Використання проектних технологій на уроках зарубіжної літератури
Довбня Людмила Олександрівна
учитель зарубіжної літератури
Необхідність використання у школі нових сучасних педагогічних технологій сьогодні вже не викликає сумнівів. На зміну пасивному учню приходить учень як активний суб’єкт, що здобуває знання. Особливо продуктивним є метод проектів, адже учень, працюючи над проектом, проходить стадії:
Це дає змогу набувати комунікативних навичок та вмінь. Завдяки проектному методу навчання, учні усвідомлюють усю технологію розв’язування задач ― від постановки проблеми до здобуття результатів.
Проекти є короткострокові, середньострокові, довгострокові.
Види проектів:
П ― потреба
Р ― результат
О ― оцінка себе
Е ― ерудиція
К ― контроль
Т ― технологія
Структура проекту:
Проекти дають змогу виявити інтерес кожного учня до процесу діяльності. Більше того, за допомогою проектів учні вибирають напрямки, в яких можуть проявити себе, свої здібності.
Тип проекту: дослідницько-інтегрований
Тема: Г. Белль. “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”. Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору.
Мета: дослідити поєднання протиприродності й антигуманності війни та патріотизму в оповіданні Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”
Зміст роботи
Тривалість проекту ― 1 урок, короткостроковий
Анотація проекту
Незгладимий слід залишила в історії багатьох народів Друга світова війна. Нічим не зміряти пережиті народом страждання. Тема Другої світової війни знайшла своє гідне місце у творчості багатьох відомих майстрів слова. Вона вічна, як вічний сам народ, що вистояв.
Високим антивоєнним і гуманістичним пафосом відзначається оповідання Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”
Результати роботи
Роботу проводили:
Історики Літератори І Психологи
Літератори ІІ Лінгвісти
Історики Психологи
Відомості про Спарту Школи Німеччини
Школи, що готували юнаків до військового життя
Історики
Війни Спарти справедливі.
Психологи
Історики Психологи
Відомості про Майбутній вираз у
незакінчений вираз шкільний календар
Літератори
Епітафія
Воїни загинули, Герой не знає,
відстоюючи свободу за що воює
Безглуздість, антигуманність війни
Історики
Психологи
Літератори
Воїни загинули, відстоюючи свободу.
Герой не знає, за що воює.
Лінгвісти
Символи у творі
Звільнення від ілюзій життя
Антивоєнний пафос Гуманістичний і
патріотичний пафос
Лінгвісти
Висновок
Антивоєнний пафос Гуманістичний і патріотичний пафос
Війна зруйнувала життя людей, Захист життя людини як найвищої
їхні душі; перетворила храм цінності.
знань на храм смерті. Свята справа ― віддати життя за
Крах ілюзій, насаджених свободу і незалежність батьківщини.
фашистською ідеологією.
Смерть, як спасіння від жахів війни.
Белль Г. “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...”.
усні повідомлення.