Використання новітніх технологій в процесі продуктивного навчання

Про матеріал
ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; розвивати логічне мислення і мовлення учнів; виховувати дружелюбність, толерантність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Використання ІКТ у початкових класах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів


Антоненко Л. М.


УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА

Тема. Якими бувають рослини?

Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для

           людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних  

           рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної

           групи; розвивати логічне мислення і мовлення учнів; виховувати

           дружелюбність, толерантність.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці – малюнки рослини.

  • Якою загальною назвою можна об’єднати ці малюнки?
  • До якої природи належать рослини? Доведіть. ( Рослини належать до живої природи, бо вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються і відмирають).
  • Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди.
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, якими бувають рослини.

ІІІ. Сприймання й  усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда

– Чим схожі і чим відрізняються ялина і яблуня? (Спільне – це дерева. Відмінності – ялина росте в лісі, яблуня – у саду, і за нею доглядає людина. Обидва дерева  приносять користь людям.)

  •       Чим схожі і чим відрізняються аґрус і ялівець? (Спільне – це кущі. Відмінне – аґрус росте у саду, і за ним доглядає людина. Ялівець росте в лісі.)
  •       Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне – це трав’янисті рослини. Відмінне – помідори ростуть у городі, і за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.)
  •       На які групи можна розподілити всі рослини?
  •       Перша група – це рослини, які вирощує людина. Їх називають культурними рослинами. Друга група – це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі. І їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.

2. Фізкультхвилинка

ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота за підручником (с.56-57)

– Розгляньте фотографії на с 56 угорі.

  • Ці дивовижні рослини показав наш добрий знайомий Сонечко Семикрапочка. Чи знаєте ви їх назви?

>> Робота в групах. Гра-змагання

  • Розгляньте фотографії на с. 56 унизу.
  • Що на них зображено?
  • Позмагайтесь: хто знає більше назв рослин нашого краю?

>> Робота в парах

  • Роздивіться фотографії на с.57 і розкажіть, що на них зображено?
  • У які групи можна об’єднати ці рослини? Поясніть.
  • Назвіть дикорослі рослини.
  • Назвіть культурні рослини.
  • У кожного стовпчику продовжте перелік, початий художником, у лісах, степах, на луках.

      Культурні рослини вирощують та доглядають люди для своїх потреб. Вони ростуть на полях, городах,  в садах і парках.

     Усі культурні рослини походять від дикорослих.

  • Що таке дикорослі рослини?
  • Де ростуть дикорослі рослини?
  • Що таке культурні рослини?
  • Де ростуть культурні рослини?
  • Розкажіть одне одному, які культурні рослини вирощують ваші сім’ї на присадибній чи дачній ділянці.

2. Завдання для друга природи

– Які дикорослі й культурні рослини ви зустрічаєте дорогою зі школи додому? Скористайтесь довідковим бюро у підручнику. Порівняйте їх між собою.

V. Підсумок уроку

  На які дві групи розділені всі рослини?

  • Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?
  • Для чого людина вирощує культурні рослини?
  • Яку культурну рослину тобі хотілося б вирощувати?
  • Що таке дикорослі рослини?

Додаток до уроку

>> Робота над загадками

      Відгадавши загадку, учні зазначають, до якої групи належить рослина – до культурних або дикорослих рослин.

  • Зубів немає, а кусає. (Кропива)
  • Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
  • Дівка в коморі,

А коса надворі. (Морква)

  • На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленій хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

  • Тут всі ростуть¸ як кажуть, душа в душу:

Малина,  абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні та груші…

А все це разом зветься просто … (Сад)

  • Яскраві пелюстки, І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову. (Троянди)
  • В чистім полі він росте:

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

Мов оченьки привітні. (Льон) 

docx
Додано
25 березня 2023
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку