Методична розробка на тему "Розвиток творчої особистості у позашкільній діяльності"

Про матеріал
У позашкільній діяльності дитина не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності і неповторності, вона розвиває, доповнює знання та навички, вдосконалює їх. Саме в цьому полягає закон творчої поведінки і оцінка методики позашкільного педагогічного процесу, яка будується на обов’язковому заохочені різнобічного творчого самовиявлення школяра, багатстві вражень, створенні оптимальних особистісних стосунків, котрі є джерелом продуктивної творчої діяльності дитячої спільноти. Тому принципове значення має розгляд позашкільного педагогічного процесу як цілісної системи безперервної освіти, формування її специфічних умовах життєдіяльності – у сфері дозвілля.
Перегляд файлу

 

Зміст

1. Вступ..................................................................................................................  3

2.Основна частина

    2.1. Розвиток творчої особистості у позашкільній діяльності………………5

3. Висновки ...........................................................................................................14

4. Література ........................................................................................................ 16

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

      Швидкі темпи розвитку суспільства , характерні для останніх років, необхідність пошуку шляхів виходу нашої економіки з занепаду, впровадження нових технологій – усе це потребує докорінних змін у системі управління виробництвом, використання виробничих ресурсів із врахуванням творчих можливостей особистості. Лише творча особистість, спроможна створювати, управляти, пропонувати нові теорії, нові технології, нові напрямки розвитку, знаходити шляхи виходу зі складних нестандартних ситуацій. Тому забезпечення кожній людині можливості використання свого творчого потенціалу є одним із пріоритетних завдань як загальноосвітніх, так і позашкільних закладів.

      Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як одна з головних ланок безперервної освіти в системі виховання всебічно розвиненої особистості, найповнішого розкриття її задатків і нахилів, створення умов для розвитку й підтримання талантів та обдарувань у галузі науки, техніки, мистецтва тощо.

Забезпечення при цьому можливостей щодо вибору діяльності, до якої дитина проявила зацікавленість, створює необхідні передумови для прояву її природних здібностей.

    Відомо, що у позашкільній діяльності яскраво розкриваються природні потреби молодших школярів, зокрема, активній діяльності та самоствердженні. Позашкільна діяльність дає змогу дітям виступати в нових соціальних амплуа, займати ролі, які відрізняються від ролі учня, тобто це особлива сфера, де діти можуть задовольняти особистісні потреби в самоперевірці, само оцінювані власного „Я”. Це, так би мовити, зона активного спілкування, в якій задовольняються потреби в контактах. Позашкільний заклад дає змогу дітям задовольнити потреби в додатковій освіті в змістовному дозвіллі, розвивати творчі здібності.

Питання розвитку творчої особистості не є вчорашнім, нинішнім чи завтрашнім. Воно є постійним для суспільства в цілому і для освіти зокрема. Змінюється лише динаміка його гостроти: чим проблемнішим є суспільство, тим воно гостріше і тим важливіша роль у ньому віддається нам, позашкільникам, тому дана тема  в наш час стає все більш актуальною. Це насамперед пов'язано з потребою суспільства в неординарних творчих особистостях. Раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей є одним із головних завдань удосконалення системи освіти. Проте недостатній рівень психологічної підготовки педагогів до роботи з дітьми, що виявляють нестандартність у поведінці і мисленні, призводить до неадекватної оцінки їх особистісних якостей і всієї їхньої діяльності. Нерідко творче мислення обдарованої дитини розглядається як відхилення від норми або негативізм. Експерименти, проведені в багатьох країнах світу, переконливо показали, наскільки складно перебудувати систему освіти, змінити ставлення педагога до обдарованої дитини, зняти бар'єри, що блокують її таланти.

Мета  роботи -  об'єднати зусилля учасників навчально-вихов­ного процесу закладу, з метою створення оптимальних умов для розвитку та творчої реалізації залучення та виявлення обдарованих дітей і молоді, ефективно використати педагогічні  ресурси; пошук  шляхів вирішення проблеми  роботи з обдарованими дітьми у гуртках.

Завдання :

  • виявити суть позашкільної роботи,
  •  вивчити особливості творчої діяльності гуртківців під час перебування в позашкільному закладі.

    Психологи стверджують, що діти нічого не хочуть відкладати на потім. Вони бажають жити , а не готуватися до життя, їхні інтелектуальні потреби мають задовольнятися негайно. Саме позашкільна робота має таку можливість.

Об”єт – творчі здібності гуртківців.

Предмет – виховання творчих здібностей гуртківців у позашкільний та позаурочний час

 

Розвиток творчої особистості у позашкільній

діяльності

    У позашкільній діяльності дитина не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності і неповторності, вона розвиває, доповнює знання та навички, вдосконалює їх. Саме в цьому полягає закон творчої поведінки і оцінка методики позашкільного педагогічного процесу, яка будується на обов’язковому заохочені різнобічного творчого самовиявлення школяра, багатстві вражень, створенні оптимальних особистісних стосунків, котрі є джерелом продуктивної творчої діяльності                                                                                                                  дитячої спільноти. Тому принципове значення має розгляд позашкільного педагогічного процесу як цілісної системи безперервної освіти, формування її специфічних умовах життєдіяльності – у сфері дозвілля.

    Найхарактернішими особливостями цієї сфери є невимушене, неформальне спілкування і самовираження, вільний вибір форм і засобів діяльності, використання їх на свій розсуд, керуючись внутрішніми мотивами.

    Крім того, сама організація дітей, їхньої діяльності у позашкільному закладі досить різноманітна. Уся позашкільна виховна робота спрямована на розвиток творчої особистості, її ініціативи з урахуванням потреб і здібностей. Внаслідок саме такої організації діяльності дітей у позашкільних закладах виникає можливість зацікавити їх творчістю, спонукати їхнє прагнення щодо набуття необхідних прийомів та засобів, які визначають нестандартність, оригінальність.

     Система позашкільного виховання покликана забезпечити кожній дитині можливість у вільний час всебічно розвинути власні творчі здібності. Однак , в сучасних умовах ще не завжди педагогічний процес у позашкільних закладах спрямований на виховання всебічно розвиненої особистості з урахуванням її духовно – творчого потенціалу.

      Позашкільні установи мають яскраво виражену специфіку впливу на особистість дитини. Передусім, це добровільність і право вибору занять, різноманітність і альтернативність спілкування як з однолітками, так і з педагогами, керівниками гуртків та секцій, диференційованість за інтересами та захопленнями, унікальні можливості щодо інтелектуального та творчого становлення особистості. Незважаючи на те, що позашкільні заклади є складовою державно-суспільної освіти та виховання дитини, вони мають певну автономію і становлять самостійну систему виховання, навчання школярів у вільний час .                                                                                                                         

    У ряді досліджень доведено, що у позашкільних закладах створені найбільш сприятливі умови щодо розвитку творчого потенціалу особистості, її задатків та здібностей. Зокрема, як зазначає Т.Сущенко , виховний потенціал позашкільного закладу зумовлений такими факторами і обставинами:

   - особливі відносини, які найкращим чином залучають кожну дитину до активної перетворюючої діяльності;

  - гарантія і забезпечення можливості практичного здійснення розвитку творчих інтересів і здібностей;

    -  вільний вибір будь-якого виду діяльності ;                                                                                                                

   - наявність технологій виховання всебічно розвиненої гармонійної особистості, створення такого типу відносин, за якими сама особистість прагне максимальної реалізації сил і здібностей.                                                                                               

     При цьому головною метою позашкільних закладів є забезпечення потреб у творчій самореалізації, здобуття додаткових знань, умінь та навичок за інтересами та вибором, а до основних видів позаурочної діяльності в умовах позашкільних установ відносять роботу в предметних гуртках, технічну творчість і виховання.

     Таким чином, творчі здібності гуртківців ми розглядаємо як сукупність властивостей і якостей особистості, які дозволяють здійснювати пошук, використовуючи при цьому нестандартні засоби, завдання розв’язувати інтелектуальні проблеми з установкою на відкриття нового, невідомого для себе. До того ж здібності до творчості – універсальна здібність особистості.

Універсальність її полягає в тому, що сформовані її компоненти в будь-якому виді творчості, наприклад , художньому, ігровому тощо, можуть    проявлятися й здобувати свій подальший розвиток в інших видах творчої діяльності.

     Ефективність роботи щодо розвитку в гуртківців позашкільних закладів творчих здібностей залежить від дотримання ряду умов. Передусім завдання, які пропонуються вихованцям, повинні бути спрямовані не лише на відпрацювання правила або алгоритму, а містити такі компоненти, які вимагають здогадки, нестандартного підходу, творчого мислення тощо. З цією метою бажано запропонувати дітям завдання, котрі мають декілька рівноцінних і загальноприйнятих вирішень. Виконуючи такі завдання, дитина має можливість переконатися, що їх розв’язання в ряді випадків може мати кілька варіантів. Отже, виконання такого роду завдань дозволить розвити творчий підхід, самостійно приймати рішення в використанні того або іншого прийому чи засобу тощо, тобто у школярів поступово виробляється творчий стиль діяльності, здійснюється розвиток уяви, здатність втілювати свої задуми в реальність.

    Навчально-виховний процес слід насичувати такою творчою діяльністю, яка б сприяла повному задоволенню і розвитку пізнавальних можливостей школярів, надавала їм максимальну свободу для творчого просування, будувала прагнення цікаво провести дозвілля, тобто він повинен передбачати органічне поєднання професійної діяльності організаторів позашкільного виховання з творчими намірами і діями дітей в єдиному пізнавально-творчому процесі. Переживання успіху, в той же час, викликає позитивне ставлення до творчої діяльності , сприяє набуттю певного життєвого досвіду, навичок самостійної діяльності і поведінки, більш чіткого усвідомлення загальної і часткової цілі. Внаслідок цього з’являється свідоме прагнення до самоосвіти, самовдосконалення, самоаналізу, набуття відповідних вмінь та навичок творчого розв’язання проблем, не зупинятися на півдорозі, тобто поступово здійснюється становлення тих властивостей і якостей, які є складовими творчих           здібностей особистості. Для більш раціонального здійснення роботи щодо розвитку творчого потенціалу особистості у позашкільних закладах, слід опиратися на досягнення сучасної психологічної науки. Як зазначає академік В.Маляко, саме розвиток творчої особистості можливий лише за умови, коли буде забезпечення  „ психолізація”  всього навчально-виховного процесу, тобто коли будуть створені умови для реалізації творчого потенціалу кожної особистості. Важливо допомогти вихованцю пізнати себе, свої здібності, нахили. І саме впровадження ідей гуманізації в практичну діяльність позашкільних закладів з організацією на творчу обдарованість дитини – основний шлях вирішення цього питання. Тому поряд із формуванням національної свідомості, оволодінням дітьми засобами рідної мови, історії, культури, мистецтва, народних традицій і звичаїв у центрі уваги педагогічних працівників позашкільних закладів повинна бути поставлена проблема розвитку творчої особистості, своєчасного виявлення обдарованих дітей шляхом ранньої і поетапної діагностики, використання стимулюючих засобів щодо розвитку їхніх творчих потенційних можливостей.

      Ефективність  роботи щодо розвитку творчої особистості значно підвищується при дотриманні таких психолого-педагогічних умов:

- коли створюється емоційна, доброзичлива атмосфера у процесі виконання учнями будь-яких творчих завдань ;

- коли організація діяльності учнів з розв’язання творчих завдань здійснюється з опорою на їхні інтереси, потреби, потенційні можливостиі, здібності тощо ;

- коли вирішення творчих завдань пробуджує в кожного школяра дослідницьку активність, поглиблює інтерес до творчої діяльності, спонукає до успішних дій та досягнення поставленої мети.                         

    Важливим показником, який свідчить про те, що учень виявляє творче ставлення до виконання завдань, є наявність усвідомленого спонукання   творчості, потяг суб’єкта до оволодіння знаннями, вміннями та навичками, які сприяють ефективному здійсненню творчого пошуку. Під усвідомленістю ми розуміємо поняття особистістю значущості творчості у процесі життєдіяльності, наявність потреби зайнятися творчою діяльністю.

    Наступним показником, який показує, що особистості притаманне творче ставлення до виконання будь-якого завдання, є її спрямованість, бо вона, як доведено в ряді досліджень, детермінує поведінку гуртківців, є мотиваційним ядром особистості. Тому, саме визначення даного показника дозволить виявити, наскільки глибинною є ступінь даної спрямованості.

     Про сутність розвитку творчості у дітей свідчить також яскраве виражене бажання займатися творчістю. І нарешті, ще один показник – емоційна направленість процесу творчого пошуку при розв’язанні різних творчих проблем, наявність позитивних емоцій при досягненні кінцевої мети, відчуття впевненості в собі, у своїх можливостях і здатність знайти вихід з проблемних ситуацій.

    Формування в дітей глибоких і стійких інтересів до творчої діяльності є однією з основних передумов не лише становлення, а й розвитку особистості. Причому успішна діяльність, яка пов’язана з інтересом, створює неначе          «зону ближчого розвитку», зону підвищеної сенситивності для всіх впливів, котрі сприяють розвитку творчої особистості, тобто інтерес завжди викликає позитивне ставлення відповідної галузі пізнання і тим самим створює передумови для оволодіння предметом інтересу причому виникає ситуативний, епізодичний інтерес, який при створенні умов завжди перетворюється в стійкий інтерес до певної сфери діяльності. У процесі перетворення ситуативного інтересу в особистісний емоційно-пізнавальне ставлення перетворюється в емоційно-пізнавальну спрямованість, тобто психологічну природу інтересу складає нерозривний комплекс важливих для особистості процесів ( інтелектуальних, емоційних та вольових ).

   Основними критеріями при визначенні дієвості інтересу саме до творчої діяльності є:

 - усвідомлення предмету інтересу, яке детермінує поведінку індивіда;

  - чітко виражена потреба в занятті саме даною діяльністю ;

  - емоційна зацікавленість у процесі творчого пошуку розвязання різних проблем.

   Іншою важливою складовою, яка сприяє розвитку творчої особистості, є наявність мотивації щодо досягнення успіху у процесі творчого розв’язання будь-яких проблем. Саме мотивація досягнень є однією з важливих складових, від якої залежить ефективність поведінки індивіда.

    Таким чином, при підготовці вихованця до творчої діяльності, значну увагу  слід зосередити на розвитку усвідомленого спонукання їх помислів та дій до творчості, потягів та бажань оволодіти вміннями та знаннями, котрі визначають творчий пошук, нестандартне мислення, оригінальність тощо.

      Ефективність педагогічного процесу в позашкільних закладах визначається появою таких ознак:

  • самостійна творча діяльність ;
  • уміння свідомо та корисно використовувати свій вільний час із метою гармонійного розвитку;
  • підвищення особистісного статусу дитини в позашкільному колективі;
  • більш широкий спектр нестандартного мислення;
  • розкриття здібності дитини.

       Головна особливість творчої особистості – потреба у творчості, яка стає життєвою необхідністю. Суттєвим для педагогіки є творчості як процесу засвоєння матеріальних і духовних цінностей, що накопичені людством. Отже, у всіх дітей з нормальним розумовим розвитком можна сформувати процесуальні риси творчої особистості.

    Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як важливий фактор найповнішого розкриття здібностей школярів та розв’язання різноманітних освітніх проблем, створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості. Тобто, позашкільні заклади найдієвіше впливають на безперервне і свідоме вдосконалення і самовизначення дітей. 

       У навчально-виховному процесі  позашкільного закладу органічно поєднуються різні форми освітньої діяльності з організацією змістовного дозвілля вихованців. Це сприяє вирішенню проблеми їх зайнятості у вільний від навчання час, створює підґрунтя для загальнонаукового та загальнокультурного розвитку, допрофесійної підготовки. Важливим аспектом виховної роботи КЗ «Більмацький ЦТДЮ» є розвиток у дітей, учнівської молоді здатності розв’язувати творчі завдання, вносити елементи новизни у процес і результати своєї діяльності.

      Реалізуючи завдання щодо розвитку технічної творчості, педагогічний колектив ЦТДЮ працює за напрямками:

  • громадянське виховання;
  • військово-патріотичне виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • моральне виховання;
  • превентивне виховання;
  • екологічне виховання;
  • трудове виховання;
  • формування здорового способу життя;
  • сприяння творчому розвитку особистості.

Більшість вихованців, що займаються у нашому закладі – школярі молодшого віку. Ефективність роботи щодо розвитку творчих здібностей саме в молодших вихованців залежить від дотримання ряду умов. Передусім, завдання, які пропонуються їм, повинні бути спрямовані не лише на відпрацювання правила або алгоритму, а містити і такі компоненти, які вимагають здогадки, нестандартного підходу, творчого мислення тощо. З цією метою бажано запропонувати дітям завдання, котрі мають декілька рівноцінних і загальноприйнятих вирішень. Виконуючи такі завдання, дитина має можливість переконатися, що їх розв'язання в ряді випадків може мати кілька варіантів. Отже, виконання такого роду завдань дозволить розвити творчий підхід, самостійно приймати рішення у використанні того або іншого прийому чи засобу. Тобто у вихованців  поступово виробляється творчий стиль діяльності, здійснюється розвиток уяви, здатність втілювати свої задуми в реальність.

Ні що так не підвищує самооцінку дитини, як участь і перемоги в конкурсах, що є невід’ємними в навчально-виховному процесі позашкільного закладу. Крім міських, обласних та Всеукраїнських конкурсів, діти активно беруть участь в конкурсах та концертних програмах та фестивалях нашого закладу. Багато з них вже стали традиційними: конкурс на кращий гурток, та «Кращий гуртківець року». Кожен маленький творець мріє запалити іскорку подиву в очах глядача та як отримане задоволення від власного творчого відкриття, дитина має змогу зробити виставку власних картин вишитих стрічками, виробів з бісеру, паперопластики, та природного матеріалу. Саме для цього кожного місяця проводяться тематичні виставки надбань гуртківців, і всі батьки та гості нашого закладу мають змогу долучитись до творчого процесу дитячого таланту. Головним своїм завданням педагогічний колектив визначив створення для кожного учня можливості розвиватися відповідно до власного покликання, самостійно зробити правильний, усвідомлений життєвий вибір, уміти протистояти соціальним впливам. До нашого закладу приходять діти, які прагнуть творчої реалізації власного потенціалу, а також ті, хто хоче уникнути негативного впливу вулиці, зануритись в насичене якісне дозвілля. (Додаток 1)

Система роботи з розвитком творчих здібностей вихованців у КЗ «Більмацький ЦТДЮ» формується постійно. На першому етапі – процесі становлення – педагогічний колектив постійно враховує усі аспекти навчально-виховного процесу так, щоб не позбавити вихованців можливості вияву особистих здібностей. Слід послідовно і системно підходити до вирішення цього питання. Доречно здійснювати соціологічні опитування, в яких гуртківці визначають свої вподобання й бажання відвідувати гуртки, які діють у позашкільному закладі.

Тепер поставимо закономірне запитання: як діти дізнаються про їх діяльність? Тут справа за рекламою. Взагалі, інформаційне забезпечення є необхідною умовою формування середовища для розвитку обдарованості. Реклама допомагає дітям з’ясувати чого навчають у гуртках, які його досягнення та успіхи.

Прикметою останнього часу є зростання популярності гурткової роботи. Зацікавленість виявляють вихованці екологічного гуртка, художньо-естетичних напрямків роботи  та  декоративно-прикладного мистецтва. Приваблюють наших вихованців  і хореографічні гуртки.

У закладі налагоджена тісна співпраця з батьками. Після того, як дитина визначилась з гуртком, який вона хоче відвідувати, практикуємо проведення бесід з батьками, мета яких – корекція розкладу занять дитини. Це особливо важливо, якщо дитина прагне відвідувати декілька гуртків.

Крім того у нас добре налагоджена внутрішня міжструктурна співпраця керівників гуртків і вихованців для організації та проведення масових заходів, відкритих занять. Така співпраця дає можливість вихованцям максимально розкрити свої здібності в улюбленій справі, де керівник гуртка виступає як фасилітатор, який намагається створити умови, надати можливості для самостійної творчості вихованців, розвивати їх життєво-творчі компетентності.

Важливим в роботі керівників гуртків  є здійснення психолого-педагогічної підтримки обдарованих дітей. Методи  тестування, анкетування дозволяють нам виявити творчо обдарованих дітей та порекомендувати їм  гурток, де вони зможуть максимально розвинути свої здібності та таланти. Така діагностика проводиться не тільки на початку року, коли комплектуються навчальні групи, але й впродовж усього навчального року серед вихованців початкового, основного та вищого рівнів навчання.

Висновки

Позашкільна діяльність сьогодні розглядається як важливий фактор найповнішого розкриття здібностей молодших школярів та розв'язання різноманітних освітніх проблем, створення цілісної системи пошуку та виховання творчо обдарованої особистості. Тобто, позашкільні заклади найдієвіше впливають на безперервне і свідоме духовне вдосконалення і самовизначення дітей.

Заняття в позашкільних закладах, будучи необов'язковими, природно “добудовують” незаповнені проміжки соціального становлення особистості. Свобода і можливість вибору улюблених занять у позашкільних закладах благотворно впливає на молодших школярів. При цьому організація діяльності дітей у формі дозвілля сприяє вільному спілкуванню у середовищі ровесників, з якими дитина вважає себе найтісніше пов'язаною і авторитет яких для неї безперечний. У той же час, переживання успіху викликає позитивне ставлення до творчої діяльності, сприяє набуттю певного життєвого досвіду, навичок самостійної діяльності і поведінки, тобто поступово здійснюється становлення тих властивостей і якостей, які є складовими творчої особистості.

     В умовах трансформації українського суспільства, коли відбувається злам усталених стереотипів, змінна ціннісних координат, простежуються складні колізії у внутрішньому світі особистості, зростає роль педагогіки життєтворчості, спрямованої на плекання людини як творця свого життя.

     Сьогодні школа, і в тому числі наш заклад повинні і можуть допомогти дитині правильно зрозуміти життя. І тому важливо  вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонії відносин між дітьми  і керівниками гуртків, ЦТДЮ і родиною.

     Педагогічний колектив КЗ «Більмацький ЦТДЮ»  це досвідчені керівники, умільці, здібні організатори. Уміють зацікавити дітей до творчої праці. І тому у цього закладу нові плани, плідна праця, велике майбутнє.

 

Література :

  1. Савченко О.Я. Розвивай свої здібності. Навчально-методичний посібник для молодших школярів. – К.: Освіта ,   1998 р.

2. Бех І.Д. Виховання оссобистості: Особистісно орієнтований підхід.- К.: Либідь, 2003 р.с 280 с.

 3. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості .

 4. Журнал « Позакласний час»  №10 , 2010

5. Журнал Позакласний час №8, 2010.

6. Астон Організація роботи з батьками. Тернопіль  2008

7. Анджейчак А. Психолого-педагогічні умови формування творчої особистості дитини в освітньо-виховних закладах // Обдарована дитина. - 2000. - №5. - С.8-13.

8. Барко В., Тютюнников А. Як визначити творчі здібності дитини? - К., 19991. - С.79.

9.  Глобчак В. Особистістно орієнтоване навчання і виховання молодших школярів на уроках у початковій ланці // Рідна школа, 2004.– № 4.– С. 19-20.

10. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання. – К.: Вища школа, 1997.– 304 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Результати участі вихованців у конкурсах

Республіканські заходи

Назва конкурсу

Керівник

гурток

Прізвище

автора

Назва роботи

Місце

1

Всеукраїнський фестиваль дитячої художньої творчості «Єдина родина» м. Миколаїв

Федотова О.В.

Колектив

Хореографія

Участь

Обласні заходи

Назва конкурсу

Керівник

гурток

Прізвище

автора

Назва роботи

Місце

1

Обласний конкурс творчості патріотичного спрямування «Спадщина»

Федотова О.В.

Колектив

Хореографія

3 місце

2

Обласний фестиваль хореографічного мистецтва «Запорізькі викрутаси»

Федотова О.В.

«Фантазія»

Колективна

Хореографія

3 місце

3

Обласний фестиваль конкурс дитячої творчості «Веселі закаблуки»

Федотова О.В.

«Фантазія»

Колективна

Хореографія

Участь

4

Обласний фестиваль танцю «Зорепад»

Федотова О.В.

«Фантазія»

Колективна

Хореографія

Участь

5

Обласний конкурс «Знай і люби свій край»

Ільєнко Г.А

Горбань О.

Артюх О.

«Квітучий сад», «Жарптиця», «Букет квітів»

Участь

 

6

Обласний конкурс «Наша спадщина»

Ільєнко Г.А

Мавроді Б.

«Квіти України»

Подяка

7

Обласний конкурс «Наша спадщина»

Дем’яненко О.Б.

Колективна

«Україна квітуча»

Подяка

8

Обласний конкурс «Наша спадщина»

Сидоренко Ю.В.

Сидоренко Ю.В.

«Квітуча країна»

Подяка

9

Обласний конкурс «Наша спадщина»

Тристан В.М.

Дмитренко Л., Лівик А., Гвоздьова С.

«Маки», «Польові квіти», «Рушник»

3 місце

Подяка

10

Обласний конкурс «Знай і люби свій край»

Демяненко О.Б

Мартьянова Діана

«Домовичок»

 

3 місце

11

Обласний конкурс «Берегиня роду Українського»

Дем’яненко О.Б.

Крюкова Б. Білозорова Д. А. Шостак Ю.

«Берегиня», «Несе Галя воду», «Совина сімейка»

Участь

12

Обласний конкурс «Моя новорічна мрія»

Дем’яненко О.Б.

Білозорова Д.

«Янголятко»

1 місце

13

Обласний конкурс «Моя новорічна мрія»

Сидоренко Ю.В.

Курочка К.

«Різдвяна куля»

1 місце

14

Обласний конкурс  «Космічні фантазії »

Дем’яненко О.Б.

Макарович А.

Колективна робота

Горбань П

«Космічний рейс»

«Парад планет»

«І на Марсі будуть ялинки рости»

2 місце

 

Участь

15

Обласний конкурс «Знай і люби свій край»

Сидоренко Ю.В.

Левченко Д.

Лаврінчук С

«Пасхальне диво»

Участь

 

16

Обласний конкурс «Подаруй мені казку»

Ільєнко Г.А.

Артюх О.

«Добриня Микитович»

3 місце

17

Обласний конкурс «Космічні фантазії»

Ільєнко Г.А

Артюх О.

Башаровська В.

«Космічний гість»

«Зустріч у космосі»

Результати очікуються

18

Обласний конкурс «Моя новорічна мрія»

Дем’яненко О.Б.

Левченко Д.

 

«Ялинка»

участь

19

Обласний конкурс «Подаруй мені казку»

Дем’яненко О.Б

Левченко Д.

Мурашова

«Казкові мрії»

«Дружна сімейка»

1 місце

20

Обласний конкурс «Космічні фантазії»

Дем’яненко О.Б

Левченко Д.

Лаврінчук С.

«У відкритому космосі», «Я космонавт»

Результати очікуються

21

Обласний конкурс «Народна іграшка»

Сидоренко Ю.В.

Котенко К.

«Берегиня»

3 місце

22

Обласний конкурс «Моя новорічна мрія»

Сидоренко Ю.В.

Колективна робота

«Різдвяний оберіг»

2 місце

23

Обласний конкурс «Подаруй мені казку»

Сидоренко Ю.В.

Курочка О.

«Кіт у чоботях»

«Коник горбунець»

2 місце

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Сидоренко Юлія
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку