Мета :
Тип уроку: узагальнюючий урок.
Вид уроку: урок - вікторина.
Технологія: ігрова технологія.
Обладнання: смайлики, пазли, маркери, клубок, 2 ватмани,
Безпека - це життя людини,
Безпека - це наше майбуття.
Прийміть до серця світ природи –
Прекрасне буде всіх життя!
Організаційний момент
Вступне слово
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.
З дитинства ми знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.
А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.
Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
Проведемо наш захід у вигляді вікторини
1. Гра «Вітання без слів»
Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин по черзі, не повторюючись (при цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб) привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін.
2. Учням необхідно зібрати якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов'язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
3. Знайти слово (наприклад назви пристроїв, які у своїй роботі використовують Інтернет)
Що заважало вам знайти потрібне слово?
Правило: разом із необхідною, корисною інформацією в Інтернеті є дуже багато зайвої, або шкідливої.
4.Загадки
З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
* * *
Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
* * *
Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)
* * *
Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
* * *
На ній записані програми
І для тата і для мами
В упаковці як конфета
Швидко крутиться ......(дискета)
* * *
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
* * *
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через .....(модем)
* * *
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(системним)
* * *
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
* * *
Міцний диск, дуже яскравий,
Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск )
* * *
Я малюю діаграми,
Знаю формули й доданки.
Підрахую як годиться –
Електронна я ……………… (таблиця)
* * *
Нас зібралося багато,
Як же всіх порахувати?
Об’єднати всіх нас гарних
Може тільки база ……………. (даних)
* * *
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
* * *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
* * *
Коли треба показати
Слайди про усі формати –
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
* * *
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
* * *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
* * *
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
* * *
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
* * *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)
5. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?»(ромашка)
6. Гра «Відтвори емоцію смайлика»
- Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.
(на екранні з’являються смайлики учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)
7. Гра «Клубок».
Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім'я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .
Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собі нікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа). Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім'ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться
8.Ребуси
Вірус
Мережа
Спам
Антивірус
Браузер
Брандмаузер
Сайт
Залежність
Хакер
Пароль
Булінг
Правила безпечної поведінки
9. «Листи»
-Яку відповідь Ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2.
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.
Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.
Обговорення.
10. «Задачі»
Учні по черзі отримують картку з фразами, які необхідно закінчити.
1. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?
(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).
(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).
(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).
( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)
(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)
(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)
Гогуль - дитячий браузер для перегляду веб-сторінок. Його можна завантажити на сайті gogol.tv.
(Браузер - засіб перегляду веб-сторінок.)
Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.
11. «Небезпеки в Інтернеті»
Створення колажу з малюнків.
Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні.