використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження

Про матеріал
Урок міситить вправи на визначення ролі логічного наголосу у словах -омонімах, розвиток словникового запасу 5-класників.
Перегляд файлу

Урок ____                                                        Дата проведення  __________

 

Тема:    Використання логічного наголосу для  виділення у вимові смислового навантаження.

Мета: засвоїти уміння постановки наголосу у словах, познайомити учнів з

           подвійним наголосом,

          розвивати здатність учнів використовувати логічний наголос в

          омоформах;

          виховувати 

Тип уроку: закріплення знань.

 

1.Актуалізація знань.

- Що таке наголос?

- Який наголос характерний для слів в українській мові?

2.  Практичне виконання вправ.

2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.

 Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.

2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях  і встановіть їх значення.

Музика-музика, онуча-онуча, липка-липка, казки – казки,  травник – травник, хліба –хліба, поділ –поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.

2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.

Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.

Слово -  найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем , і розжареним залізом.

Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.

Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.

На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.

 

Схема фонетичного розбору.

  1. Фонетична транскрипція.
  2. Аналіз складів.
  3. Аналіз звуків.

4.Підсумок уроку.

  • Яка роль наголосів у словах?
  • Які букви означають два звуки?

5.Домашнє завдання.

2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.

 Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.

2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях  і встановіть їх значення.

Музика-музика, онуча - онуча, липка-липка, казки – казки,  травник – травник, хліба –хліба, поділ – поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.

2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.

Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.

Слово -  найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем, і розжареним залізом.

Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.

Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.

На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.

 

 

2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.

 Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.

2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях  і встановіть їх значення.

Музика-музика, онуча-онуча, липка-липка, казки – казки,  травник – травник, хліба –хліба, поділ –поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.

2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.

Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.

Слово -  найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем, і розжареним залізом.

Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.

Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.

На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.

 

 

 

 

doc
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку