Використання ІКТ у початкових класах
Підготувала
вчитель початкових класів
Антоненко Л. М.
УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА
Тема. Якими бувають рослини?
Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для
людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних
рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної
групи; розвивати логічне мислення і мовлення учнів; виховувати
дружелюбність, толерантність.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
На дошці – малюнки рослини.
-
Якою загальною назвою можна об’єднати ці малюнки?
-
До якої природи належать рослини? Доведіть. ( Рослини належать до живої природи, бо вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються і відмирають).
-
Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди.
-
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, якими бувають рослини.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
– Чим схожі і чим відрізняються ялина і яблуня? (Спільне – це дерева. Відмінності – ялина росте в лісі, яблуня – у саду, і за нею доглядає людина. Обидва дерева приносять користь людям.)
-
Чим схожі і чим відрізняються аґрус і ялівець? (Спільне – це кущі. Відмінне – аґрус росте у саду, і за ним доглядає людина. Ялівець росте в лісі.)
-
Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне – це трав’янисті рослини. Відмінне – помідори ростуть у городі, і за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.)
-
На які групи можна розподілити всі рослини?
-
Перша група – це рослини, які вирощує людина. Їх називають культурними рослинами. Друга група – це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі. І їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.
2. Фізкультхвилинка
ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с.56-57)
– Розгляньте фотографії на с 56 угорі.
-
Ці дивовижні рослини показав наш добрий знайомий Сонечко Семикрапочка. Чи знаєте ви їх назви?
>> Робота в групах. Гра-змагання
-
Розгляньте фотографії на с. 56 унизу.
-
Що на них зображено?
-
Позмагайтесь: хто знає більше назв рослин нашого краю?
>> Робота в парах
-
Роздивіться фотографії на с.57 і розкажіть, що на них зображено?
-
У які групи можна об’єднати ці рослини? Поясніть.
-
Назвіть дикорослі рослини.
-
Назвіть культурні рослини.
-
У кожного стовпчику продовжте перелік, початий художником, у лісах, степах, на луках.
Культурні рослини вирощують та доглядають люди для своїх потреб. Вони ростуть на полях, городах, в садах і парках.
Усі культурні рослини походять від дикорослих.
-
Що таке дикорослі рослини?
-
Де ростуть дикорослі рослини?
-
Що таке культурні рослини?
-
Де ростуть культурні рослини?
-
Розкажіть одне одному, які культурні рослини вирощують ваші сім’ї на присадибній чи дачній ділянці.
2. Завдання для друга природи
– Які дикорослі й культурні рослини ви зустрічаєте дорогою зі школи додому? Скористайтесь довідковим бюро у підручнику. Порівняйте їх між собою.
V. Підсумок уроку
– На які дві групи розділені всі рослини?
-
Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?
-
Для чого людина вирощує культурні рослини?
-
Яку культурну рослину тобі хотілося б вирощувати?
-
Що таке дикорослі рослини?
Додаток до уроку
>> Робота над загадками
Відгадавши загадку, учні зазначають, до якої групи належить рослина – до культурних або дикорослих рослин.
-
Зубів немає, а кусає. (Кропива)
-
Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
-
Дівка в коморі,
А коса надворі. (Морква)
Пишні коси розпліта,
У зеленій хустинки
Золоті хова зернинки. (Кукурудза)
-
Тут всі ростуть¸ як кажуть, душа в душу:
Малина, абрикоси, виноград,
Горіхи, сливи, яблуні та груші…
А все це разом зветься просто … (Сад)
-
Яскраві пелюстки, І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову. (Троянди)
-
В чистім полі він росте:
На високих ніжках,
В зелених панчішках,
Квіточки блакитні,
Мов оченьки привітні. (Льон)