Висвітлення теми досвіду: комлекс вправ з використанням методики «Пілатесу» - «Морська фантазія»
В сучасному світі діти зазвичай не дуже мотивовані фізично вдосконалюватися. Сучасні школярі захотіли займатися спортом, педагогам потрібно докласти зусиль: змінювати методику, вчитися новому та прислухатись до своїх вихованців. В Радянському Союзі спорт стояв на високих позиціях. Потрібні були здорові робітники, солдати, захисники вітчизни, тому культивувалися образ спортивного тіла та здоровий спосіб життя. Те, що має Україна зараз — залишки радянської спадщини. За словами Романа Греби, президента Української федерації учнівського спорту: «Фізкультура не сильно еволюціонувала за часи незалежності, хоча покоління та ситуація навколо змінилися разюче. Уроки фізвиховання залишилися обов'язковими, але до нових реалій вони часто не пристосовані», — зазначає експерт. Спортивна інфраструктура руйнується, а нормативи залишаються: дітей змушують їх виконувати, виникає антипатія до фізкультури. Ми ж "зависли" у методиці, орієнтованій на спортивні досягнення, а не фізичний розвиток дитини.
Саме тому мене зацікавила методика «Пілатес», бо взаємодія розуму та тіла (англ. Body & Mind) при виконанні вправ
Я почала використовувати вправи пілатесу у молодших школярів і зрозуміла, що утримати увагу на протязі всього уроку досить важко, тому кожну вправу почала асоціювати з тваринним світом.
Тож на першому занятті обласного майстер-клас з теми «Упровадження вправ за методикою «Пілатес» на уроках фізичної культури» я хочу представити розроблений мною комлекс вправ на уроках гімнастики з використанням методики «Пілатес» під звуки шуму моря – « Морська фантазія»
Комплекс вправ «Морська фантазія»
Інветар: килимки для фітнесу, музична колонка, флешка, інтерактивна дошка.
Місце проведення: спортивний зал.
Під час виконання вправ звучить музика моря. Перед розясненням кожної наступної вправи на інтерактивній дошки висвітлюється фото морської істоти, якою названа вправа.
Дельфін
В.п. — лежачи на животі; з’єднані ноги випрямлені; прямі руки витягнуті вперед, кисті з’єднані в «замок».
1-5 — прогнутися, підняти руки й ноги над підлогою.
6 — повернутися у в. п.
Примітка. Піднімаючи руки і ноги, намагатися тримати їх випрямленими; дивитися на кисті рук.
Морська зірка
В. п. — лежачи на животі; руки й ноги розведені в сторони.
1-5— підняти руки і ноги над підлогою, прогнутися, затриматися в такому положенні.
6 — повернутися у в. п.
Примітка. Піднімаючи руки і ноги, слід намагатися не згинати їх; голову тримати прямо, не опускати.
Білий медвідь полює
В. п. — лежачи на животі; руки зігнуті, долоні на килимку під плечами.
1-5— піднімаємось на прямий руках у планку, погляд вниз. Чотири точки опору: дві долоні і не носочки а підйоми стоп.
6 — повернутися у в. п.
Примітка. Не дозволяти стегнам провисати до підлоги або стирчати вгору. Згинання стегон робить вправу легше, але це не планка. Дивітися вниз на підлогу, щоб шия знаходилася у нейтральному положенні.
Морж виходить з води
В. п. — лежачи на животі; руки зігнуті, долоні на килимку під плечами.
1-5— піднімаємо на прямих руках верхню частину корпусу, стегна притиснуті до килимка, погляд вгору.
6 — повернутися у в. п.
Примітка. Надзвичайно важливо зберегти нормальний ритм дихання, а не просто затримувати повітря в легенях
Видра купається
В. п. — лежачи на спині, руки уздовш корпусу.
1-6— піднімаємо на прямі ноги під кутом 45 градусів над підлогою, ноги прямі тягнемо носочки. Одночасно піднімаємо голову і плечі та прямі руки над підлогою, руками тягнемось вперед.
6 — повернутися у в. п.
Примітка. Після таких ізометричних скорочень є необхідність оптимального відпочинку. Тому їх обов’язково потрібно поєднувати з вправами на розслаблення і розтягування, тривалим періодом відпочинку. Тільки тоді статичні вправи будуть приносити користь.
Морський молюск
В.п. — лежачи на спині; випрямлені руки, заведені назад, лежать на підлозі; ноги теж випрямлені.
1 — підняти прямі ноги вгору і завести їх за голову, носками ніг торкнутися підлоги.
2 — повернутися у в. п.
Примітка. Під час виконання вправи руки фіксують тулуб — підтримують спину; ноги в колінах випрямлені.
Такі “образні” вправи підтримують у дітей інтерес до рухової діяльності, прагнення займатися ігровим пілатесом не лише на уроках у школі, а й вдома. На завершення такого заняття, я даю гру «Море хвилюється раз…» Правила гри: повернутися спиною до групи і сказати "Море хвилюється раз ..., море хвилюється два ..., море хвилюється три ..., морська фігура на місці замри". Поки вимовляються ці слова діти рухаються, кружляють, коли ведучий припиняє розмовляти всі повинні завмерти намагаючись бути схожими на ту морську фігуру, яку було замовлено.