Урок ____ Дата проведення __________
Тема: Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження.
Мета: засвоїти уміння постановки наголосу у словах, познайомити учнів з
подвійним наголосом,
розвивати здатність учнів використовувати логічний наголос в
омоформах;
виховувати
Тип уроку: закріплення знань.
1.Актуалізація знань.
- Що таке наголос?
- Який наголос характерний для слів в українській мові?
2. Практичне виконання вправ.
2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.
Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.
2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях і встановіть їх значення.
Музика-музика, онуча-онуча, липка-липка, казки – казки, травник – травник, хліба –хліба, поділ –поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.
2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.
Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.
Слово - найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем , і розжареним залізом.
Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.
Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.
На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.
Схема фонетичного розбору.
4.Підсумок уроку.
5.Домашнє завдання.
2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.
Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.
2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях і встановіть їх значення.
Музика-музика, онуча - онуча, липка-липка, казки – казки, травник – травник, хліба –хліба, поділ – поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.
2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.
Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.
Слово - найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем, і розжареним залізом.
Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.
Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.
На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.
2.1. Користуючись словником наголосів, поставте наголос у словах. Поясніть значення слів.
Арахіс, абетковий, бюлетень, засуха, колія, курінь, локшина, ненавидіти, отаман, пазур, перекис, пільговий, соняшниковий, судно, течія, середина,вірші, циган, шолом, загадка, хутро, центнер, фольга.
2.2. Використовуючи подані слова в різних словосполученнях та реченнях і встановіть їх значення.
Музика-музика, онуча-онуча, липка-липка, казки – казки, травник – травник, хліба –хліба, поділ –поділ,ніколи – ніколи, осад - осад, озимок - озимок, мала –мала, Максимович – Максимович, чужина – чужина, пізнаю – пізнаю, гаряче - гаряче.
2.3. Списати текст . Зробити фонетичний розбір виділених слів.
Одною мовою повік всі люди плачуть, одною мовою сміється всенький світ.
Слово - найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,і гострим ножем, і розжареним залізом.
Щовесни проростають з кореня буйним зелом полини.
Коли вранці сонце зігріло землю, то вся вона була всіяна зірочками білих квітів.
На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала.