Вікторина "Математичний марафон"

Про матеріал
Мета заходу: за допомогою нестандартних завдань удосконалювати та розвивати логічне мислення учнів; вміння швидко орієнтуватися в конкретній ситуації та знаходити правильну відповідь, розвивати пізнавальний інтерес до математики, зацікавленість предметом, виховувати уважність, старанність і наполегливість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вікторина “Математичний марафон”6 клас

Номер слайду 2

1. Скільки разів можна відняти два від двадцяти чотирьох?Відповідь. Один, бо потім буде не двадцять чотири.

Номер слайду 3

2. Йшов чоловік з дружиною, брат з сестрою й шурин із зятем. Скільки всього йшло людей?Відповідь. Троє.

Номер слайду 4

3. Один хлопчик зірвав за годину 12,5 кг яблук. Скільки яблук зірвуть за годину 5 хлопчиків?Відповідь. Невідомо.

Номер слайду 5

4. Учня запитали скільки буде сто сорок і сто сорок. Він відповів: «Двісті». Як він міркував?Відповідь. 100 сорок + 100 сорок = 200 сорок.

Номер слайду 6

5. Якою цифрою закінчується добуток усіх натуральних чисел від 1 до 13?Відповідь. Нулем.

Номер слайду 7

6. Як, не користуючись метром, від стрічки довжиною 4 м відрізати триметрову стрічку?Відповідь. Скласти стрічку вчетверо і відрізати четверту частину.

Номер слайду 8

7. У кишені лежить дві монети на загальну суму 15 коп. Одна з них не п’ятак. Що це за монети?Відповідь. 10 к. і 5 к., бо в умові задач сказано, що тільки одна монета не п’ятак .

Номер слайду 9

8. Скільки буде, якщо від тринадцяти віднятисередину?Відповідь. Тридцять: три-на-дцять.

Номер слайду 10

9. У батька є син, який удвічі молодший за нього. Син народився тоді, коли батькові було 24 роки. Скільки нині років сину?Відповідь. 24 роки.

Номер слайду 11

10. Скільки ком треба поставити у складному реченні, яке складається з чотирьох простих?Відповідь. Три.

Номер слайду 12

11. Жило триста котів і один чоловік. Скільки було всього ніг?Відповідь. 2 ноги, бо у котів — лапи.

Номер слайду 13

12. Семеро чекали восьмого 14 хв. Скільки хвилин витратив на чекання кожен?Відповідь. 14 хв.

Номер слайду 14

13. Як слід позначити на сторонах прямокутника 12 точок, щоб на кожній стороні було 4 точки?Відповідь. Треба позначити вершини прямокутника і по дві точки на сторонах.

Номер слайду 15

14. Якщо лічити від одного до тисячі, то скільки разів називається чотирицифрове число? Відповідь. Один раз - 1000

Номер слайду 16

15. Коли ми дивлячись на цифру «два» кажемо «десять»?Відповідь. Коли дивимося на годинник і говоримо про хвилини.

Номер слайду 17

16. Як, віднявши від дев’яти половину дев’яти, можна отримати 4?Відповідь. Слід записати число 9 римськими цифрами (ІХ) і, розділивши запис горизонтальною рискою, отримаємо у верхній частині число 4, записане римськими цифрами (ІV).

Номер слайду 18

17. По діброві йшло двоє хлопців і знайшли 10 білих грибів. Скільки грибів знайдуть 5 хлопців? Відповідь. Невідомо

Номер слайду 19

18. Дві матері і дві дочки порівну поділили між собою три яблука. Як так вийшло?Відповідь. Це були бабуся, дочка й онука.

Номер слайду 20

19. Як поділити 18 на дві рівні частини, щоб у кожній з них вийшло десять?Відповідь. Розділивши запис числа 18 горизонтальною рискою, отримаємо дві десятки.

Номер слайду 21

20. Як із восьми сірників зробити три?Відповідь. Скласти з них слово «три».

Номер слайду 22

21. Тракторист, їдучи в село, зустрів три легкових автомобілі та вантажівку. Скільки машин їхалоу село?Відповідь. Одна (трактор).

Номер слайду 23

22. Жили собі три сестри. У старшої було 3 синий 3 дочки. У середньої — 2 сини й 2 дочки. У най-меншої — 1 син і 1 дочка. Скільки було всьогобратів і сестер?Відповідь. 6 братів, 9 сестер.

Номер слайду 24

23. Як із тринадцяти цілих сірників довжиною 5 см, скласти метр?Відповідь. Скласти слово «метр».

Номер слайду 25

24. У тварини дві праві і дві ліві ноги, дві ноги попереду і дві ноги позаду. Скільки всього ніг у тварини?Відповідь. 4.

Номер слайду 26

25. Скільки граней має незагострений шестигранний олівець?Відповідь. Вісім.

Номер слайду 27

26. Як з двох сірників, не ламаючи їх, зробити десять?Відповідь. Скласти римське число Х.

Номер слайду 28

27. П’ятеро рибалок за 5 днів з’їли 5 судаків. За скільки днів 10 рибалок з’їдять 10 судаків?Відповідь. За 5 днів.

Номер слайду 29

28. Термометр показує +15 °С. Скільки градусів на двох таких термометрах?Відповідь. +15 °С.

Номер слайду 30

29. Три сірники лежать на столі. Як прибрати сірник із середини, не торкаючись його?Відповідь. Один із крайніх сірників кладуть поряд з іншим крайнім(так середній опиняється з краю).

Номер слайду 31

30. Відомо, що 26 жовтня — це четвер. Назвіть дату наступного четверга?Відповідь. 2 листопада.

Номер слайду 32

31. Про яке число йдеться, якщо половина це його чверть?Відповідь. Про двійку.

Номер слайду 33

32. Як з чотирьох паличок, не ламаючи їх, зробити двадцять?Відповідь. Скласти римське число ХХ.

Номер слайду 34

33. На столі стоять 5 склянок з молоком. Хлопчик випив одну склянку молока. Порожню склянкувін поставив на стіл. Скільки склянок залишилося на столі?Відповідь. 5 склянок.

Номер слайду 35

34. Половина це третина числа. Яке це число? Відповідь. 1,5

Номер слайду 36

35. Як з дев’яти сірників зробити сто?Відповідь. Скласти слово «сто» або число 100.

Номер слайду 37

36. Один учень розв’язав задачу за хвилину. За який час розв’яжуть цю задачу 10 учнів?Відповідь. Невідомо.

Номер слайду 38

37. У хлопчика стільки само сестер, скілький братів, а в його сестри сестер удвічі менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і скільки братів? Відповідь. 3 сестри і 4 брата.

Номер слайду 39

38. Як із шести сірників скласти чотири правильних трикутники? Відповідь. Потрібно скласти правильну трикутну піраміду

Номер слайду 40

39. У поштовому відділенні за день прийняли 20 посилок загальною вагою 80,8 кг. Скільки важать 10 посилок?Відповідь. Невідомо, бо посилки, як правило, різної ваги.

Номер слайду 41

40. Чи може половина восьми дорівнювати нулю?Відповідь. Може, якщо запис цифри 8 розділити навпіл горизонтальною рискою.

Номер слайду 42

41. Скільки різних цифр слід використати, щоб скласти число 100?Відповідь. Дві цифри: нуль та один.

Номер слайду 43

42. У яких двох чисел кількість цифр дорівнює кількості букв, за допомогою яких записані ці числа?Відповідь. 100 — сто; 1 000 000 — мільйон.

Номер слайду 44

43. Сума яких двох натуральних чисел більша від їх добутку?Відповідь. Будь-яких двох натуральних чисел, одне з яких дорівнює 1.

Номер слайду 45

44. У парку вісім лавок. Три з них пофарбували. Скільки стало лавок у парку?Відповідь. Вісім.

Номер слайду 46

45. Коли одиниця дорівнює трьомстам шістдесяти п’яти, п’ятдесяти двом і дванадцяти?Відповідь. Коли це один рік.

Номер слайду 47

46. Як слід провести пряму, щоб вона перетинала три сторони трикутника?Відповідь. Пряма повинна проходити через одну з вершин трикутника і перетинати протилежну сторону.

Номер слайду 48

47. Скільки буде: два плюс два поділити на два?Відповідь. 2+2/2=3.

Номер слайду 49

48. Що більше: сума всіх цифр чи їх добуток? Відповідь. Сума, бо добуток дорівнює нулю.

Номер слайду 50

49. Недалеко від берега стоїть корабель. З його борту спущено у воду мотузяну драбину, на якій 10 щаблів, відстань між ними 30 см. Найнижчий щабель торкається води. Океан спокійний, але починається приплив, внаслідок якого вода щогодини підіймається на 10 см. Через який час третій щабель зануриться у воду? ?Відповідь. Щабель не може зануритися у воду, оскільки під час припливу корабель також підіймається.

Номер слайду 51

50. Яке з цілих чисел має найбільшу кількість дільників?Відповідь. 0.

Номер слайду 52

51. Що спільного у дерева і у алгебри?Відповідь. І там і там є корені.

Номер слайду 53

52. 2/3 числа дорівнюють його 3/5. Яке це число?Відповідь. Нуль.

Номер слайду 54

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Орлова Людмила Миколаївна
    Прекрасно, змістовно ,науково, нестандартно яскраво! Дякую!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Городнянський Степан Васильович
    Дякую! Робота чудова і корисна для вчителів та учнів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шевчук Алла Володимирівна
    Такі цікаві задачі зацікавлять учнів однозначно!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
3 серпня
Переглядів
122
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку