Виступ на тему «Інтегровані уроки з української мови та літератури як засіб підвищення якості знань учнів».

Про матеріал

Виступ на тему «Інтегровані уроки з української мови та літератури як засіб підвищення якості знань учнів».

Застосовуючи у шкільному навчанні інтеграцію наукових знань, реалізуючи її в системі, можна досягти таких результатів:

- знання учнів набувають системності

- уміння стають узагальненими

- посилюється світоглядна направленість пізнавальних інтересів учнів

- більш ефективно формуються переконання, досягається всебічний розвиток особистості

- сприяння оптимізації, інтенсифікації навчальної й педагогічної діяльності

Перегляд файлу

Як же народжується інтегрований урок? З чого? Завдяки чому?                               По-перше, із нестандартної педагогічної теорії.  По-друге, із вдумливого самоаналізу діяльності вчителя.                                                                                                           Головне місце на інтегрованих  уроках відводиться елементам творчого пошуку. У процесі проведення інтегрованих уроків педагоги вміло й ефективно керують принципами засвоєння й застосування знань, формують мислення школярів, їхню емоційну та вольову сферу, моральні, естетичні та світоглядні аспекти особистості. Творча  активність  дитини  на уроці не виникає сама по собі, її треба стимулювати, створювати відповідну атмосферу.                                                                                                                      Яка ж перевага інтегрованих уроків української мови та літератури:

- сприяють підвищенню мотивації навчання, розвитку мови, мовлення  учнів

- знімають перевантаження, утому тих, хто навчається, за умови перемикання на різні види діяльності

 - поглиблюють уяву про мовне явище, розширюють кругозір

- спонукають до формування різнобічно, гармонійно й інтелектуально розвиненої особистості

- є джерелом пошуку  нових зв’язків між фактами, що підтверджує чи поглиблює висновки та спостереження учнів

- розвивають потенціал самих учнів, спонукають до активного пізнання дійсності, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей

 - надають можливість для самореалізації, самовираження, творчості вчителя та учнів, спонукає до розвитку здібностей                                                               Урок з української  літератури в 7 класі .                                                               Тема. Людська доброта і  жорстокість, милосердя та справжня турбота про природу в оповіданні Є.Гуцала “Сім’я дикої качки”.
Інтеграція. Біологія, Екологія рідного краю. Учні виконували випереджальне домашнє завдання  щодо  свійських і домашніх пташок.  Даний урок виховує любов до природи, бажання берегти й любити рідну землю, естетичні смаки й почуття.                                                                          Урок  з української  літератури 7 клас.                                                                        Тема. Розділові знаки в реченнях з дієприслівниковим зворотом.
Інтеграція. Історія України, Трудове навчання.                                                 Дітям запропоновано мовний аналіз тексту в якому повідомлення про історію української вишивки. Також учні переглядають відео щодо різновиду вишивки в різних регіонах України. Нестандартні підходи на уроці стимулюють самостійність, творчу активність, ініціативу школярів.                  Урок з української літератури  9 клас.
Тема. Лірика Шевченка крізь призму кохання.
Інтеграція. Російська література.                                                                            Учні виразно інсценізують поему «Тризна» Т.Шевченка написану російською мовою. Виконують художній аналіз вірша. Даний етап уроку надає  можливість для самореалізації, самовираження, творчості  учнів.              Урок з української літератури  8  клас.                                                                 Тема. Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками.
Інтеграція . Історія України. Мистецтво.                                                                    Учні виконували випереджальне домашнє завдання щодо  періоду в історії «Боротьба козаків із турецько –татарськими нападниками». Даний етап підвищує якість знань з мистецтва, розвиває творче мислення, узагальнює і й систематизує знання з історії України.                                                                     Урок з української мови  9 клас. Для учнів 9 класу можна провести інтегрований підсумковий урок з мови на тему: "Складнопідрядне речення з підрядними обставинними Живопис. «Гайдамаки» Т.Г. Шевченка " Інтеграція сприятиме розвитку вміння бачити синтез мови, літератури, живопису, пісні, музики, удосконалюватиме навички синтаксично аналізувати поетові речення-афоризми, робити теоретичні узагальнення, виразно читати твори Кобзаря, формуватиме бажання дослідити корені ґеніальності Шевченка, виховуючи художній та естетичний смак.    Інтегрований урок у 9 класі на тему: «Складносурядне речення, його будова й засоби звязку в ньому. Український рушник" відрізняється насиченістю народознавчого матеріалу, літературними та історичними відомостями. Мета запропонованого уроку - збагачення чуттєвого досвіду, розширення кругозору дітей, створення мотиву мистецької діяльності - бажання передати власне бачення краси.  Важливим чинником інтегрованого заняття є вдало підібраний епіграф, який в узагальненій формі відтворює тематику дібраного дидактичного матеріалу. Епіграф – це не просто красиві чи потрібні слова, припасовані до лінгвістичної теми. Завдяки розгорнутій навколо нього роботі він стає духовним стрижнем заняття.                    Наприклад:  Природа не храм, а майстерня, і людина в ній трудівник.

                                                                                        (І. Тургенєв).

Урок з української мови  6 клас
Тема. Правопис числівників.
Інтеграція. Математика.                                                                                                На уроці пропонують завдання, задачі  з числівниками, які треба записати словами. Даний етап уроку розвиває інтелектуальні й творчі здібності учнів, мислення та мовлення школярів, їхню увагу, пам'ять, спостережливість, кмітливість.                                                                                                                 Урок з української літератури 9 клас. Т.Шевченко «Іван Підкова».                 Учні роблять повідомлення про боротьбу козаків із загарбниками. Розказують про історичну постать – Івана Сірка. Даний етап узагальнює  й систематизує знання з історії України.

 

Застосовуючи у шкільному навчанні інтеграцію наукових знань, реалізуючи її в системі, можна досягти таких результатів:

- знання учнів набувають системності

-  уміння стають узагальненими

-  посилюється світоглядна направленість пізнавальних інтересів учнів

- більш ефективно формуються переконання, досягається всебічний розвиток особистості

-  сприяння оптимізації, інтенсифікації навчальної й педагогічної діяльності

Роблячи висновки, зрозуміло, що готуючись до уроку, учителі повинні старанно продумувати зміст  завдань і використання різних прийомів подачі матеріалу, щоб забезпечити кожному учневі радість навчання, яка є могутнім стимулом для активізації не лише мислення, а й усієї особистості школяра. Таким чином  у дітей  формується співдружність, почуття колективу, співпереживання, взаємодопомога. Така робота переконливо доводить, що інтеграція навчальних предметів дає змогу кожному учневі розвивати свої здібності, опановувати програму в доступному йому темпі.

 

 

 

 

 

 

 

Відділ освіти Бердянського виконавчого комітету

Бердянської міської ради

Методичний кабінет загальноосвітньої школи  І-ІІІ ст. №1

 

 

 

Виступ  на тему «Інтегровані уроки з української мови та літератури як засіб підвищення якості знань учнів».

 

 

 

 

 

 

                                                                                                               Підготувала вчитель

                                                                                                              української мови та

                                                                                                               літератури Тімченко О.І.,

                                                                                                               вища категорія, 

                                                                                                              старший учитель

                                                                                                              Заслухано на

                                                                                                               шкільному засіданні

                                                                                                              методичного об'єднання 

                                                                                                              протокол №2 

                                                                                                               31. 10. 2018р.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

                                                     2018р.

 

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку