Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Замку Нойшванштайн – дивовижного замку у Німеччині (8 клас)
Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку, що знаходиться у Німеччині;
Тип уроку: комбінований урок
Наочність: презентація
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити;
Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; художня культура; географія;
Структура уроку
І. Організаційний момент 1 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв.
IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв.
V.Вивчення нового матеріалу 10 хв.
VI.Закріплення нових знань 5 хв.
VII.Творче завдання 10 хв.
IX.Заключна частина 5 хв.
Хід і зміст уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання;
2. Перевірка присутності учнів за журналом;
3. Ознайомлення учнів з планом уроку;
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
Актуалізація проводиться у формі беіди:
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ми матимемо змогу поринути віртуально до Замку Нойшванштайн, побачимо велич і цієї споруди, дізнаємось історію збудування та сучасну історію споруди;
IV. Повідомлення теми та завдань уроку
Тема: Віртуальна екскурсія до Замку Нойшванштайн – дивовижного замку у Німеччині.
Завдання уроку: познайомитися з історією створення та сучасною історією замку, що знаходиться у Німеччині;
V. Вивчення нового матеріалу
Використовуємо презентацію для розповіді.
При першому погляді на цей замок здається, що хтось загубив тут свої іграшки – настільки нереальними здаються вежі Нойшванштайн кольору слонової кістки, що видніють здаля на тлі темно-зелених ялин. Хоча, якщо підійти ближче – відчуття казковості навряд чи зникне, тому, що стануть видимими ще сотні дрібниць, що абсолютно не вписуються в реальність альпійських схилів, що додають фон цій німецькій казці …
Замок Нойшванштайн (нім. Schloß Neuschwanstein, буквально «Новий лебединий камінь») розташований у Німеччині, поблизу містечка Фюссен (нім. Fussen). Він був побудований в 1869-1891 роках королем Людвігом II, Баварським. Замок – один із найгарніших у світі і є місцем паломництва туристів зі всього світу, відноситься до розряду замків «must see». Це навіть не стільки замок у звичному розумінні цього слова людей X-XIII століть – це палац, «палац мрії» його творця, який йому так і не вдалося побачити в повній своїй розкоші.
Про створення цього замку подбав баварський король Людовик II. Його світогляд, химерні фантазії та мрії з допомогою Крістіана Янка (театрального художника), знайшли своє втілення в дизайні інтер’єру, архітектурі і ландшафтній композиції замку. Той факт, що замок був споруджений далеко від галасливих міст і строкатих доріг, пояснює відлюдкуватість у характері Людовика II. Будівництво замку тривало протягом 17-ти років. Постійно змінюючись і вдосконалюючись Нойшванштайн, так і не був закінчений під час перебування Людовика II на троні. Сам король весь час знаходився поруч – в замку Хохеншванг, розташованому на сусідній горі.
Популярність замку Нойшванштайн виправдана його чудовим зовнішнім і внутрішнім оформленням. Замком можна бродити цілими годинами, милуючись його чудовими кімнатами-шедеврами. Але велика кількість туристів (а в день буває по 5-6 тисяч відвідувачів) не дає можливості довго перебувати всередині.
Є серед кімнат Нойшванштайн ще один дивовижний шедевр – Грот – зразок дивної фантазії Людовики ІІ. Знаходиться ця кімната на третьому поверсі замку. Переступивши її поріг, ви відразу потрапляєте в казкову печеру. Звичайні стіни тут перетворені в скелі, в яких знаходиться невеликий водоспад. Крім того, Людовик II розпорядився, щоб ця кімната була з’єднана слуховим ходом з Залом співаків.
Саме оформлення замку Нойшванштайн викликає у відвідувачів почуття фантасмагорії, чогось дивного і досі небаченого. Замок здається казковим будиночком, який загубився в таємничих лісах навколишніх гір. Той, хто хоч раз побував у цьому чудовому куточку, захоче відвідати його знову і знову.
VI.Закріплення нових знань 5 хв.
Закріплення нових знань у формі бесіди:
VII.Творче завдання 10 хв.
Завдання для учнів: описати свою улюблену пам’ятку в Україні чи за її межами (учні можуть користуватися мережею Інтернет)
IX.Заключна частина 5 хв.