Використання STEM на уроках географії

Про матеріал
Методичні реколмендації щодо використання STEM-технологій на уроках географії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготував вчитель географії Бугаївської ЗШ Чепенко Роман Геннадійович. Використання STEM на уроках географії

Номер слайду 2

Акронім STEM (від англ. Science – природничі науки, Technology – технології, Engineering – інженерія, проектування, дизайн, Mathematics – математика) визначає характерні риси відповідної дидактики, сутність якої виявляється у поєднанні міждисциплінарних практик орієнтованих підходів до вивчення природничо-математичних дисциплін. Водночас, у STEM активно включається сукупність творчих, мистецьких дисциплін, що об’єднані загальним терміном Arts (позначення відповідного підходу – STEM and Arts).

Номер слайду 3

STEM-освіта – це категорія, яка визначає відповідний педагогічний процес (технологію) формування і розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів, рівень яких визначає конкурентну спроможність на сучасному ринку праці: здатність і готовність до розв’язання комплексних задач (проблем), критичного мислення, творчості, когнітивної гнучкості, співпраці, управління, здійснення інноваційної діяльності.

Номер слайду 4

Основою STEM-освіти є інтегрований підхід до навчання природничих дисциплін, проектна діяльність, демонстрація учням застосування науковотехнічних знань у реальному житті, підготовка до сприйняття технологічних інновацій сучасного світу. Є багато сучасних програмних засобів, за допомогою яких вчитель може організувати урок географії та залучити учнів до активного сприйняття матеріалу.

Номер слайду 5

Географія є комплексною та інтегративною наукою, яка складається з фізико- та соціально-географічної складові. Вона пропонує особливі наукові інструменти для моделювання і прогнозування розвитку як окремих територій, так і всієї географічної оболонки. Саме тому шкільна географія є базовим світоглядним навчальним предметом у закладі загальної середньої освіти. Оволодіння учнями географічними знаннями, уміннями та компетенціями дасть змогу зорієнтуватися у складних глобалізаційних процесах, убезпечити суспільство від не виважених кроків, дасть змогу особистості національно ідентифікуватися у сучасному світі.

Номер слайду 6

Для успішного використання STEM-методик вчитель географії має знати програмний матеріал інших дисциплін, застосовувати різноманітні методи, прийоми та форми організації освітнього процесу, співпрацювати з іншими учителями-предметниками з метою формування в учнів правильних понять, спільних для багатьох навчальних дисциплін, проводити виховні та позакласні заходи. Найголовніше, щоб учні могли інтегрувати свої знання з різних предметів, користуватися ними у нестандартних ситуаціях, бачили зв’язок між науками.

Номер слайду 7

Залучення в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички, як:– Співробітництво. Іноді плідна співпраця з товаришами по команді може бути складнішим завданням, ніж фактичне завдання, що стоїть перед командою. Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань, в команді мають працювати особистості з різним науковим і технічним бекграундом. Маленькі, міждисциплінарні команди вимагають співробітництва, взаємодопомоги і швидкого мислення, щоб досягти прогресу в кінці проекту.– Комунікативність. Незалежно від посадового положення, саме тактовне спілкування, а не тиранія в команді, може сприяти продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету керівництва. Навчання в області STEM надає широкі можливості для спілкування “один на один” і “один-до-багатьох”.– Творчість. Творчість та інновації йдуть пліч-о-пліч. “Креатив” може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини.

Номер слайду 8

STEM – нова методика навчання учнів, яка має таку основу:1.Інтегроване навчання за темами, а не за предметами.Інтегроване навчання математики, географії, технології, інженерії. Ці сфери навчання тісно пов’язані між собою на практиці.2. Використання науково-технічних знань у реальному житті. Впровадження в навчально-виховний процес методичних рішень STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:- уміння побачити проблему;- уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв'язків;- уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;- гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції;- оригінальність, відхід від шаблону;- здатність до перегруповування ідей та зв'язків;- здатність до абстрагування або аналізу;- здатність до конкретизації або синтезу;- відчуття гармонії в організації ідеї.

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}SЩо таке лава? За яких температур плавляться гірські породи? Який якісний склад вулканічних газів?TПошук та обробка даних. Перегляд відеоматеріалів. EЯк побудувати модель вулкана?AВ яких літературних та художніх творах згадуються вулкани?MЯка середня швидкість руху лави? (Розрахувати за моделлю)Дослідницька діяльність учнів (STEAM)Учні класу утворюють команди кількістю 8-10 учасників. Створюють міні-модель вулкану з підручних засобів (пластилін, пробірка, мийний засіб, сік столового буряка, оцет, харчова сода та ін.) та відповідають на ключові питання, підготувавши звіт.

Номер слайду 10

Практичне завдання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}STEAM

pptx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку