Виступ до презентації "Який твій екологічний слід?"

Про матеріал
Виступ до презентації "Який твій екологічний слід?" на міському семінарі-тенінгу "Тенінгові технології як фактор формування екологічної компетентності суб'єктів освітнього простору". Виступ доповнює презентацію аналогічної назви, призначений для обміну досвідом з колегами. Сподіваюсь стане у нагоді))
Перегляд файлу

Виступ до презентації «Гурткове заняття-дослідження «Який твій екологічний слід?»

 Доброго дня шановні учасники семінару. Із задоволенням презентую вам свою методичну розробку під назвою «Який твій екологічний слід?».

 Для початку представлюсь, мене звати Ханченко Дар’я Олегівна, я керівник гуртка «Відповідальне споживання» на базі Комунального позашкільного навчального закладу «Станція юних натуралістів Тернівського району» Криворізької міської ради.

Зі станцією юннатів я познайомилась ще, будучи ученицею 2-го класу, в далекому 1999 році. Відвідування гуртків привело мене до отримання освіти біологічного профілю, а згодом і до педагогічної освіти. З 2015 року маю досвід роботи керівника гуртка, а з 2019 - шкільного вчителя географії, а також класного керівника.

 Тому, на власному досвіді, точно знаю, що сучасний педагог має вміло використовувати мотивацію, заохочувати допитливість і додавати ігрові форми до навчання. Дані фактори є фундаментальними у досягненні успіху в сучасній педагогіці.

 На створення цієї розробки мене надихнув посібник під назвою «Уроки для сталого розвитку» від видавництва «Логос» 2009 року видання. Саме тестове дослідження надало мені поштовх скласти таке заняття.

 Застосувати ці матеріали можна на гурткових заняттях еколого-натуралістичного профілю,  на уроках природознавства, географії, екології, на виховних заходах до дня Землі тощо. Як раз це дослідження може виступати вступним діагностичним заняттям для циклу занять гуртка, або серії екологічних виховних годин, тижня екології.

 Мета заняття розвивати екологічну компетентність через мотивацію на вивчення та осмислення нового матеріалу; самостійну роботу і творче застосування знань; виховувати відповідальне ставлення до свого побуту та навколишнього середовища, впевненість в своїх знаннях.

Отже, давайте перейдемо до самого дослідження (приготуйте калькулятор, ручку, папір). Для того щоб визначити, який екологічний слід особисто у вас, відповідайте на питання тесту. Аби обчислити екологічний слід, необхідно вибрати твердження, яке відповідає способу життя вашої сім’ї і провести складання/віднімання кількості балів, вказаних справа. Підсумовуючи бали, ми отримаємо величину екологічного сліду.

 

Твердження

Кількість балів

Житло*

*ці бали необхідно, розділити на кількість людей, що проживають у цьому будинку

1

Площа вашого житла дозволяє тримати кішку, а собаці нормальних розмірів було б тісно

+7

2

Велика, простора квартира

+12

3

Котедж на 2 сім'ї

+23

Використання енергії

4

Для опалювання вашого будинку використовується нафта, природний газ або вугілля

+45

5

Для опалювання вашого будинку використовується енергія води, сонця або вітру

+2

6

Більшість з нас отримує електроенергію з пальних копалин, тому додайте собі

+75

7

Опалювання вашого будинку влаштоване так, що ви можете регулювати його залежно від погоди

-10

8

У холодний період року в будинку ви тепло одягнені, а вночі ховаєтесь під двома ковдрами

-5

9

Виходячи з кімнати, ви завжди вимикаєте в ній світло

-10

10

Ви завжди вимикаєте побутові прилади, не залишаючи їх в режимі очікування

-10

Транспорт

11

У школу/на роботу ваша сім’я їздить на суспільному транспорті

+25

12

У школу/на роботу члени вашої сім’ї йдете або їдете на велосипеді

+3

13

Ваша сім’я їздить на звичайному легковому автомобілі

+45

14

Ваша сім’я використовуєте великий і потужний автомобіль з повним приводом

+75

15

В останню відпустку ваша сім’я летіла літаком

+85

16

У відпустку ваша сім’я їхала на поїзді, причому дорога зайняла до 12 годин

+10

Харчування

17

В продуктовому магазині або ринку ви купуєте в основному свіжі продукти (хліб, фрукти, овочі, рибу, м'ясо) місцевого виробництва, з яких самі готуєте обід

+2

18

Ви віддаєте перевагу вже обробленим продуктам, напівфабрикатам, свіжомороженим готовим стравам, що потребують лише розігрівання, а також консервам, причому не дивитесь, де вони вироблені

+14

19

В основному ви купуєте готові або майже готові до вживання продукти, але стараєтеся, аби вони були вироблені ближче до будинку

+5

20

Ви їсте м'ясо 2-3 рази в тиждень

+50

21

Ви їсте м'ясо тричі на добу

+85

22

Віддаєте перевагу вегетаріанській їжі

+30

Використання води та паперу

23

Ви приймаєте ванну щодня

+14

24

Ви приймаєте ванну 1-2 рази на тиждень

+2

25

Замість ванни ви щодня приймаєте душ

+4

26

Час від часу ви поливаєте присадибну ділянку або миєте автомобіль із шлангу

+4

27

Якщо ви хочете прочитати книгу, то завжди її купуєте

+2

28

Інколи ви берете книги в бібліотеці або позичаєте у знайомих

-1

29

Прочитавши газету або журнал, ви їх викидаєте

+10

30

Передплачувані або такі, що купуються вами, газети (журнали) читає після вас ще хтось

+5

Побутові відходи

31

Всі ми створюємо масу викидів та сміття, тому додайте собі

+100

32

За останній місяць ви хоч раз здавали пляшки

-15

33

Викидаючи сміття, ви відкладаєте в окремий контейнер макулатуру

-17

34

Ви здаєте порожні банки з-під напоїв і консервів

-10

35

Ви викидаєте в окремий контейнер пластикову упаковку

-8

36

Ви прагнете купувати в основному не фасовані, а вагові товари; отриману в магазині упаковку використовуєте в господарстві

-15

37

З домашніх відходів ви робите компост для добрива своєї ділянки

-5

Підсумок: Якщо ви живете в місті з населенням в півмільйона і більше, помножте ваш загальний результат на 2. Місто Кривий Ріг входить до сімки найбільших міст України, з населенням в 600 тисяч осіб.

 Розділіть отриману цифру на 100, і ви дізнаєтесь, скільки гектарів земної поверхні потрібно, аби задовольнити всі ваші потреби, і скільки буде потрібно планет, якби всі люди жили так само, як ви!

Мій результат 5,32 га. Цікаво, а який результат вийшов у вас? Напишіть будь ласка у чат.

За для осмислення та закріплення сталих звичок, я застосовую прийом «Навчання в дії», тому пропоную дітям переглянути презентацію «Смітити не можна переробляти» та пограти у гру «Хто швидше сортує?».

Як заключне слово скажу слова Вернона Говарда: «Завжди йди по життю так, ніби попереду ще є чому повчитись».

Всі презентовані сьогодні мною матеріали будуть вам доступні для ознайомлення.

Дякую за увагу!

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2022
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку