Лисичанський промислово-технологічний фаховий коледж
Використання
штучного інтелекту на заняттях з іноземної мови
методична доповідь до засідання циклової комісії
Розробник: Скиба Н.М., старший викладач, викладач вищої категорії Лисичанського промислово-технологічного коледжу
2024
ВСТУП
Сучасні технології стрімко змінюють всі сфери нашого життя, включаючи освіту. Однією з найбільш перспективних технологій є штучний інтелект (ШІ), який вже знайшов застосування у викладанні іноземних мов. Використання ШІ може значно підвищити ефективність навчання, зробити його більш індивідуалізованим та адаптивним до потреб кожного учня. У цій доповіді ми розглянемо різні аспекти використання ШІ на заняттях з іноземної мови, включаючи основні інструменти, їх переваги та недоліки, а також практичні приклади їх впровадження.
Основні інструменти ШІ у викладанні іноземних мов
ДУОЛІНГО (DUOLINGO) використовує ботів для практики розмовних навичок, які можуть відповідати на запитання, давати зворотний зв'язок та підтримувати розмову на різні теми.
РОЗЕТТА СТОУН (ROSETTA STONE) інтегрувала віртуального асистента, який допомагає користувачам у реальному часі.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ:
MEMRISE використовує алгоритми машинного навчання для персоналізації навчального процесу, підбираючи завдання відповідно до рівня знань і прогресу учня.
LINGVIST застосовує ШІ для створення адаптивних курсів, які змінюються в залежності від помилок, які робить користувач.
АНАЛІЗ ТА ОЦІНЮВАННЯ ВИМОВИ:
ELSA SPEAK використовує ШІ для аналізу вимови користувача, виявляючи помилки та пропонуючи індивідуальні вправи для покращення вимови.
ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ШІ
НЕДОЛІКИ ТА ВИКЛИКИ
ПРАКТИЧНІ ПРИКЛАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ ШІ У ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
ВИСНОВОК
Використання штучного інтелекту у викладанні іноземних мов відкриває нові можливості для покращення якості освіти. Інструменти на основі ШІ можуть значно підвищити ефективність навчального процесу, зробити його більш індивідуалізованим та доступним. Проте, для досягнення найкращих результатів необхідно враховувати можливі недоліки та виклики, пов'язані з впровадженням цих технологій. Важливо поєднувати використання ШІ з традиційними методами навчання, щоб забезпечити всебічний розвиток здобувачів освіти та створити сприятливі умови для їхнього навчання.
1