Використання Lego цеглинок
як інструмент вивчення англійської мови в НУШ
Основним видом діяльності школярів у початковій ланці - є гра. Робота з конструктором ЛЕГО на уроках англійської мови дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Учні люблять ці уроки та із задоволенням вивчають матеріал граючись.
ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.
Перспективність застосування ЛЕГО - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.
ЛЕГО – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.
Перспективність застосування ЛЕГО - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.
Діти народжують нові ідеї, втілюючи в реальність те, що могло б бути насправді. І допомагають їм у цьому різноманітні набори ЛЕГО, які створюють поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії.
Основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.
На кожному занятті педагог пропонує певну тему, що стосується історії, географії, культури, техніки, містобудування та ін. А діти конструюють на задану тему. Особливості конструктора ЛЕГО, його високу якість дозволяють дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.
Завдяки цій технології:
Отже, використання LEGO на заняттях своїм змістом, формою організації та результативністю сприяє формуванню вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, виділяючи характерні особливості героїв, подій і т. д., що впливає на розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, просторових уявлень, уяви.
Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.
Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
В результаті аналізу формується самооцінка й усвідомлення оцінки себе іншими людьми (рефлексія).
Завдяки використанню конструктора LEGO на заняттях, діти стають активними учасниками заняття, усвідомленими стають знання учнів, більш надійними навички. Учні люблять ці заняття.
Джерело: «Використання LEGO-технології у вихованні учнів початкової школи» http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/
За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності початкової школи за наступними напрямками:
Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
Діапазон використання ЛЕГО з точки зору конструктивно-ігрового значення для дітей досить широкий.
На уроках іноземної мови (наприклад, англійської) за допомогою кубиків можна навчати дітей назвам кольорів, прийменникам («під», «над»), позначенням розмірів тощо.
Джерело: «ЛЕГО-система в освітньому просторі нової початкової школи» https://www.schoollife.org.ua/586-2018/
Збірник вправ
Мета: вивчати кольори, розвивати комунікативні навички.
Інструкція: У різних кутках класу розміщено Lego цеглинки двох кольорів наприклад, червоний і блакитний. Червона цеглинка означає «Wrong», а блакитна - «Right». Учитель показує малюнок предмета і називає його колір. Якщо колір названо вірно, учні стають біля блакитної цеглинки і кажуть «Right», якщо вчитель називає колір предмета невірно, учні стають біля червоної цеглинки і кажуть «Wrong». Також можна спитати в учнів «What colour is…?»
Мета: вивчити літери алфавіту, розвивати критичне мислення
Інструкція: Учні будують літеру англійського алфавіту з цеглинок. Дуже важливо надати можливість дітям проявити фантазію і дозволити користуватися будь-якими підручними засобами у разі, якщо не виходить побудувати літеру тільки з цеглинок. Наприклад, літера Bb має округлі елементи. В дитини підключається критичне мислення і вона обов’язково має знайти вихід.
Мета: повторити кольори, розвивати критичне мислення.
Учитель просить учнів називати кольори. Учні будують башту з цеглинок в тому порядку, в я кому називають кольори.
Потім учитель просить називати по два кольори. Учні складають по дві цеглинки і називають колір, який можна отримати, якщо змішати такі фарби.
Мета: повторити і закріпити слова.
Куб з 6 цеглинок діти передають по колу під музику. Коли музика зупиняється, учень, в якого в руках залишився куб називає слово за темою уроку.
Мета: розвити навички діалогічного мовлення, закріпити вживання фрази «How are you?» і фрази-відповіді «I’m…»
Вчитель разом із учнями визначає колір настрою. Наприклад, фраза «I’m good» буде жовтого кольору, «I’m great» - зеленого, «I’m sad» - червоного. Учні працюють в парах або в колі і по черзі запитують один одного «How are you?» і дають відповідь, демонструючи Lego цеглинку відповідного кольору.
Мета: вивчити частини тіла, розвивати комунікативні навички, навички критичного мислення
Під пісеньку «Head and Shoulders» учні повторюють слова пісні і рухи, торкаючись цеглинкою частин тіла, які співаються в пісні.
Після закінчення пісні вчитель називає окремі частини тіла і просить учнів доторкнутися до них, а сам тим часом торкається зовсім інших частин тіла. Учні мають виправити вчителя, називаючи частину тіла, до якої торкається учитель правильно.
Мета: вивчити назви частин обличчя, повторити кольори, розвивати комунікативні навички.
Підготуйте аркуші з намальованим овалом (обличчям) за кількістю учнів. Учитель називає частини обличчя, а діти кладуть Lego цеглинки на відповідне місце. Після того, як обличчя готове, можна попросити описати колір очей, рота, вух, волосся.
Мета: вивчити рахунок до 10, розвивати тактильні відчуття.
В непрозору сумку покласти Lego цеглинки. Учню дозволяється торкатися сумки, але не відкривати, щоб назвати кількість цеглинок.
Мета: вивчити прийменники місця, розвивати мовленнєві навички.
Учень виходить з класу, інший учень ховає куб або Lego цеглинку. Учня, що виходив з класу, просять зайти і запитують «Where is the Block?» Учень повинен знайти куб або Lego цеглинку і назвати, де він/вона знаходиться.
Мета: вивчити слова, навчити працювати в команді.
1 варіант. Розкласти на підлозі малюнки, зверху покласти Lego цеглинки. Учень крокує і називає слово з малюнка. Якщо слово назвав вірно, забирає цеглинку, якщо ні –залишає. Перемагає той, в кого більше зібраних цеглинок.
2 варіант. Потрібно два набора карток і Lego цеглинок. Учні об’єднуються в команди. Учитель називає слово з картки, учні команд по черзі беруть цеглинку з малюнка. Перемагає команда, яка більше цеглинок назбирала.
11. Вправа «Step by Step»
Мета: вивчити алфавіт, навчити працювати в команді.
Необхідно заздалегідь наклеїти на Lego цеглинки наліпки з літерами алфавіту. Об’єднати клас в 2 команди. Команди отримують завдання скласти літери в алфавітному порядку. Перемагає команда, яка швидше правильно склала алфавіт.
12. Вправа «Don’t Sleep!»
Мета: вивчити слова, навчити працювати в парах.
Учитель заздалегідь готує наліпки з малюнками з певної теми і кріпить їх на Lego цеглинки. Учні працюють в парах. Учитель називає слово, учні повинні взяту цеглинку з цим малюночком. Перемагає той учень, в кого більше цеглинок.
Мета: вивчити фразу «How old are you?» і відповідь на неї, повторити числівники, розвивати діалогічне мовлення.
Учні стають в коло і передають один одному цеглинку, при цьому запитують «How old are you?», учень, якому передають цеглинку, відповідає «I’m…» і передає її сусіду, знову із запитанням «How old are you?».