Використання технології ситуативного моделювання

Про матеріал
Освітній процес, в якому поєднуються процеси накопичення знань і процеси пізнання, творить людину, яка вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо неї, розуміти інших, бути толерантною, відповідальною, накопичувати досвід розв’язання проблем, знаходження компромісу. Цей процес не простий і довготривалий. Інноваційні технології, що запроваджуються в освіті, допомагають в організації навчально-пізнавального процесу та орієнтуються на виховання особистості необхідної в сучасних умовах
Перегляд файлу

Використання технології ситуативного моделювання

ВСТУП

  Освітній процес, в якому поєднуються процеси накопичення знань і процеси пізнання, творить людину, яка вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо неї, розуміти інших, бути толерантною, відповідальною, накопичувати досвід розв’язання проблем, знаходження компромісу. Цей процес не простий і довготривалий. Інноваційні технології, що запроваджуються в освіті, допомагають в організації навчально-пізнавального процесу та орієнтуються на виховання особистості необхідної в сучасних умовах.

  1.       СУТНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЇ СИТУАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

«Повноцінними є тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю»

 Йоганн Песталоцці

Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії всіх учнів. Учитель і учень є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Учитель виступає як організатор процесу навчання, консультант. Результатів навчання можна досягти взаємними зусиллями учасників процесу навчання. Учні беруть на себе взаємну відповідальність за результати роботи. Суть такого навчання виголосив більше 2400 років тому ще Конфуцій: те, що я чую, я забуваю; те, що я бачу, я пам’ятаю; те, що я роблю, я розумію. Ці три прості твердження обґрунтовують потребу людини в активному навчанні. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Одним з видів інтерактивних технологій є технологія ситуативного моделювання. Тобто навчання у грі. Модель навчання у грі – це побудова навчального процесу за допомогою включення у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). Використання гри в навчальному процесі завжди стикається з протиріччям: навчання є завжди процесом цілеспрямованим, а гра за своєю природою має невизначений результат (інтригу). Тому завдання педагога при застосуванні гри у навчанні полягає у підпорядкуванні гри, визначеній дидактичній меті. Ігрова модель навчання покликана реалізувати ще й комплекс цілей: забезпечення контролю виведення емоцій; надання дитині можливості самовизначення; надихання і допомога розвитку творчої уяви; надання можливості зростання навичок співробітництва в соціальному аспекті; надання можливості висловлювати свої думки. Учасники навчального процесу, за ігровою моделлю, перебувають в інших умовах, ніж у традиційному навчанні. Учням надається максимальна свобода інтелектуальної діяльності, яка обмежується лише означуваними правилами гри. Учні самі обирають власну роль у грі, висуваючи припущення про ймовірний розвиток подій, створюють проблемну ситуацію, шукають шляхи її розв'язання, беручи на себе відповідальність на обране рішення. Вчитель в ігровій моделі виступає як: інструктор, суддя, тренер, головуючий, ведучий.

Як правило, ігрову модель навчання реалізую в чотири етапи:

1. Орієнтація (введення учнів в тему, ознайомлення з правилами гри, загальний огляд її перебігу).

2. Підготовка до проведення гри (викладення сценарію гри, визначення ігрових завдань, ролей, орієнтованих шляхів розв’язання проблеми).

3. Основна частина – проведення гри.

4. Обговорення. Обов’язково використовую універсальні пам’ятки для учнів під проведення гри (див. додаток).

  1.       МЕТОДИКА І ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ СИТУАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ

Під час проведення уроків англійської мови та позакласних заходів можна використовувати такі форми ситуативного моделювання, як презентація, реклама, мікрофон, ток-шоу, рольові ігри, судові слухання тощо. Всі ці форми можна умовно розділити на чотири типи

Форми ситуативного моделюванняя

  1. Стимуляційні або імітаційні ігри
  2. Спрощене судове слухання
  3. Громадянське слухання
  4. Розігрування ситуацій за ролями

 Стимуляційні або імітаційні ігри.

 Імітаційні ігри розвивають уяву та навички критичного мислення, сприяють застосуванню на практиці вміння вирішувати проблеми, а стимуляція дає можливість учням глибоко вжитися в проблему, зрозуміти її із середини.

Алгоритм діяльності вчителя:

1.Вибрати явище, тему для імітації.

2. Спланувати все, що необхідно для імітації, продумати участь у ній всього класу.

3. Надати учням достатньо інформації, щоб вони могли впевнено виконувати всі передбачені процедури, одночасно вчитися.

4. Перед імітацією зробити короткий вступ. 

5. Заздалегідь продумати запитання для підбиття підсумків

Спрощене судове слухання.

Технологія спрощеного суду дає можливість учням отримати спрощене уявлення про процедуру прийняття судового рішення, взяти участь у вправі, пов'язаній з аналізом, критичним мисленням, прийняттям рішень.

Алгоритм діяльності вчителя:

1.Обрати ситуацію для вивчення. Перевірити, чи відповідає вона очікуваним результатам та темі уроку.

2. Підготовка додаткової інформації (статистику, думки авторитетів, закони тощо) або продумати посилання на неї.

3. Продумати можливі варіанти розв’язування ситуації.

4. Підготувати план проведення судового слухання (його регламент).

5. Провести аналіз ситуації за наведеною схемою.

6. Познайомити клас з процедурою слухання.

7. Розподіл класу на три групи: судді, обвинувачі й обвинувачені. (провести з кожною групою інструктаж щодо проведення судового слухання).

Громадське слухання.

Мета застосування технології: моделювання суспільного слухання за допомогою імітаційної гри дозволяє учням зрозуміти мету і порядок слухань, а також ролі й обов'язки членів державних органів, комітетів, комісій. Крім цього, учні одержують практичний досвід у визначенні і поясненні ідей, інтересів і цінностей, пов'язаних із предметом слухання.

Алгоритм діяльності вчителя:

1.По можливості запросити на урок співробітника органу влади або представника організації, які володіють необхідними знаннями.

2. Підготувати додаткову інформацію (статистику, думки авторитетів, закони тощо) або продумати посилання на неї.

3.Приготувати таблички з іменами учасників, посад за ролями та розставити на столах: законодавці, групи з особливими інтересами, секретар, відповідальний за часовий регламент(провести з кожною групою інструктаж щодо проведення громадського слухання).

4. Пояснити учням мету громадського слухання.

5. Продумати можливі варіанти розв’язування ситуації.

 6. Відвести достатньо часу для підготовки учнів до громадських слухань відповідно до їхніх ролей.

7. Провести слухання.

 8. Провести розбір інтерактивної вправи

Розігрування ситуацій за ролями.

  (Рольова гра. Програвання сценки). Мета рольової гри - визначити ставлення конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри, допомогти навчитися через досвід.

Алгоритм діяльності вчителя:

Сплануйте попередньо роботу та підготуйтесь:

сформулювати проблему, яку буде ілюструвати рольова гра;

спільно з учнями визначити кількісний склад учасників рольової гри і спостерігачів;

надати учням достатньо інформації, щоб вони могли переконливо виконувати свої ролі і одночасно вчитися;

продумати сценарій рольової гри.

  1. Підготовка й тренування учнів:

дайте учням час на обдумування ситуацій своїх ролей;

забезпечте активну участь всього класу в проведенні вправи.

3. Змінюйте види діяльності.

 4. Створіть атмосферу довіри.

5. Після завершення гри проведіть ретельний і поглиблений аналіз учасниками та «спостерігачами» набутого досвіду, їхніх думок та почуттів. 

6. Продумайте вихід дітей з ролей. Обговоріть детально ситуацію.

Дуже важливим є розподіл рольової гри за часом.

Пояснення завдання 10%

Робота в групах  25%

Захист проектів 50%

Підбиття підсумків 15%

Структура уроків з використанням ситуативного моделювання

1. Мотивація

2. Оголошення теми та очікування навчальних досягнень

3.Надання необхідної інформації

4. Інтерактивна вправа – центральна частина заняття

5. Підбиття підсумків

ВИСНОВКИ

 «Якщо ви турбуєтесь про інших, не дозволяйте їм залежати від себе,

адже насправді ви їм не допомагаєте, а завдаєте шкоди»

 Джон Максвелл

Технологія ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою включення у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). Вона реалізує ще й комплекс цілей:

забезпечує контролю виведення емоцій;

надає дитині можливості самовизначення;

надихає і допомога розвитку творчої уяви;

надає можливості зростання навичок співробітництва в соціальному аспекті;

надає можливості висловлювати свої думки.

Учасники навчального процесу, за ігровою моделлю, перебувають в інших умовах, ніж у традиційному навчанні. Учням надається максимальна свобода інтелектуальної діяльності, яка обмежується лише правилами гри. Учні самі обирають власну роль у грі, висуваючи припущення про ймовірний розвиток подій, створюють проблемну ситуацію, шукають шляхи її розв'язання, беручи на себе відповідальність за обране рішення. Вчитель в ігровій моделі виступає як: інструктор, суддя, тренер, головуючий, ведучий.

Новітні підходи до організації навчання роблять навчально-виховний процес різноманітним, цікавим та ефективним. Спільна діяльність учнів у процесі освоєння навчального матеріалу означає, що кожний вносить свій внесок, йде обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. В умовах доброзичливості, взаємної підтримки учні одержують не тільки знання, але йде і розвиток пізнавальної діяльності, що переводить її на більш високі форми співробітництва. Для того, щоб учень добре навчався, він має бути постійно включений у процес роботи. Шляхом спілкування з учнями та учителем, він має говорити на уроці не один і не два рази, а постійно спілкуватися.

Спільна діяльність в організації та проведенні ігор сприяє об’єднанню колективу та формуванню спільної мети. Ігрові технології інтерактивного навчання (ситуативне моделювання), які цікавістю, емоційністю позбавляють дитину почуття суспільного відчуження, сприяють соціальному розвитку дитини. Таким чином діти вчаться працювати в колективі.

Під час активного навчання учень аналізуючи творче завдання, визначає потрібні для його виконання операції, послідовність дії, порівнює та визначає спільне й відмінне в способах реалізації аналогічних завдань, узагальнює способи його виконання. На основі таких розумових дій розвивається інтелектуальна сфера особистості. Діти навчаються використовувати знання з інших предметів (тобто здійснюються між предметні зв'язки); правильно поводитися в певних життєвих ситуаціях (додається універсальна пам’ятка дій для учнів при проведення ігор); мова здобувачів освіти збагачується новими словами, термінами, вони вчаться формулювати свою думку (додається універсальна пам’ятка діалогу) що, у свою чергу, позитивно впливає на розумовий розвиток особистості. Вільне спілкування на уроці, висловлювання власної думки, повага до думки оточуючих — необхідні умови, що забезпечують ефективність нових технологій.

Практична діяльність (задання для колег)

Інтерактивна вправа «Червоний Калелюшок»

«Красная Шапочка» от разных масс-медиа

На занятии участники анализируют версии сказки «Красная шапочка» и придумывают свои варианты сюжета для различных масс-медиа.

ЦЕЛЕВАЯ АУДИТОРИЯ

Подростки

ДЛИТЕЛЬНОСТЬ

90 минут

УРОВЕНЬ СЛОЖНОСТИ

Начальный

ЦЕЛИ УПРАЖНЕНИЯ

Изучение понятий «точка зрения» и «редакционная политика» на конкретных примерах; понимание того, как личные взгляды, пристрастия и стереотипы журналистов, а также редакционная политика влияют на контент, который получает аудитория.

ОБОРУДОВАНИЕ

Ноутбук и проектор, распечатки текста сказки про Красную Шапочку.

ОПИСАНИЕ УПРАЖНЕНИЯ

Тренер кратко напоминает участникам сюжет «Красной Шапочки» и рассказывает им об известных экранизациях с использованием кадров и/или небольших видеофрагментов:

  • «Про Красную Шапочку», фильм-сказка (СССР, 1977);
  • «Серый Волк энд Красная Шапочка», мультфильм (СССР, 1990);
  • «Правдивая история Красной Шапки», мультфильм (США, 2005).

Участники объединяются в группы по 35 человек. Задача каждой группы — пересказать сюжет сказки в формате журналистского материала для:

  • телеканала «Волк-ТВ», рассказывающего о необходимости охранять и защищать волков — животных, занесенных в Красную книгу;
  • официальной газеты сказочного королевства, прославляющей подвиги лесорубов и других жителей;
  • радиопередачи, гостья которой — защитница прав детей, выступающая против жестоких родителей, отправляющих детей в лес.

После короткой подготовки (1520 минут) каждая из мини-групп предлагает свою версию медиапродукта в удобной для нее форме (чтение текста, инсценировка интервью или репортажа и т. д.).

Тренер раздает участникам распечатки или читает вслух текст блогера Сергея Узуна (см. раздел «Вспомогательные материалы»).

Тренер предлагает участникам для обсуждения вопросы:

  • Почему разные масс-медиа по-разному освещают одни и те же события?
  • Можно ли с уверенностью утверждать, что одни медиа врут, а другие — говорят правду?
  • Приведите примеры освещения событий из современных масс-медиа, участники которых, подобно героям сказки, получают диаметрально противоположную оценку в различных медиа (в том числе — разных стран).
  • Насколько часто люди склонны слышать только одну точку зрения и считают единственно верной интерпретацию событий, предложенную им тем или иным медиа?

СОВЕТЫ ТРЕНЕРУ

Перед упражнением нужно подготовить текст истории (распечатать для всех участников).

Во время работы с «неразговорчивой» группой рекомендуется сначала предложить для просмотра мультфильм Гарри Бардина «Серый Волк энд Красная Шапочка».

При работе с участниками продвинутого уровня (ребятами из кружков юных журналистов, участниками медиашкол и т. д.) тренер может предложить им выделить в распечатанных текстах факты, чтобы отделить их от мнений.

Раздаточный материал

Сказки - детям

– Старик, расскажи нам сказку, – попросили дети. 
– Садитесь, сорванцы, – лукаво улыбнулся старик и отложил газету. – Я расскажу вам сказку. Жил-был волк. Огромный, страшный серый волк. Огромный, как волк, страшный, как крик пенсионерки с первого этажа, серый, как мои будни. Волк жил в лесу, как это водится у всех волков. Огромному волку требовалось огромное количество еды, но всю дичь в лесу вечно пугали люди: шумные, грубые лесорубы, поющие девочки, люди, постепенно отвоевывающие у леса место для своих огородов и домов. Огромное, гордое животное начало просто голодать. Сильный и свободолюбивый зверь, способный охотиться, не мог найти себе пищи. На тропинках, где он когда-то охотился, теперь гуляли дети, громко распевая песни и распугивая дичь. И в какой-то из дней волк не стерпел и ринулся к дому, который наглые люди построили прямо в лесу. Он ворвался в дом и проглотил какую-то старушку. После еды он вознамерился отдохнуть и прилег на опустевшую кровать. Но и поспать ему не дали люди. Заявилась какая-то девчонка, задающая глупые вопросы. И когда волк уже хотел сожрать и ее, она подняла крик. На крик прибежали лесорубы и зверски убили волка. И даже над мертвым волком они издевались. Они вспороли ему живот и были горды своим зверством. Так погиб последний из гордых волков. 
– Лесорубы – изверги! – гневно вскричал один из детей. – Я вырасту и отомщу им. 

– Ты неправ, – спокойно ответил старик, раскуривая трубку. – Лесорубы – отважные, сильные люди, которые, невзирая на диких, кровожадных зверей, трудились не покладая рук во имя обеспечения стариков и детей лесом, необходимым для изготовления домов, и дровами, необходимыми для отопления домов. Они работали в поте лица, когда услышали душераздирающий крик маленькой девочки. Страшная картина представилась их глазам в доме старушки: огромный, страшный волк, еще шевелящаяся в брюхе животного бабушка и ноги маленькой девочки в пасти зверя. Волк пытался проглотить ее заживо. Лесорубы не могли не прийти на помощь старушке и маленькой девочке. И брюхо волку они вспороли только для того, чтоб спасти беспомощных людей. И, слава богу, им это удалось. 
– Девочка плохая! Девочка! – сказал один из пацанов. – Если бы не ее глупые вопросы, никто бы не пострадал. 
– А бабушка?! – возмущенно возразил другой. – Черт с ней с бабушкой, да?! Сожрали и так ей и надо, да? А если бы твою бабушку съели?! 
– Более того, волк пришел к бабушке по указке этой маленькой девочки. – кивнул старик и выпустил облако дыма. – Это ведь именно она рассказала волку где найти бабушку. 
– Я говорил?! Девчонка подлая такая! – торжествуя сказал первый пацан. 
– Ты неправ, – покачал головой старик. – Девочка была хорошо воспитана. Она не могла соврать волку, потому что врать нельзя ни в коем случае. Она несла своей бабушке пирожков. Не испугалась дремучего леса, только для того, чтобы любимая бабушка могла вонзить свои вставные зубы в свежеиспеченный пирожок. Чтобы бабушка не чувствовала себя забытой в своем доме в дремучем лесу. И девочка не по своей воле пошла в лес. Ее отправила мать. Маленькую девочку. Одну. В лес. Из-за каких-то пирожков...
– Мать девочки – плохая!! – воскликнули дети. 
– Отнюдь, – возразил старик. – Женщина не забывала о своей матери – она послала ей гостинец. Она с любовью вышила красную шапочку для своей девочки. Ведь всем известно, что большинство диких зверей боится красного цвета. Она правильно воспитала дочку в послушании. Женщина не могла сама отнести гостинец – она всю ночь возилась с этими пирожками, и ноги уже не держали ее. 
– Старушка! Старушка плохая!! Зачем ей было жить в лесу?! Зачем?! – нашелся один из детей. 
– Старая женщина решила провести остаток дней на лоне природы, – спокойно сказал старик. – Ей ничего не нужно было – только покой, огородик и чтоб родные изредка навещали ее. Но к ней обманом вломилось сильное, дикое животное и проглотило ее целиком. О злом умысле волка говорит то, что он не убежал после содеянного, а надел на себя вещи бедной старушки и лег на ее постель. Это ли не глумление?!
– Ты нас запутал, старик! – обиженно сказали дети. – У тебя все получаются то хорошими, то плохими! Кто в этой сказке плохой, а? 
– А это, дети, от рассказчика зависит, – улыбнулся старик. – Как он решит, так и будет. 
– Значит рассказчик врет? – хитро прищурилась одна девочка. 
– Ни одного слова неправды. Клянусь! – заверил старик. – Все так и было, как я рассказал. 
– Это бред какой-то! – топнула ногой девочка. – Ни одного слова неправды, а плохими оказываются то одни, то другие. 
– Это не бред, дети. – поднялся старик и подобрал свою газету. – Это журналистика.

Додаток 2

Універсальна пам’ятка для учнів при проведенні ігор

1.Вибирайте роль, яка вам ближче до душі.

2. Дотримуйтеся правил дій згідно своєї ролі.

3. Поставтесь до своєї ролі, як до реальної ситуації.

4. Уважно слухайте партнерів та вчителя під час гри.

 5. Ніколи не коментуйте діяльність інших.

6. По завершенню гри – вийдіть з ролі.

7. Обов’язково приймайте участь в аналізі ігрових ситуацій.

Універсальна пам’ятка діалогу учнів

1.Висловлювання власної точки зору

o Я переконаний, що … o На мій погляд … o Я хотів би відмітити (зауважити, підкреслити) таке … o На цей рахунок у мене є така думка … o Спробую пояснити свою точку зору…

2.Посилання на джерело, авторитет, думку

o Загальновідомо, що … o Наскільки я знаю … o За загальним визнанням … o Виходячи з останніх даних (спостережень) … o Як показує досвід…

  1. З’ясування думки співбесідника

o Що ви можете сказати з цього приводу? o Цікаво було б знати вашу думку про … o У чому ви бачите проблему? o Яким може бути, на вашу думку, вирішення цієї проблеми? o Чи не здається вам, що … o Ви поділяєте цю точку зору?o Я переконав вас?

4.Виділення головного, суттєвого

o Найголовніше – це … o Зараз поставлене серйозне (актуальне) питання … o Якщо говорити по суті, то … o Це можна сформулювати таким чином…

5.Уточнення

o Під … я розумію … o Доведеться пояснити детальніше … o Я маю на увазі таке … o Уточніть, що ви маєте на увазі … o Швидше не …, а ….

6.Доповнення

o До цього я б додав … o Слід додати … o Хочу продовжити думку … o У мене є ще один аргумент o До речі, я подумав ось про що …

7.Ілюстрація

o Візьмемо, наприклад … o Ось яскравий приклад … o Це підтверджує такий випадок (факт, епізод) … o Взяти хоча б такий приклад … o Можна знайти багато прикладів тому …

8.Сумніви, невпевненість, невизначеність

o Безумовно, це так …  o З цим не можна погодитися, але … o Цілком можливо, але … o Не можу сказати точно … o Припустимо, але … o Так, але за умови … o З одного боку це так, але з іншого … o Найімовірніше так … o Мені здається, що ви помиляєтьсь ..

9. Початок розмови

o Сьогодні нам треба поговорити про …o Розглянемо ще один аспект цієї проблеми. o Я хотів би порадитись з питання …

10.Корекція розмови

o Вибачте, але я хочу відмітити, що … o Ви відійшли від теми .. o Я все ж таки хотів би повернутися до проблеми (розмови) …

11. Оцінка висловлювання

o На щастя … o Це цікаво o На жаль … o Дуже шкода … o На мій подив (здивування) … o Прикро, що …

12.Згода

o Абсолютно точно … o Це не викликає сумнівів o Я поділяю вашу точку зору o Хочу підтримати думку (точку зору) …

13.Незгода.

o Ні, це далеко не так … o Ніяк не можу погодитися з вами (з цим) … o Я дотримуюсь іншої думки … o Все це не відповідає істині (правді)…

14.Узагальнення, підбиття підсумків

o Таким чином … o Можна зробити висновок … o Одним словом … o Підсумуємо те, що тут сказали … o Спробуємо узагальнити те, що буде сказано

Універсальна пам’ятка для учнів при роботі в групі

1.Створіть у групі доброзичливу атмосферу.

2. Не бійтеся висловлювати свою думку.

3. Прислухайтеся до кожного учасника групи.

4. До роботи віднесіться відповідально та старанно.

5. Не коментуйте роботу інших учнів групи.

6. Знаходьте альтернативні варіанти вирішення проблеми.

7. Не забудьте подякувати за роботу, кожного учасника групи.

Універсальна пам’ятка для учнів при проведенні «прес - конференції»

1.Уважно ознайомтеся з теоретичним матеріалом.

2. Опрацюйте додаткову літературу з теми.

3. Підберіть цікавий та корисний матеріал.

4. Продумайте та складіть план виступу.

5. Продумайте запитання до теми та відповіді до них.

 6. Уважно слухайте інших учнів.

7. Обов’язково беріть участь в обговоренні теми.

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1. Агафонова О.О. Інтерактивні форми і методи роботи на уроках // Англійська мова в школах України – 2015 рік №8

2. Герега Т. Інтерактивні методи роботи на уроках // Завуч – 2014 рік №7

 3. Гін А. Прийоми педагогічної техніки //Луганськ «Навч. книга, Янтар» 2014рік

4. Годцкевич Л. Інтерактивні технології // Завуч – 2014 рік №6

5. Гушулей Й.М., Вітенко І.М. Загальна методика викладання основ економіки // Тернопіль СМП «Астон» - 2017 рік

 6. Жулик Л.В. Інтерактивні технології навчання на уроках англійської мови // Англійська мова в школах України – 2018 рік №9

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коврига Лілія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
16212
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку