Пропоную для кращого розуміння частин мови учням 4-6 класів свої віршики. Мені здається, що дітям у цьому віці цікавіше буде знайомитися з частинами мови саме в формі віршів.
ІМЕННИК
Все навколо нас чудове:
Люди, речі, квіти, поле,
Небо, сонце і собака,
Що мені подала лапу.
Зірки, хмари і земля,
Хоч куди ти подивись -
Бачиш ти предмет якийсь.
ПРИКМЕТНИК
Я – особлива частина мови.
Я означаю ознаку будь-кого.
Живу я з іменником
Дуже дружно.
Зміню в собі все,
Що захоче мій друже.
Якщо не знаєш ознаку предмета,
Швидше звернись до сусіда прикметника.
ЗАЙМЕННИК
Він – загадка, чарівник.
Він – кросворд чи лабіринт.
Відгадай про кого каже,
І чиє ім’я не скаже.
У нього тільки слова:
Він, вона, воно, твоя,
Мій чи твій, ніхто, ніщо
І багато ще чого.
Швидше, друже, відгадай
Хто не знає імена?
ДІЄСЛОВО
Дуже цікава частина мови,
Всім розповість хто і що зараз робить.
Знає, хто пише, читає, малює.
Бачить, хто робить,
А хто час марнує.
Довго не думай,
Питання шукай.
Ти «що робити?» скоріше питай.
ВСТАВНІ СЛОВА
Словом, з погляду, на думку,
Дійсно, уявіть собі,
Безумовно, безперечно,
В комах я завжди пишу.
Зокрема, мабуть, по-перше,
Навпаки, мовляв, на жаль.
Треба, друзі, пам’ятати,
Що це все – вставні слова.