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії.

Основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.

На кожному занятті педагог пропонує певну тему, що стосується історії, географії, культури, техніки, містобудування та ін. А діти конструюють на задану тему. Особливості конструктора ЛЕГО, його високу якість дозволяють дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.

Завдяки цій технології:

  • дитина користується тільки виразними засобами (інтонацією) без міміки і пантоміміки;
  • атмосфера майбутнього інсценування або відтворення завдань породжує в учасників потужні стимули, викликає у них сильні відчуття, пов'язані з детальним обмірковуванням образів героїв, яких їм треба змоделювати, озвучити (зіграти);
  • завдяки LEGO на заняттях створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе господарями, творцями;
  • саме конструювання перетворює персонаж з абстракції в реальність і дає можливість дитині уявити собі героя як живого;
  • активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються навички діалогічного мовлення;
  • на етапі роботи з конструювання моделей діти вчаться працювати у групі з 2-4 чол, дає позитивні результати: вони вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач товариша, частіше приходити на допомогу один одному;
  • у процесі конструювання та інсценізації діти переживають події ще раз;
  • створюється атмосфера змагання.

Отже, використання LEGO на заняттях своїм змістом, формою організації та результативністю сприяє формуванню вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, виділяючи характерні особливості героїв, подій і т. д., що впливає на розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, просторових уявлень, уяви.

Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.

Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.

В результаті аналізу формується самооцінка й усвідомлення оцінки себе іншими людьми (рефлексія).

Завдяки використанню конструктора LEGO на заняттях, діти стають активними учасниками заняття, усвідомленими стають знання учнів, більш надійними навички. Учні люблять ці заняття.

Джерело: «Використання LEGO-технології у вихованні учнів початкової школи» http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/

За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:

  • Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
  • Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
  • Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування математичних та логічних задач.
  • Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
  • Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
  • Формування навички діалогічного мовлення, розширення словникового запасу.
  • Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути толерантними один до одного.
  • Створення атмосфери змагання.

Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.

Діапазон використання ЛЕГО з точки зору конструктивно-ігрового значення для дітей досить широкий.

На уроках іноземної мови (наприклад, англійської) за допомогою кубиків можна навчати дітей назвам кольорів, прийменникам («під», «над»), позначенням розмірів тощо.

Джерело: «ЛЕГО-система в освітньому просторі нової початкової школи» https://www.schoollife.org.ua/586-2018/

 

Збірник вправ

  1. Вправа «Right or Wrong?»

Мета: вивчати кольори, розвивати комунікативні навички.

Інструкція: У різних кутках класу розміщено Lego цеглинки двох кольорів наприклад, червоний і блакитний. Червона цеглинка означає «Wrong», а блакитна -  «Right». Учитель показує малюнок предмета і називає його колір. Якщо колір названо вірно, учні стають біля блакитної цеглинки і кажуть «Right», якщо вчитель називає колір предмета невірно, учні стають біля червоної цеглинки і кажуть  «Wrong». Також можна спитати в учнів «What colour is…?»

 

  1. Вправа  «A Builder»

Мета: вивчити літери алфавіту, розвивати критичне мислення

 Інструкція: Учні будують літеру англійського алфавіту з цеглинок. Дуже важливо надати можливість дітям проявити фантазію і дозволити користуватися будь-якими підручними засобами у разі, якщо не виходить побудувати літеру тільки з цеглинок. Наприклад, літера Bb має округлі елементи. В дитини підключається критичне мислення і вона обов’язково має знайти вихід.

 

  1. Вправа «Mix»

    Мета: повторити кольори, розвивати критичне мислення.

Учитель просить учнів називати кольори. Учні будують башту з цеглинок в тому порядку, в я кому називають кольори.

Потім учитель просить називати по два кольори. Учні складають по дві цеглинки і називають колір, який можна отримати, якщо змішати такі фарби.

 

  1. Вправа «Stop the Music»

Мета: повторити і закріпити слова.

Куб з 6 цеглинок діти передають по колу під музику. Коли музика зупиняється, учень, в якого в руках залишився куб називає слово за темою уроку.

 

  1. Вправа «The Colour of my Mood»

Мета: розвити навички діалогічного мовлення, закріпити вживання фрази «How are you?» і фрази-відповіді «I’m…»

Вчитель разом із учнями визначає колір настрою. Наприклад, фраза «I’m good» буде жовтого кольору, «I’m great» - зеленого,  «I’m sad» - червоного. Учні працюють в парах або в колі і по черзі запитують один одного «How are you?» і дають відповідь, демонструючи Lego цеглинку відповідного кольору.

 

  1. Вправа-руханка «Head and Shoulders»

Мета: вивчити частини тіла, розвивати комунікативні навички, навички критичного мислення

Під пісеньку «Head and Shoulders» учні повторюють слова пісні і рухи, торкаючись цеглинкою частин тіла, які співаються в пісні.

Після закінчення пісні вчитель називає окремі частини тіла і просить учнів доторкнутися до них, а сам тим часом торкається зовсім інших частин тіла. Учні мають виправити вчителя, називаючи частину тіла, до якої торкається учитель правильно.

 

  1. Вправа «Draw my Face»

Мета: вивчити назви частин обличчя, повторити кольори, розвивати комунікативні навички.

Підготуйте  аркуші з намальованим овалом (обличчям) за кількістю учнів. Учитель називає частини обличчя, а діти кладуть Lego цеглинки на відповідне місце. Після того, як обличчя готове, можна попросити описати колір очей, рота, вух, волосся.

 

  1. Вправа «In the Bag»

Мета: вивчити рахунок до 10, розвивати тактильні відчуття.

В непрозору сумку покласти Lego цеглинки. Учню дозволяється торкатися сумки, але не відкривати, щоб назвати кількість цеглинок.

 

 

  1. Вправа «Where is the Block?»

Мета: вивчити прийменники місця, розвивати мовленнєві навички.

Учень виходить з класу, інший учень ховає куб або Lego цеглинку. Учня, що виходив з класу, просять зайти і запитують «Where is the Block?» Учень повинен знайти куб або Lego цеглинку і назвати, де він/вона знаходиться.

 

  1.  Вправа «Block Hunter»

Мета: вивчити слова, навчити працювати в команді.

1 варіант. Розкласти на підлозі малюнки, зверху покласти Lego цеглинки. Учень крокує і називає слово з малюнка. Якщо слово назвав вірно, забирає цеглинку, якщо ні –залишає. Перемагає той, в кого більше зібраних цеглинок.

2 варіант. Потрібно два набора карток і Lego цеглинок. Учні об’єднуються в команди. Учитель називає слово з картки, учні команд по черзі беруть цеглинку з малюнка. Перемагає команда, яка більше цеглинок назбирала.

 

11.  Вправа «Step by Step»

Мета: вивчити алфавіт, навчити працювати в команді.

Необхідно заздалегідь наклеїти на Lego цеглинки наліпки з літерами алфавіту. Об’єднати клас  в 2 команди. Команди отримують завдання скласти літери  в алфавітному порядку. Перемагає команда, яка швидше правильно склала алфавіт.

 

12. Вправа «Don’t Sleep!»

Мета: вивчити слова, навчити працювати в парах.

Учитель заздалегідь готує наліпки з малюнками з певної теми і кріпить їх на Lego цеглинки. Учні працюють в парах. Учитель називає слово, учні повинні взяту цеглинку з цим малюночком. Перемагає той учень, в кого більше цеглинок.

 

  1.  Вправа “How old are you?”

 Мета: вивчити фразу «How old are you?» і відповідь на неї, повторити числівники, розвивати діалогічне мовлення.

 Учні стають в коло і передають один одному цеглинку, при цьому запитують «How old are you?», учень, якому передають цеглинку, відповідає «I’m…» і передає її сусіду, знову із запитанням  «How old are you?».

 

docx
Додано
3 червня 2021
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку