Вікторина
Мета: виявити кращих знавців казок. Закріпити і узагальнити знання дітей про казки. Розвивати спостережливість, уяву, увагу. Виховувати любов до читання художньої літератури.
Обладнання: фішки, виставка книг, малюнки казкових героїв, олівці, плакати.
Хід вікторини
Найперші твори, які починають читати людині , - казки. Адже саме завдяки казці, ви стаєте добрішими, навчаєтеся бачити красу навколишнього світу, засуджуєте зло. Казки супроводжують нас усе життя. Їх люблять не тільки діти, а й дорослі. Слухаючи й читаючи казку, ми потрапляємо в чарівний світ, де відбуваються дива. Сьогодні ми спробуємо згадати казкових героїв , пограємо в ігри , дізнаємося багато нового та цікавого, відпочинемо .
У вікторині братиме участь дві команди. За кожне правильно виконане завдання команда отримує фішку. Перемагає та команда, в якої більше фішок.
Я хочу нагадати про правила, які будуть діяти під час вікторини.
1. Кожна команда відповідає тільки на свої питання, чекає своєї черги.
2. Якщо команда не може відповісти на питання, то на нього можуть відповісти вболівальники.
3. Не викрикувати, до кінця слухати питання.
4. Якщо готові відповісти, то піднімаєте руку.
«Відгадайте казку»
1. В лісі звірям всім на втіху щось згубив старенький дід. Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь. Ще й кабан-іклан. Будь ласка, пригадайте, що за казка. («Рукавичка»)
2. У селі у діда й баби гарна курочка була. Щось маленьке і кругленьке вона дідові знесла. Мишка, хоч і не хотіла, зачепила і розбила. («Курочка ряба»)
3. Вигнав дід козу із хати — та й пішла вона блукати: в зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли, рак козуню ущипнув, зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
4. Підробив він голосок, став малим співати. Здогадалися вони: вовк — не наша мати. («Вовк і семеро Козенят»)
5. Хто рубав у лісі дрова? Хто сидів в цей час удома? Хто наказував:"Сиди!
З лискою не говори!" Хто не слухався поради? Кого лиска знов украла? Хто кричав як тільки міг? Щоб друг йому допоміг? Хто ці друзі? Що за казка? Розкажіть мені, будь ласка («Котик і Півник»)
6. Знайшов Півник колосок, змолотив зерна мішок. Спік негайно у печі пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав – жоден з них не помагав. («Колосок»)
МОЛОДЦІ! Ви справились з першим завданням.
«Назви більше»
Потрібно назвати кожній команді якомога більше предметів.
1. Чарівні предмети, що виконують бажання (чарівна паличка, пелюстки квітки , кільце, волосинка) .
2. Предмети, що говорять правду й розповідають, що відбувається (дзеркало, книга, золоте блюдечко).
3. Предмети, які виконують роботу за героя (скатертина - самобранка, голка, кийки).
4. Предмети, повертають здоров'я та молодість (молодильні яблука, жива вода).
5. Предмети, що показують дорогу (камінь, клубочок, пір'їнка, стріла ).
6. Предмети, що допомагають герою подолати труднощі, відстань і час (шапка -невидимка, чоботи - скороходи, килим - літак).
«Пригайдай друзів»
Назвіть друзів літературних персонажів.
1. У Мауглі (Багіра, Балу, Каа).
2. У Малюка (Карлсон).
3. У Вінні- Пуха (П'ятачок, Кролик, Іа- Іа).
4. У Герди (Кай).
5.У Бременських музикантів (Осел, Собака, Півень, Кіт).
Конкурс казкарів
Кожній команді було запропоновано початок казки, необхідно було дофантазувати її. Конкурс оцінюється в 5 балів.
1. Жив-був маленький Їжачок. Батьків не слухав, гуляти ходив далеко від домівки. Та ось одного разу під час прогулянки він побачив чудернацьку істоту....
2.Жила-була в самісінькій хащі лісу Змія. Мала бути злою, але не виходило в неї чинити шкоду. Ось і вирішила Змія приготувати собі за давніми рецептами напій зла, а для цього треба було зібрати чудодійні трави...
«Чи пам'ятаєте ви слова героїв казок?»
1. Що трапилося з Алісою, коли вона випила з пляшки невідому рідину?(«Аліса в країні чудес» Дівчинка зменшилась у розмірах.)
2.У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось? ( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)
3. Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки?( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху»).
4. Юний чарівник, у якого є сова. (Гаррі Поттер)
5. Шкідлива стара з пацюком. (Шапокляк)
6. Злий господар лялькового театру з довгою бородою. (Карабас-Барабас)
7. Маленька дівчинка, що живе у квітці. (Дюймовочка)
8. Дерев'яна лялька з довгим носом. (Буратіно)
(Скласти розрізану на 8 частин ілюстрацію і назвати з якої казки)
«З якої казки?»
1. Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
2. «Я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3.«А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
4.«Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
5. У якій казці дівчинка випила з пляшки невідому рідину і зменшилась у розмірі? («Аліса в країні чудес».)
6. У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось? ( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.):
Творче завдання
Уявіть і намалюйте, як виглядають сліди:
1 команді - Баби Яги,
2 команді - Чахлика Невмерущого
3 команді - Лісовика.
3. Заключна частина
Підведення підсумків вікторини: підрахунок фішок та привітання команди.
1