17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Використання месенджерів на уроках іноземної мови

Про матеріал

Використання месенджерів на уроках іноземної мови

Існує свідчення того, що ці додатки мають значний потенціал для підтримки навчального процесу та великі переваги для педагогіки, адже вони надають можливість безпосереднього доступу до безлічі онлайн-ресурсів, більше уваги приділяють творчості учнів, надають автономію та привчають до відповідальності за власне навчання.

Було встановлено, що люди пам'ятають лише 10% того, що вони читають, 20% того, що вони чують, 30% того, що вони бачать, та 50% того, що вони чують та бачать. З появою таких технологій, що поєднують зображення, тексти та аудіо в одному, цей відсоток може зрости навіть вище 50%.

Педагоги також почали помічати нові технології та досліджувати їх вплив на поведінку та продуктивність учня. Хоча існують докази того, що ці технології мають великий вплив на соціальний розвиток підлітків, ще більш актуальним для викладачів є те, наскільки ці технології впливають на академічний розвиток молоді.

Перегляд файлу

           

 

 

 

 

 

Використання месенджерів на уроках іноземної мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор:

Белінський Павло Валерійович

 

 

 

 

 

 

 Месенджери -  це безкоштовні програми для обміну повідомленнями, які працюють на різних платформах, таких як iPhone та Android і широко використовуються серед учнів, для того щоб надсилати мультимедійні повідомлення, такі як фотографії, відео, аудіозаписи та прості текстові повідомлення.

                         На сьогодні найпопулярнішими месенджерами є Viber, Telegram та

WhatsApp. Всі вони  мають такі спільні функції:

  Мультимедіа: це дозволяє користувачеві обмінюватися відео, текстовими повідомленнями, зображеннями та голосовими повідомленнями.

  Груповий чат: підтримує взаємодію з учасниками групи.

  Необмежений обмін повідомленнями: кількість повідомлень, якими ви можете ділитися в месенджерах необмежена. Програми використовують інтернет 3G /4G /EDGE або Wi-Fi для забезпечення безперервної передачі даних на різних платформах.

  Взаємодія між платформами: різні пристрої (ноутбуки, смартфони, планшети) можуть надсилати повідомлення один одному (текстові повідомлення, картинки, відеозаписи, голосові нотатки).

  Офлайн-повідомлення: повідомлення автоматично зберігаються, коли пристрій вимкнено або поза зоною покриття.

  Жодних витрат: за використання месенджерів не стягується плата.

  Ім'я користувачів: користувачам не потрібно запам'ятовувати паролі або ім'я користувача, оскільки месенджери працюють через номери телефону.

 

 Існує свідчення того, що ці додатки мають значний потенціал для підтримки навчального процесу та великі переваги для педагогіки, адже вони надають можливість безпосереднього доступу до безлічі онлайн-ресурсів, більше уваги приділяють творчості  учнів, надають автономію та привчають до відповідальності за власне навчання.

 Було встановлено, що люди пам'ятають лише 10% того, що вони читають, 20% того, що вони чують, 30% того, що вони бачать, та 50% того, що вони чують та бачать. З появою таких технологій, що поєднують зображення, тексти та аудіо в одному, цей відсоток може зрости навіть вище 50%.

 Педагоги також почали помічати нові технології та досліджувати їх вплив на поведінку та продуктивність учня. Хоча існують докази того, що ці технології мають великий вплив на соціальний розвиток підлітків, ще більш актуальним для викладачів є те, наскільки ці технології впливають на академічний розвиток молоді.

 Є три основні перешкоди для використання месенджерів під час уроків іноземної мови. По-перше, наявність технології та підключення до Інтернету в класі. По-друге - вчителі технофоби. По-третє,  і це, мабуть, найбільша проблема - це знання, як їх використовувати для вивчення мови.

 Viber, Telegram, WhatsApp або аналогічні служби обміну повідомленнями можуть допомогти подолати ці перешкоди. Якщо наш клас недостатньо оснащений, ми можемо скористатись технологією, яку студенти мають на своїх телефонах, навіть якщо в класі відсутній Інтернет. 

 Проведення занять через месенджери це також і різновид дистанційного навчання. В даному виді занять задіяні всі можливості месенджерів для більш ефективних занять. Ведеться робота по розвитку всіх навичок  іноземної мови, таких як:

Читання. 

          Учні читають художню літературу - твори німецьких авторів. Ведеться обговорення прочитаного матеріалу, виконуються тренувальні вправи на перевірку розуміння конкретної і загальної інформації. Даний аспект також включає читання сучасних інтернет-видань і новин мовою оригіналу. Далі, обговорюється прочитане, виконуються тренувальні вправи на витяг конкретної і загальної інформації з тексту і відпрацьовується нова лексику і конструкції.

Аудіювання. 

          На кожному занятті учні виконують вправи по прослуховуванню невеликих діалогів або насолоджуються музикою, одночасно вставляючи відсутні слова в текст пісень. Також учні дивляться уривки з фільмів і невеликі відеосюжети з подальшим відпрацюванням прослуханого, тим самим активно беруть участь в процесі навчання. До речі, німецька мова через месенджер - ця один з різновидів аудіювання. Так як це вже є імітацією телефонної розмови, якщо ми використовуємо аудіозаписи.

Письмо. 

          У процесі вивчення іноземної мови онлайн важливе місце займає і відпрацювання письмових навичок. Даний аспект тренується по-різному, в залежності від цілей вивчення мови. Для початкового рівня іноземної мови, цей вид роботи організований у вигляді написання листів та інших письмових повідомлень, які люди використовують у повсякденному житті. При вивченні іноземної мови у старших класах акцент буде зроблений на написанні творів і есе, ділових листів різного характеру. Перевага навчання через месенджери - учні практикують письмо за допомогою текстових повідомлень в режимі реального часу на протязі тривалого періоду. У підсумку учні долають психологічний бар'єр і написання листів або текстових повідомлень вже не є проблемою для них.

Говоріння. 

          Щоб подолати мовний бар'єр і оволодіти німецькою мовою цілком і повністю, необхідно говорити, говорити і говорити! Головна мета - це навчити учнів вільно спілкуватися мовою. На кожному занятті учні виконують різні мовні завдання, які будуть стимулювати їх до спілкування і сприяти розвитку мовлення. Серед них - дебати, обговорення фільмів і книг (прочитаних в оригіналі), висловлення думки з приводу приказок і цитат знаменитих людей і багато іншого. Всі завдання так чи інакше пов'язані з розвитком усного мовлення. Учень занурюється в мовне середовище.

Домашнє завдання. 

          Після завершення уроку через месенджер, вчитель відправляє учневі домашнє завдання в навчальний чат. Завдання формуються відповідно до рівня і віку учня. Виконання завдань є обов'язковою умовою всього навчального процесу. Учень висилає виконане домашнє завдання своєму вчителеві в навчальний чат. Під час заняття викладач перевіряє на помилки домашнє завдання і висилає учневі в навчальний чат, щоб обговорити і виправити їх разом.

 Ось декілька ідей/вправ про те, як можна використовувати месенджери для вивчення мови. Для цього ми використовуємо наступні п'ять функцій: текст, фото, відео, аудіо та емодзі (смайли).

Фоторепортаж

Студенти знімають серію з п'яти чи шести фотографій, які розповідають коротку розповідь, і потім записують розповідь для кожного фото як підпис до фотографії.

Фотощоденник

Протягом одного дня кожен учень робить фото / селфі, які слугують наче щоденник цього дня. Учні записують опис того, що вони роблять під кожною фотографією. Учні можуть порівняти на уроці хто мав найцікавіший день.

Проілюструйте почуття

Один учень пише і надсилає своєму приятелеві назву емоції (наприклад, щасливий, злий, закоханий тощо). Інший учень повинен  проілюструвати емоцію за допомогою селфі.

Знайдіть смайли

Один учень пише назву емодзі своєму приятелеві. Другий учень повинен знайти та відправити назад правильний смайлик.

Робіть так, як я кажу

Один учень записує та надсилає інструкції щодо набору дій своїм друзям. Інший учень повинен продемонструвати розуміння, наслідуючи і відтворюючи дії, описані в тексті інструкцій.

Зміни 3 слова

Один учень обирає короткий текст з підручника. Учень записує відео в якому видно текст та одночасно чути , як він його читає. Але замість того, щоб читати текст точно так, як написано, учень змінює три слова. Інший учень повинен продивитися відео і почути, що перший сказав, щоб визначити, які три слова були змінені. Другий учень відповідає у звуковій чи текстовій формі та вказує три слова, які були змінені.

Вчимо дієслова

Під час вивчення дієслів учні знімають коротке відео для позначення дії, що описує дієслово та записують дієслово як підпис до відео.

Сценка

Один учень пише дієслово і надсилає його своїм друзям. Другий учень повинен продемонструвати розуміння дієслова, записавши коротке відео про дію.

Диктант

Один учень обирає речення з підручника. Він записує аудіо-повідомлення з  реченням і відправляє його своїм друзям. Другий учень повинен написати речення і відправити його назад для перевірки його першим учнем.

Можеш це вимовити?

Один учень обирає слово з підручника та надсилає його своєму приятелеві, пишучи «Можеш ви вимовити _________?» (з вибраним словом). Другий учень повинен записати аудіо-повідомлення з вимовою цього слова.

Емодзі перегони

У парах, обидва учні надсилають назву смайла своїм приятелям. Кожен учень повинен знайти та надіслати відповідний смайл. Це робиться на швидкість, як змагання двох команд.

Емодзі історії

Один учень вибирає чотири смайли та надсилає їх своїм друзям. Інші учні повинні написати дуже коротку розповідь (або речення), що містить всі чотири слова / поняття, яким відповідають смайли.

Заповни пропуски

Один учень дивиться у свій підручник і обирає речення. Учень пише в повідомленні це речення, але пропускає одне чи декілька слів та використовує нижнє підкреслення (__) на тому місці. Він відправляє це своїм друзям. Учні повинні  відправити назад відсутні слова.

Неправильні речення

Один учень вибирає речення. Він пише речення, але робить граматичну, орфографічну або лексичну помилку. Він відправляє це своєму приятелеві для виправлення.  Логічний ряд

Один учень пише чотири слова. Одне з слів повинно певним чином відрізнятись від інших трьох. Він надсилає чотири слова своєму приятелю. Учень повинен визначити варіант, що не підходить до логічного ряду слів і написати обгрунтування свого вибору.

Інтерв'ю

Один учень записує голосове повідомлення з питаннями, які він хоче поставити своєму однокласнику. Інший учень записує і відсилає назад відповіді.

Аудіо-щоденник

Учні записують, що вони роблять у різний час дня. Вони можуть порівнювати і бачити, наскільки схожі або різні їхні дні.

Німецька мова навколо нас

Учні фотографують приклади використання німецької мови, які вони бачать протягом дня навколо себе чи в інтернеті.

30-секундна презентація

Учні готують та записують 30-секундну презентацію на тему за їх вибором.

Гід

Учні роблять коротке відео про місце, яке вони добре знають. Це може бути їх будинок, район, школа тощо. Вони можуть коментувати під час зйомок, або один учень може бути ведучим, а інший оператором.

Що у вашій сумочці / кишені?

Учні витягують речі, які вони мають у своїй сумці або кишені, і фотографують всі предмети. Потім вони напишуть назви всіх об'єктів як підпис для фотографії.

Фотословник

Учні  фотографують об'єкти навколо свого будинку / класу та пишуть, як кожний об'єкт називається підписом до кожного фото.

 

Я їм...

Протягом одного дня учні фотографують все, що вони їдять, і пишуть назви страв і продуктів підписами для кожної фотографії. Тоді студенти можуть порівняти, хто має найкращу / гіршу дієту.

Опиши процес

Учні обирають процес діяльності, який вони добре знають (приклад: зробити сендвіч, завантажити відео, заварити чай тощо). Вони фотографують кожну сцену та пишуть опис кожного фото як підпис.

 

 

 

pdf
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку