Виразне читання тексту. Дослідження тексту.

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 2 класу з теми "Виразне читання тексту. Дослідження тексту. Спостереження за словами, які служать для назв ознак, дій, предметів". Очікуувані результати: - читає виразно вголос короткі тексти, прогнозує орієнтовний зміст тексту, визначає слова- назви предметіва, дій, ознак.
Перегляд файлу

 

Українська мова

                                                                                          

Тема: Виразне читання/слухання тексту. Дослідження тексту щодо змісту. Спостереження за словами, які служать для назв предметів, ознак, дій.

 

Очікуванні результати:

  • читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація);
  • прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями;
  • визначає слова- назви предметів, дій, ознак;
  • записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так як вимовляються;

 

Перебіг уроку:

 

  1. Організаційний момент

Діти, в народі кажуть:
Добрий гість-дому радість! До нас сьогодні завітало дуже багато гостей, тому давайте будемо чемними господарями нашого класу, повернемось і голівками привітаємося.

Не забувайте один про одного, поверніться та подаруйте своєму другу посмішку.

  1.   Налаштування на урок

Давайте визначимо які ми сьогодні будемо на уроці, дібравши назви ознак на задану літеру.

Пригадаймо як називаються слова назви ознак-прикметники
На які питання відповідають ці слова? (Який? Яка? Яке? Які?)

С+К+А+Р+Б=

Сучасні, креативні, активні, розумні, бадьорі.

Яке слово утвориться якщо прочитати літери? Скарб
1.2. Визначення мети та очікуваних результатів уроку

І справді, мої учні, ми сьогодні з вами поговоримо про скарби.

Скарб – не в грошах,

Не в одязі, не в златі,

Скарб у душі, у радості,

В затишній хаті.

А що для вас може бути скарбом? А територія на якій ми живемо це скарб? Як називається наша територія? Україна, і справді. Ми з вами на цьому тижні говоримо про Україну, і сьогодні не виключення.
Очікувані результати:
Сьогодні ми поговоримо з вами якими скарбами може вразити нас Україна
Будемо читати текст, відшуковувати в них слова назви ознак, назви предметів і назви дій.
А чого ви очікуєте від уроку?
Бажаю аби наші з вами очікування справдились!

  1. Основна частина уроку

2.1. Ментальна карта «Скарби України»

Люди

Творчість

Архітектура

Досягнення

Природа України

Давайте розгорнемо наші зошити та запишемо каліграфічну хвилинку, адже наш з вами скарб це красиве і грамотне письмо, до якого ми всі прагнемо

С ск ка рб скарб

2.2. Архітектурні скарби України

Отож відправляємось до першого нашого кейсу. Архітектурні скарби України. Зараз кожна група отримала завдання правильно розставити наголоси у словах, і наголошені літери по порядку вписати у слова.

1 група. Мама, коник, люди, трава, клас

Замок  Любарта

2 група.

Робота, школа, сусідка, молоко, болото, ананас.

Золоті ворота

3 група.

Лампа, айстри.

Лавра

4 група.

Цибуля, лелека, космонавт, мед, каша.

Музей Аптека

5 група.

Мама, коник. Тато, їдальня, корова.

Замок Паланок

Перегляд відео ролику про топ 5 архітектурних скарбів.

2.3. Мова

Діти, багато сказано і написано про нашу мову. Давайте ми її опишемо. Доберіть до слова мова ознаки

Мова (яка?) калинова, солов’їна, співуча, гарна….

Зараз ми з вами прочитаємо текст про мову. Але перед тим пригадаємо:

Текст – це зв’язані за змістом речення.

 З яких частин складається тест? .к

Які три типи тексту ви знаєте?

Які жанри? – казка, оповідання, легенда

Слухаючи цей текст, подумайте це легенда, казка чи оповідання.

2.4. Щоденні 5 «Слухаю і розумію»

Цю історію колись розповіла мені моя бабуся, а їй - її бабуся… Колись дуже давно жило сильне, красиве і могутнє плем’я. Та була у них одна велика біда: не мали вони мови, не співали,не могли сваритися і вимовити слів радості та любові, тому посмішка рідко торкалась їх облич. А винні в тому були вони самі. Багато років тому вони образили добру фею-Мову, і вона назавжди пішла від них, забравши слова-квіти.

У тому племені жили по-сусідству дівчинка з великим серцем, та хлопчик який чудово грав на сопілці. Бачачи як тяжко горює їх народ без мови надумали вони об’єднатися, адже одна голова – добре, а дві – краще, відшукати Мову і попросити у неї вибачення за свій народ. Та як же вони обізвуться до Мови, як скажуть, чому прийшли?

Дівчинка вишила їх прохання на рушникові, а хлопчик вирішив домовитись через гру на сопілці.  Чи довго шукали фею діти, чи ні ніхто не знаю. Знайшли її серед величезного поля, засіяного квітами-словами, які вона доглядала. Діти показали свої дари. Побачивши рукоділля дівчинки, почувши гру хлопчика, Мова все зрозуміла без слів. Взяла цілі оберемки своїх чарівних, запашних, різнокольорових слів і пішла за дітьми, понесла Мову людям.

З пошаною зустрічало плем’я Мову. Радості не було меж! Вдихнули люди аромат чарівних квітів…і заговорили. З того часу шанують люди Мову, як найбільший і найкоштовніший скарб.

То який це жанр? – Це легенда. Доведіть!

Візьміть до рук зелений і синій олівець. Зеленим підкресліть речення, в кінці якого стоїть знак питання, а синім-  в кінці якого знак оклику.

-Прочитайте. Яке це речення?
2.5. Щоденні 5. «Читання для друзів»

Щоденні 5. Висловлююсь за змістом прочитаного.

«Тонкі і товсті запитання»

Тонкі:

-Хто дійові особи твору?

-Яким було плем’я?

-Як звуть фею-чарівницю?

-Що забрала фея-чарівниця в людей?

-З чим порівнюють слова?

Товсті:

-Чому люди сумували через те, що не могли спілкуватися?

-Поясніть фразу «Одна голова – добре, а дві- краще»

-Як ви гадаєте чому Мова все ж повернула слова?

-На вашу думку чому слова порівнюють із квітами?

-Із якою квіткою ви б порівняли слово Батьківщина?

  2.6. Давайте спробуємо зробити звуко-буквенний аналіз слова батьківщина і запишемо [б а т’ к і в ш ч и н а] – 11 зв., 11 б., 4 скл.

-Порівняйте кількість звуків та букв. А чому так сталось, адже в слові є літера Щ яка позначає два звуки.

Дякую, і з цим кейсом попрацювали. Діти а скажіть яку ще мову потрібно знати, аби розповісти про наші українські скарби, до прикладу в Європі або Америці?

Фізхвилинка «Saymon says»

Stand up

Jump

Touch your head/nose/knees

Turn around

Hands up/down

Meow like a cat

Clap your hands

2.7. Кейс– природні скарби

Гра водоспад-збери прислів’я (групова робота)

Запишіть, поясніть як ви розумієте ці прислів’я.

1.Без верби і калини нема України

2. В чужім краю і солов’ї не цвірінькають.

3. За морем тепліше, та вдома миліше.

4.У ріднім краю, як у раю.

5. В рідній Україні і стіни допомагають.

Одне із природніх скарбів України – це водоспад Шипіт. А про інші ми дізнаємося з вами із відео. Почувши про один із скарбів – записуйте назву у свою картку в один стовпчик.

Асканія-Нова

Світязь

Озеро Синевир

Печера Оптимістична

2.8. Картки Плікерс

3. Підсумок уроку

  1.           Останній кейс – люди.

Пригадаймо відомих людей українців.

Вправа «Найцінніший скарб».У мене на столі чарівна скринька, в якій зараз лежить найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки що не розповідайте іншим, що ви там побачили.

Учні по черзі зазирають у скриньку і дивуються. Коли остання дитина дізнається про вміст скриньки, спитайте: «То кого ж ви побачили? Себе, адже на дні скриньки лежить дзеркало. Так, людина і є найцінніший скарб на планеті. Кожен із вас – неповторна особистість, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій Землі немає і ніколи не було й не буде».

  1.           Рефлексія

Чи справдилися ваші очікування? Наклейте відповідний кристалик на нашу скриню.

docx
Додано
16 травня 2022
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку