Використання мобільного додатка "Графічний калькулятор" на уроках математики

Про матеріал

В статті розповідається про використання мобільного додатка "Графічний калькулятор" на уроках математики. Для вчителів математики, які працюють в середній та старшій школі.

Перегляд файлу

Тематичний розділ: Математика                          

Перевозник Юлія Петрівна

вчитель І категорії

Ізюмська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12

 

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ «ГРАФІЧНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР» НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

 

Ключові слова: графічний калькулятор, мобільний додаток, побудова графіків.

Посилання на мобільний додаток: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mathally.calculator.pro

Постановка проблеми: Функції і графіки є однією з основних тем у шкільному курсі алгебри. Вміння будувати графіки функцій є обов’язковим для кожного учня. Сьогодення вимагає від учителя впровадження у галузь освіти інформаційних технологій та комп’ютерних програм, адже вони є невід’ємною частиною реалізації загальнонаціональної програми комп’ютерізації навчального процесу. Однак, слід зазначити, що в школах не має можливості  проводити уроки математики з використанням комп’ютера кожним учнем. Зазвичай це один комп’ютер на клас або ж 11 комп’ютерів в кабінеті інформатики, і до того ж кабінет ще й не завжди вільний.

Мета статті: Головною метою цієї роботи є висвітлення переваги використання «Графічного калькулятора» на уроках математики в школі, поширення власного досвіду використання даного мобільного додатку на платформі android.

Виклад основного матеріалу: Ознайомившись з роботою в середовищі «Графічного калькулятора» на платформі android, вирішила спробувати використовувати його на уроках алгебри у 9 та 10 класах під час вивчення тем «Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій» та «Розв’язування показникових рівнянь».

Перевагами даного мобільного додатку є:

  • невеликий за розміром (менше 5 Мб);
  • потрібна версія Android 2.2  та вище на відміну від інших мобільних додатків, де потрібна версія 5.0 та вище, а отже його можна встановити навіть на «старенький» телефон;
  • безкоштовний;
  • працює offline;
  • простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс;
  • можливість побудови функцій, заданих аналітично;
  • наявність інтерактивного інструмента: так званий, «маркер» (при зміні положення маркера автоматично визначаються його координати);
  • побудова графіків різних функцій різними кольорами;
  • наявність режиму «опис графіку», при якому можна визначати координати точок перетину з осями координат, координати точок перетину графіків функцій, тощо;
  • можливість роздрукувати побудований графік функції.

Вважаю, що зазначений мобільний додаток доцільно використовувати на уроках різних типів, зокрема таких, як:

  • урок вивчення нових знань (наприклад, при поясненні сутності графічного методу для розв’язування показникових рівнянь);
  • урок формування вмінь та навичок (наприклад, при відпрацюванні алгоритму побудови графіків функцій);
  • урок застосування знань, умінь та навичок (наприклад, здійснення учнями само- та взаємоперевірки. Після самостійного розв’язування показникових рівнянь – демонстрація заздалегідь побудованих функцій, або ж перевірка результату після виконання перетворення графіків функцій).

Крім того, раціональним є використання «Графічного калькулятора» на різних етапах уроку: актуалізації опорних знань, ознайомлення з новим матеріалом, закріплення нового матеріалу (на рівні творчого застосування) та перевірки знань і рівня сформованості навичок і умінь.

Розглянемо приклад показникового рівняння та продемонструємо його розв’язання графічним методом за допомогою даного додатку:

 Для розв’язання даного рівняння необхідно побудувати графіки двох функцій. Абсциси точок перетину і будуть розв’язками даного рівняння. Для побудови графіків потрібно ввести формули функцій. Одночасно з тим, як користувач буде вводити формулу функції, на полотні буде побудовано графік заданої функції. Для побудови двох графіків, формули функцій потрібно ввести в різні рядки, тобто створити їх як різні об’єкти. Вводити функції потрібно з екранної клавіатури, в якій зібрано необхідні змінні, знаки та готові функції.

C:\Users\Perevoznik\Downloads\Screenshot_2018-02-16-18-25-10.pngC:\Users\Perevoznik\Downloads\Screenshot_2018-02-16-18-24-49.pngC:\Users\Perevoznik\Downloads\Screenshot_2018-02-16-18-25-24.png

Рис. 1. Розв’язання рівняння у мобільному додатку «Графічний калькулятор»

 

На рис. 1 видно, що рівняння має два розв’язки, оскільки графіки перетинаються в двох точках. Аби побачити розв’язки (абсциси точок перетину) достатньо натиснути на меню «опис графіка» і додати «точки перетину» – отримаємо їх координати. Таким чином, розв’язки заданого рівняння: х=0 і х=0,5.

Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій завжди викликала деякі труднощі, адже у одній координатній площині потрібно виконати побудову кількох графіків. «Графічний калькулятор» полегшує таку роботу.

Використання «Графічного калькулятора» під час вивчення алгебри та початків аналізу, зокрема теми «Показникові рівняння» або ж теми «Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій», дає можливість створити сприятливі умови для формування математичної та графічної культури учнів, для набуття ключових компетентностей, зокрема, предметної – математичної компетентності, для оптимізації навчального процесу в цілому завдяки раціональному використанню часу на уроках, для підвищення доступності та наочності навчання.

Висновки і пропозиції: Завдяки можливостям «Графічного калькулятора», учень чітко і легко розв’язує досить складні задачі, впевнено володіє відповідною системою понять і правил. Використання «Графічного калькулятора» дає можливість у багатьох випадках зробити розв’язування задач настільки ж доступним, як і просте розглядання малюнків чи графічних зображень. Такий підхід до вивчення математики дає наочні уявлення про поняття, що вивчаються, розвиває образне мислення, просторову уяву, дозволяє досить глибоко проникнути в сутність досліджуваного явища, неформально розв’язувати  задачу. Образне, яскраве представлення інформації підвищує швидкість і якість мислиннєвих процесів.

У своїй практиці використовую «Графічний калькулятор» з 2013 року. Отримала добрі результати. Підвищилась зацікавленість до вивчення алгебри, навіть найслабші учні, отримавши позитивні результати, повірили в себе. Урок перестає бути нудним і не цікавим. Дітям дуже подобається створювати щось нове і кожен досягає нехай маленького, але успіху.

 

Список використаних джерел:

  1. Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. Комп’ютерно-орієнтовані
    засоби навчання математики, фізики, інформатики // Інформатика,
    2004, №42К, Шкільний світ. – С. 5-9.
  2.  Жалдак М. І. Комп’ютер на уроках математики: Посібник для вчителів – К.: Техніка, 1997. – 303 с

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Луговець Олена Олександрівна
    Буду теж використовувати цей мобільний додаток
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
2084
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку