Виступ на загальних батьківських зборах І курсу "Психологічний супровід здобувачів освіти І курсу в період адаптації до нових умов навчання"

Про матеріал

Адаптаційний період для кожного здобувача освіти важливий і складний. Психологічна служба закладу освіти організовує соціально-психологічний супровід задля підвищення ефективності освітнього процесу шляхом його індивідуалізації та захисту ментального здоров'я всіх його учасників шляхом застосування методів і технологій практичної психології і соціальної педагогіки.

Перегляд файлу

Психологічний супровід здобувачів освіти І курсу  в період адаптації до нових умов навчання Виступ на загальноучилищні батьківські збори

 

Практична психологиня 

філії «ВП «Рівненська АЕС» Раїса ВОЗНЮК

 

Дитинство найважливіший, самобутній і неповторний період у становленні кожної особистості. Саме в цей час дитина формується фізично, психічно й інтелектуально, набуває необхідних знань, умінь і навичок. І саме в цей період вона потребує найбільшої уваги й захисту.

Оскільки розвиток і виховання здобувача освіти  у закладі освіти й сім’ї – це єдиний безперервний процес, тому потрібно орієнтуватися на партнерську співпрацю. Заклад освіти і сім’я діють у єдиному виховному просторі, отже ізольованість одного з компонентів призведе до розбалансованості й послаблення їхнього виховного впливу на дитину.

У підлітково-юнацькому віці спілкування з товаришами набуває такої цінності, що нерідко відтісняє на другий план і навчання, і навіть стосунки з рідними. Однією з головних причин зниження успішності та порушень поведінки, різних афективних переживань є невдоволення підлітків своїми стосунками з однолітками, що часто не усвідомлюється ні дорослими, ні самими підлітками. У підлітковому віці освітній процес привертає увагу не стільки своїм змістом, скільки можливостями спілкування з однолітками.

Хоча все індивідуальне, але у цьому віці в них є дещо спільне: вони стають більш впертими, неспокійними, в них часто змінюється настрій. І не те щоб діти змінювалися в гіршу сторону, просто в них народжується нова особистість, а народження завжди передбачає боротьбу. Їм необхідно знайти відповіді на серйозні запитання, зануритися у нові пригоди, поставити перед собою нові цілі, визначити пріоритети на майбутнє. Але між цим їхній внутрішній годинник квапить їхнє життя.

          Саме у цьому віці у більшості сімей втрачається контакт батьків з дітьми. Так вже повелося, що ми ставимо до підлітків стандартний набір вимог: побільше старанності та наполегливості у закладі освіти, побільше роботи вдома. Але підлітку потрібне дещо більше. Він і гормонально, і фізично рветься у дорослий світ, а ми хочемо затримати його в дитинстві ще літ так на п’ять-шість!

 І тому, не дивно що виникають проблеми. Саме в ці роки юнаки будують своє життя, окреме від сім’ї. У них з’являються «вчителі», яких ви мало знаєте, невідомі вам інтереси, і цілі, у досягненні яких ви навряд чи зможете їм допомогти.

 Дітям цього віку доводиться шукати відповіді на дуже складні питання – про, вибір кар’єри, про відношення до наркотиків та алкоголю, про статеві стосунки і т. д.

І для підтримки та психологічного супроводу усіх учасників освітнього процесу в училищі діє психологічна служба ( Положення про психологічну службу у системі освіти України (Наказ МОН України від 22.05.2018 № 509) до складу якої входять: 

        Заступник директора з НМВР;

        Практичний психолог;

        Майстер в/н;

        Викладач;

        Фельдшер;

Загальною метою психологічної служби у професійно-технічному закладі освіти є сприяння особистісному зростанню та професійному становленню здобувачів освіти.  Основні завдання психологічної служби полягають:

      у сприянні повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку здобувачів освіти, у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку; 

      у забезпеченні індивідуального підходу до кожного здобувача освіти на основі його психолого-педагогічного вивчення у профілактиці і корекції відхилень в особистісному розвитку. 

      психолог бере участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку особистості, збереженні її повноцінного психічного здоров`я;

      проводить психолого-педагогічну діагностику психічних процесів (відчуття, сприймання, пам'ять, мислення, уява, увага, почуття, емоції, воля), властивостей (спрямованість, темперамент, характер, здібності) та станів (тривожність, стрес, напруженість, несміливість, радість, симпатія); 

      розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, статевих, вікових особливостей різних категорій здобувачів освіти; 

      здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків; 

      проводить психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки неповнолітніх; 

      формує психологічну культуру здобувачів освіти, педагогів, батьків, консультує з питань психології, її практичного використання в організації освітнього процесу.  Основні напрямки роботи практичного психолога із здобувачами освіти такі:

-   діагностична робота;

-   профілактична робота;

-   просвітницька робота;

-   корекційно-розвиткова робота.          

 Відповідно до вимог ведення документації психолога і для того, щоб практичний психолог мала можливість працювати з дітьми усім батькам необхідно заповнити Заявудозвіл. 

(Після загальних батьківських зборів усі йдуть в кабінети і там заповнюють бланк заяви).

 В наше сьогодення важлива і на часі тематика взаємовідносин у закладах освіти, таке явище як булінг. 8 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)".

Відтепер вчинення булінгу неповнолітньої чи малолітньої особи буде каратися штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Знущання, вчинені повторно упродовж року після або групою осіб каратимуться штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин.

У разі цькування неповнолітніми від 14 до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють.

До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Окремо передбачена відповідальність за приховування фактів булінгу.

Якщо керівник закладу освіти не повідомить поліцію про відомі йому випадки цькування серед учнів, його оштрафують на суму від 850 до 1700 грн або призначать виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.

Наказ МОН України №1646 від 28.12.2019 “Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти”.

Адміністративну відповідальність педагогів за приховування випадків булінгу закон не передбачає.

Як притягуватимуть до відповідальності?

Після того, як повідомлення про вчинення булінгу надійшло до органів правопорядку, підрозділи ювенальної поліції складають протокол про вчинення адміністративного правопорушення.

Після цього справа передається на розгляд до відповідного суду або судді за місцем вчинення правопорушення.

Судді районних чи міських судів розглядають справи про адміністративні правопорушення та призначають вид і розмір покарання.

Строк розгляду справи судом – 15 днів з часу отримання ним протоколу про адміністративне правопорушення та матеріалів справи.

Доказами у справах про факти цькування можуть бути:

               пояснення особи, яку притягують до відповідальності

               пояснення потерпілого та свідків

               висновок експерта (якщо в результаті вчинення правопорушення була завдана фізична чи психологічна шкода)

               речові докази у вигляді зіпсованих особистих речей постраждалого

               письмові документи

               матеріали листування, в тому числі – переписки в соціальних мережах, відеоматеріали, на яких зафіксовано процес цькування.

"Притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування) без рішення суду неможливе".

Зазначені штрафи за неповнолітніх дітей сплачуватимуть їхні батьки, опікуни.

Отже, у навчальному корпусі училища оформлений і розташований у фоє І поверху постійнодіючий стенд «Стоп: булінг!», де зазначений телефон гарячої лінії.

На сайті нашого закладу освіти розміщені наступні матеріали:

               ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

               ПОРЯДОК реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) 

               ПОРЯДОК подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)

               ПРИКЛАД ЗАЯВИ ПРО ВИПАДОК БУЛІНГУ

               ПЛАН ЗАХОДІВ ПТУ філії «ВП РАЕС», спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2024/2025 навчальний рік в якому заплановані такі заходи як, анонімне анкетування, консультування, тематичні зустрічі, години спілкування, просвітницькі бесіди, перегляд відеороликів, цикл індивідуальних бесід і

т.д., проводяться членами психологічної служби, класними керівниками, фельдшеркою училища та майстрами виробничого навчання. 

 Ці матеріали на нашому сайті у вільному доступі. Ви можете зайти на сайт і прочитати більш детальніше дану інформацію. Адреса сайту: https://vtsrnpp.rv.ua/

У вік комп’ютерних технологій, цифровізації, багато часу діти проводять у мережі Інтернет. Батькам також важливо бути в курсі, чим саме займаються діти, тому що зараз дуже зростає кібербулінг, формування певних груп та інші схеми насильницького впливу на особистість. Можуть виникати серйозні проблеми. 

 

image 

ЮНІСЕФ  визначає кібербулінг як цькування за допомогою цифрових технологій. 

Тому, шановні батьки, звертайте увагу на те, скільки часу  і що саме переглядають або з ким спілкуються ваші діти. Ще існують в соцмережах різноманітні квести, які призводять до самогубства або отруєння дітей.  

 Варто знати усім, що Міністерство цифрової трансформації у співпраці з ЮНІСЕФ та за інформаційної підтримки Міністерства освіти і науки України, Координаційного центру з надання правової допомоги та Міністерства юстиції України випустило чат-бот «Кіберпес». У чат-боті можна дізнатись про те, як діяти дітям, батькам і вчителям у випадку кібербулінгу.

          Домашнє насильство.

 Інколи трапляються випадки домашнього насильства над дітьми. Є  фізичне, психологічне, економічне і сексуальне насильство. Для прикладу…(навести приклад).

ЗАКОН УКРАЇНИ «Про запобігання та протидію домашньому насильству». Документ

2229-VIII, чинний, поточна редакція - Редакція від 01.01.2020, підстава - 2671-VIII.

 Щоб протидіяти будь якому насильству в Україні існують гарячі лінії і для дорослих і для дітей. 

Національна гаряча лінія служби довіри для дітей та молоді  за телефоном 116 111 або 0800500225 з 09 до 21 год. 

Щоденно, анонімно, безкоштовно.

 Якщо вашій дитині потрібна допомога і ви з якихось причин не бажаєте звертатися по допомогу до фахівців нашого закладу освіти, то можна отримати допомогу і проконсультуватися  за телефоном гарячої лінії.

 Варто зазначити, що у місті Вараш у КНП ВМР «Вараська багатопрофільна лікарня» відкрито Центр психічного здоров’я де можна безкоштовно і анонімно отримати консультацію психолога.

          Шановні батьки, опікуни!

 Сподіваємося, що упродовж навчання ваших дітей у нашому закладі освіти таких прикрих випадків не буде траплятися. Я закликаю вас до толерантного спілкування з усіма учасниками освітнього процесу. А найбільше уваги  і часу виділяйте для взаємодії і конструктивного спілкування зі своїми дітьми. Не позбавляйте їх своєї уваги. Ми, педагогічний колектив училища, сподіваємося на тісну і плідну співпрацю з вами. Якщо будемо працювати спільно, в одному напрямку, то і проблем буде виникати менше. Дякую .

Додатки

 

Додаток № 1

 

Заклад освіти Професійно-технічне училище філії «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом»

 

ЗАЯВА-ДОЗВІЛ

на роботу з  практичним психологом

ПІБ дитини_______________________________________________________________________________ 

_________________________________________________________________________________________ 

Дата народження _________________       Група № ___________

ПІБ батька, матері або опікуна_______________________________________________________________ 

_________________________________________________________________________________________  Контактний телефон _____________________________________________

 

 Я, __________________________________________________, що нижче підписався(лася), підтверджую свою згоду на групову та в разі потреби (індивідуальну) роботу практичного психолога з моєю дитиною в рамках чинного законодавства упродовж навчання в ПТУ.

 Я погоджуюсь на тісну співпрацю з практичним психологом і ознайомлений(а) про те, що він несе відповідальність за безпеку моєї дитини тільки під час його занять.

 

 

Дата ___________________                                                                                    Підпис ________________ 

Додаток № 2

 

ЗАКОН УКРАЇНИ

 

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України  щодо протидії булінгу (цькуванню)

 

(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 5, ст.33) Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):

1) частину другу статті 13 після цифр "173" доповнити цифрами "173-4"; 2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:

"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

 

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, -

 

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

 

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -

 

тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

 

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -

 

тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

 

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -

 

тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

 

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу -

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку";

 

3)  абзац перший частини третьої статті 184 доповнити словами та цифрами "крім порушень, передбачених частинами третьою або четвертою статті 173-4 цього Кодексу";

4)  статтю 221 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4";

5)  абзац другий пункту 1 частини першої статті 255 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4".

2. У Законі України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):

1)  частину першу статті 1 доповнити пунктом 3-1 такого змісту:

"3-1) булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

-      систематичність (повторюваність) діяння;

-      наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

-      дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";

2)  частину другу статті 25 після абзацу дев’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу".

У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;

3)  частину третю статті 26 після абзацу дев’ятого доповнити п’ятьма новими абзацами такого змісту:

"забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі: з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу

(цькування);

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти".

У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом п’ятнадцятим;

4) частину другу статті 30 після абзацу двадцятого доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:

-      "правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

-      план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

-      порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

-      порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)".

У зв’язку з цим абзац двадцять перший вважати абзацом двадцять п’ятим; 5) у статті 53: у частині першій: абзац десятий після слів "форм насильства та експлуатації" доповнити словами "булінгу

(цькування)"; після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:

"отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)".

У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - сімнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим - вісімнадцятим; частину третю доповнити абзацом шостим такого змісту:

"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб"; 6) у статті 54: частину першу доповнити абзацом двадцятим такого змісту:

"захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю"; частину другу доповнити абзацом чотирнадцятим такого змісту:

"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)"; 7) у статті 55:

у частині другій:

абзац восьмий після слів "закладу освіти" доповнити словами "у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від

булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про"; доповнити абзацами дев’ятим і десятим такого змісту:

"подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; частину третю доповнити абзацами одинадцятим і дванадцятим такого змісту:

"сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу

(цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти";

8)       частину першу статті 64 після абзацу восьмого доповнити двома новими абзацами такого змісту:

"з урахуванням пропозицій центрального органу виконавчої влади з питань формування і реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім’ї та дітей, розробляє та затверджує план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти, порядок реагування на випадки булінгу (цькування), порядок застосування заходів виховного впливу; узагальнює та оприлюднює інформацію про випадки булінгу (цькування) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - двадцять шостий вважати відповідно абзацами одинадцятим - двадцять восьмим;

9)       частину першу статті 65 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:

"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзаци сьомий і восьмий вважати відповідно абзацами восьмим і дев’ятим;

10)   у статті 66: частину першу після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:

"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим; частину другу після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту: "сприяють розробці плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".

У зв’язку з цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим;

11)   пункт 2 частини другої статті 71 доповнити абзацом п’ятим такого змісту:

"випадків булінгу (цькування) в закладах освіти та заходів реагування на такі випадки, вжитих керівництвом закладу освіти або його засновником";

12)   частину четверту статті 73 після абзацу третього доповнити двома новими абзацами такого змісту:

"здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науковопедагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти; аналізувати заходи для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)".

У зв’язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати відповідно абзацами шостим - десятим;

13)   частину другу статті 76 викласти в такій редакції:

"2. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування). Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами".

 

II. Прикінцеві положення

 

1.   Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2.   Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

-      привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

-      забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

Президент України

П.ПОРОШЕНКО

 

м. Київ

18 грудня 2018 року № 2657-VIII

pdf
Додано
12 вересня
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку