Завдання інноваційних технологій : формування активної, самостійної, ініціативної позиції учнів; розвиток загальнонавчальних умінь і навичок: дослідницьких, рефлексійних; формування не просто умінь, а компетенцій, тобто умінь, безпосередньо пов'язаних з досвідом їх використання в практичній діяльності; розвиток пізнавального інтересу учнів; реалізація принципу зв'язку навчання з життям.þþþþþ
ДЖОН ДЬЮЇ (1859-1952), американський філософ, один з провідних представників прагматизму. Заперечував об'єктивність істини, ототожнюючи її з корисністю. Говорив, що школа повинна не просто учити, а вчити життю. Способом організації такої діяльності служив метод проєктів, розроблений учнем Д. Дьюї, американським педагогом В. Килпатріком. З історії методу проєктів
Побудова теми навколо проблеми , а не навколо дисципліни. Зв’язок між проблемою та світобаченням учнів. Наявність актуальної проблеми. Застосуванняінтегрованих знань, як цілісного сприйняття світу. Поділ змісту проекту на етапи та заохочення до співробітництва. Результати досліджень: практичні, теоретичні , пізнавальніПрезентація результатів самостійної дослідницької діяльності та їх оцінювання учнями. Необхідні умови проєктної діяльності в початковій школі
Навчальний проєкт з точки зору учителя:- це дидактичний засіб, що дозволяє вчити проектуванню, тобто цілеспрямованій діяльності по знаходженню способу вирішення проблеми шляхом вирішення завдань;- це завдання для учнів, сформульовані у вигляді проблеми, їх цілеспрямована діяльність;- це форма організації взаємодії учнів з учителем;- це результат діяльності,як знайдений ними спосіб вирішення проблеми проекту.
Навчальний проєкт з точки зору учня:- це здатність робити щось цікаве самостійно, в групі або самому, максимально використовуючи свої можливості; - це діяльність, що дозволяє проявити себе, спробувати свої сили, застосувати свої знання, принести користь і показати публічно досягнутий результат; - це пошукова робота, направлена на вирішення цікавої проблеми.
Проєктна діяльність вчителя. Проектна діяльність учня1. Обирає тему, об’єкт проєктування1. Обирає тему індивідуального (групового) проєкту2. Формулює мету проєкту2. Визначає мету власної діяльності3. Розробляє сюжет та етапи проєктування3. Ознайомлюється з основними етапами проєктування4. Структурує змістові та технологічні компоненти проєкту4. З’ясовує, усвідомлює та аналізує проєктну задачу5. Ставить проєктну проблему (задачу) перед учнем5. Висуває припущення (ідеї) щодо вирішення проєктної задачі6. Формулює загальне завдання та передбачає результати проєктування6. Визначає етапи спільної та індивідуальної діяльності7. Планує методи роботи учнів і заходи, спрямовані на вирішення завдань7. Вибирає способи та засоби власної діяльності8. Готує ресурси (виконавців, обладнання, інформаційні матеріали тощо)8. Ознайомлюється з можливими ресурсами, пропонує власні9. Розробляє правила, систему заохочення, оцінювання, корегування проєктної діяльності учнів9. Відкриває нові знання10. Готує методичні рекомендації та правила індивідуальної чи спільної роботи учнів10. Самостійно описує індивідуальну частину проєкту11. Координує (контролює) діяльність учнів11. Консультується з учителем12. Узагальнює отримані результати12. Оформлює проєкт, аналізує та оцінює результати групової проєктної діяльностіЗміст проєктної діяльності вчителя та учняє
ПАМ’ЯТАЙТЕ! Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа - це передусім учитель. Особистість учителя - наріжний камінь виховання. Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці. В. О. Сухомлинський