Витрати виробництва та підприємницький прибуток

Про матеріал
Практична робота для старшокласників. Робочий зошит. Дуже зручний у користуванні
Перегляд файлу

Практичне заняття №1

 

ДИСЦИПЛІНА: Управління витратами

 

ТЕМА: Витрати виробництва та підприємницький прибуток

 

МЕТА: Навчитися розраховувати відсоток зниження витрат, аналізувати витрати підприємства та будувати графік постійних, змінних та загальних витрат, а також вирішувати ситуаційні завдання.

 

ОБЛАДНАННЯ: Інструкційні карти, калькулятори, зошити для практичних робіт.

ХІД РОБОТИ

1. Тестові завдання

1. Управління витратами – це:

а) система обробки та підготовки інформації про діяльність підприємства для зовнішніх користувачів в процесі управління підприємством;

б) процес виявлення, вимірювання, збирання, нагромадження, аналізу, підготовки та передачі облікової інформації, яка використовується управлінським персоналом всередині підприємства при прийнятті управлінських рішень;

в) облік для всіх зацікавлених;

г) це динамічний процес, який включає в себе управлінські дії, мета яких полягає у досягненні високого економічного результату діяльності підприємства.

2. Суб’єктами управління витрат виступають:

а) керівники і спеціалісти підприємства і виробничих підрозділів;

б) податкові органи;

в) фінансові та кредитні установи;

г) постачальники та підрядники.

3. Об’єктами управління витрат виступають:

а) трудові, матеріальні та фінансові ресурси на розробку, виробництво, реалізацію, експлуатацію (використання) і утилізацію продукції (робіт, послуг);

б) розрахунки з покупцями і замовниками;

в) податкова звітність;

г) ринки збуту продукції (робіт, послуг).

4. Метою управління витратами є:

а) побудова внутрішнього економічного процесу обліку і контролю витрат по підприємству в цілому та в розрізі його підрозділів задля виявлення реального фінансового результату роботи підприємства;

б) складання звітності для потреб зовнішніх користувачів;

в) надання інформації про нарахування та сплату податків податковим органам;

г) інформування зовнішніх користувачів про фінансовий стан підприємства.

в) розрахунок витрат за виробничими підрозділами підприємства;

г) всі відповіді правильні.

5. Функції управління витратами:

а) планування, організація;

б) аналіз, мотивація, прийняття рішень;

в) контроль та регулювання витрат;

г) всі відповіді правильні.

6. Задачами управління витратами на підприємстві є:

а) оцінювання ефективності виробництва;

б) планування перспективи розвитку підприємства;

7. Зовнішні чинники, що впливають на рівень витрат підприємства:

а) ринок капіталу, сировини і матеріалів;

б) ринок технологій, праці;

в) економіко-політична та соціально-політична сфери;

г) всі відповіді правильні.

8. Внутрішні чинники, що впливають на рівень витрат підприємства:

а) маркетинг; трудові, технічні і технологічні ресурси;

б) випущена продукція;

в) організаційна структура підприємства, його фінансовий стан; територіальне місцезнаходження;

г) всі відповіді правильні.

 

Задача 1

Розрахувати відсоток зниження витрат на послуги зв’язку, якщо відомо, що подання послуг надано у звітному періоді послуги мобільного зв’язку в обсязі 4000 од. у розмірі 10 грн /од, то Інтернет послуги в обсязі 6500 одиниць у розмірі 17 грн/од.

 Планом на наступний рік передбачено збільшення послуги мобільного зв’язку на 20% за ціною 14 грн/од, та Інтернет послуги на 38% за ціною 19 грн/од.

Рішення

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2

Побудувати графік постійних, змінних та загальних витрат. Вихідні дані наведено в таблиці.

Обсяг виробництва, од

Загальні витрати , грн

Змінні витрати, грн

28

50

25

30

57

32

45

65

40

53

73

48

60

84

59

70

88

63

Рішення

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Обсяг виробництва, од

Загальні витрати , грн

Постійні витрати, грн

Змінні витрати, грн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Витрати, грн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обсяг вир., од

 

Ситуаційне завдання

Підприємство виробляє 600 одиниць продукції в місяць і реалізує за ціною 3750 грн. Змінні витрати на виробництво складають 2250 грн на одиницю продукції, постійні витрати підприємства – 525 000 грн в місяць.

Виступаючи в ролі генерального директора дайте відповідь на поставлене питання по запропонованій ситуації, аргументуйте своє рішення.

Відділ маркетингу виступив з пропозицією збільшення витрат на рекламу ще на 15000 грн в місяць. На їх думку заходи реклами здатні переконати ще більше покупців обирати саме цей товар, що в свою чергу призведе до збільшення щомісячної виручки підприємства на 45000 грн. Згодні Ви підтримати таку пропозицію відділу маркетингу про збільшення рекламного бюджету чи ні?

Рішення

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 11 клас (Крупська Л. П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку