Віктор Гюго "Собор Паризької Богоматері"

Про матеріал
Презентацію використовуємо під час вивчення теми: "Віктор Гюго "Собор Паризькох Богоматері" Історична основа твору та її авторське переосмислення"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Віктор Гюго “Собор Паризької Богоматері”Історична основа твору та її авторське переосмислення. Провідні теми і проблеми роману. Образи персонажів. Презентацію підготувала. Менжерес Олена Георгіївнавчитель зарубіжної літератури Кременецької ЗОШ І=ІІІ ст №1 ім Галини Гордасевич. Кременецької громади. Тернопільської обл.

Номер слайду 2

Віктор Гюго. СОБОР ПАРИЗЬКОЇ БОГОМАТЕРІОСНОВНИЙ ТЕКСТ

Номер слайду 3

«Віктор Гюго – лицар Франції, громадянин світу»

Номер слайду 4

25 липня 1830 року Віктор Гюго розпочав роботу над романом "Собор Паризької Богоматері". Книга вийшла в світ 1831 році, у тривожні дні холерних бунтів та розгрому архієпископського палацу паризьким народом. «Ударимо молотом по теоріях, поетиках і системах… Немає ні правил, ні зразків; вірніше, немає інших правил, крім загальних законів природи, що панують над усім мистецтвом»

Номер слайду 5

"І ось нічого не лишилося ні від таємничого слова, висіченого в стіні похмурої вежі собору, ні від тієї невідомої долі, яку це слово так сумно означало, - нічого, крім крихкого спогаду, який автор цієї книги присвячує їм. Кілька століть тому зник з числа живих осіб, начертавший на стіні це слово; зникло зі стіни собору і саме слово; бути може, скоро зникне з лиця землі і сам собор. Це слово і породило справжню книгу", - писав Гюго в передмові. ANARKH Доля. Поштовхом до написання твору було слово,яке Віктор Гюго побачив на стіні Собору

Номер слайду 6

ФАТУМСконцентрувати дію навколо паризького Собору Нотр-Дам – ідея самого Гюго. У 20-ті роки XIX століття він виявляв особливий інтерес до архітектурних пам’яток, неодноразово відвідував Собор, вивчав його історію, планування. Там же він познайомився з настоятелем абатом Егже, який певною мірою став прототипом Клода Фролло.

Номер слайду 7

Бурхливі політичні події визначили характер роману, який, як і драми Гюго, був історичним за формою, але глибоко сучасним за ідеями.

Номер слайду 8

Паспорт твору. Портфоліо. Автор: Віктор Гюго. Країна: Франція. Твір : “Собор Паризької Богоматері”. Дата виходу друком:1831 рік. Жанр: романтичний історичний роман. Художній напрям: романтизм. Проблематика: духовне життя,християнська віра, кохання, мораль. Конфлікт: боротьба добра і зла, влада і народ.

Номер слайду 9

Роман переносить нас в далеке минуле, у Францію Х V століття.

Номер слайду 10

XV століття для Франції було епохою, коли загострились боротьба між феодальним ладом і новою культурою міст, коли французька монархія в особі Людовіка ХІ (1461-1483) проводила політику централізації держави . Людовік ХІ у боротьбі проти своїх противників не гребував ніякими засобами. Письменник від самого початку занурив читача в атмосферу яскравого середньовічного життя. Перед нами постали представники різноманітних верств суспільства: від злиларів з Двору Чудес до короля Людовика. ХІІсторичний романтичний роман. Людовик ХІ

Номер слайду 11

Собор знаходиться у центрі міста і є чи не найголовнішим романтичним героєм твору. Автор присвячує Собору цілий розділ і ще не раз повертається до нього у різних епізодах. Для письменника Собор – не лише величний пам’ятник середньовічної давнини, а й славетне минуле Франції, неповторна і культурна цінність, створена руками геніального народу.

Номер слайду 12

Саме з Собором пов’язана доля головних героїв, у ньому перетинаються шляхи багатьох із них. Собор утілює романтичний принцип «усе в усьому».

Номер слайду 13

символ духовностісимвол таланту французьких митцівсимвол Середньовіччясимвол християнської культурисимвол вічностіГоловнтй герой твору

Номер слайду 14

Пригадаймо описи Собору в романі, скульптурні зображення демонів і драконів, що так лякали парафіян і так подобались дзвонарю. Квазімодо. Статуї святих, єпископів, королів співіснували в Соборі із зображенням химер і страховиськ, красиве співіснувало з потворним, вродливе з бридким. І все це потворне, бридке відтіняло красу храму, підкреслювало божественну силу добра, що має завжди перемогу над злом.

Номер слайду 15

Головні герої роману

Номер слайду 16

Танцівниця = циганка, сирота. їй виповнилось 16 років. Життя героїні = ланцюжок трагічних подій. Есмеральда. Кохання не знає середини – воно або губить, або рятує.

Номер слайду 17

Феб є людиною благородного походження з привабливою зовнішністю, він пихатий, ненадійний і хтивий. Він рятує Есмеральду від Квазімодо, і вона закохується в нього. Феб вдає, що відповідає на її почуття, але насправді просто бажає ніч пристрасті. Есмеральда домовляється про зустріч із Фебом і розповідає йому про те, що любить його, і він переконує її, що відчуває до неї те саме. Насправді він заручений зі своєю кузиною Флер-де-Ліс де Гонделор'є, злобною світською левицею, що заздрить красі Есмеральди. Мало того, він погодився дозволити архідиякону Клоду Фролло шпигувати за його зустріччю з Есмеральдою. Капітан Королівських Лучників

Номер слайду 18

Квазімодо народився з фізичними вадами. Віктор Гюго пише, що все тіло його було неправильної форми, він був горбатий, кульгавий і мав величезну бородавку на лівому оці. Молодій жінці Пакетті Шантфлері підкинули цю дитину замість її первістка — чарівної дівчинки Агнеси, але побачивши потвору, підкинутого замість дочки, нещасна мати мало не збожеволіла, і хлопчика поспішно забрали. Тут же, в Реймсі, його охрестили і відправили до Парижа, де його і знайшов у яслах для підкидьків Собору Паризької Богоматері двадцятирічний священик Клод Фролло, який назвав його на честь свята Октави Пасхи (лат. Quasimodo), в якому і було знайдено Квазімодо. Дзвонар Собору Паризької Богоматері

Номер слайду 19

Клод Фролло – один з центральних персонажів роману Віктора Гюго «Собор Паризької Богоматері». Священик, архідиякон Жозасскій собору Паризької Богоматері. Алхімік, чорнокнижник. Антиклерикальна спрямованість роману позначилась, насамперед, на образі демона в сутані Клода Фролло, носія Зла, також на образах кардинала Бурбонського, який міг у храмі благо чинно правити вечірню, а після неї в Бурбонському палаці брати участь у гульбищах. Клод Фролло

Номер слайду 20

Пєр Гренуар. П’єр Гренгуар – молодий поет, філософ з роману В. Гюго «Собор Паризької Богоматері». З ним ми знайомимося в другому розділі твору.

Номер слайду 21

Чому В. Гюго звернувся до теми Середньовіччя?Розкажіть про погляди письменника на християнство. Як ви зрозуміли образ-символ Собору в романі?Як доля головних героїв пов'язана із Собором Паризької Богоматері?Чому Собор зображений в романі гротескно?Як описаний Собор у розділі «Собор Богоматері»?Чому провідна думка роману пов'язана із Собором?Хто із героїв духовно найближчий до образу-символу Собору?Як побудований опис Собору в романі? Наведіть приклади.

Номер слайду 22

Використані джерела Собор Паризької Богоматері– Віктор Гюго – Укр. Ліб. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=704 Собор Паризької Богоматері – Вікіпедія http://surl.li/afstb «Собор Паризької Богоматері» сюжет https://dovidka.biz.ua/sobor-parizkoyi-bogomateri-syuzhet https://osvita.ua/vnz/reports/pedagog/14402/https://library.vspu.edu.ua/vistavki/sobor/sobor.htmhttps://dovidka.biz.ua/sobor-parizkoyi-bogomateri-obraz-kloda-frollo/Хроменко І. А. Система уроків з вивчення роману В. Гюго «Собор Паризької Богоматері»

pptx
Додано
4 лютого
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку