Практичне заняття №1
ДИСЦИПЛІНА: Управління витратами
ТЕМА: Витрати виробництва та підприємницький прибуток
МЕТА: Навчитися розраховувати відсоток зниження витрат, аналізувати витрати підприємства та будувати графік постійних, змінних та загальних витрат, а також вирішувати ситуаційні завдання.
ОБЛАДНАННЯ: Інструкційні карти, калькулятори, зошити для практичних робіт.
ХІД РОБОТИ
1. Тестові завдання
1. Управління витратами – це:
а) система обробки та підготовки інформації про діяльність підприємства для зовнішніх користувачів в процесі управління підприємством;
б) процес виявлення, вимірювання, збирання, нагромадження, аналізу, підготовки та передачі облікової інформації, яка використовується управлінським персоналом всередині підприємства при прийнятті управлінських рішень;
в) облік для всіх зацікавлених;
г) це динамічний процес, який включає в себе управлінські дії, мета яких полягає у досягненні високого економічного результату діяльності підприємства.
2. Суб’єктами управління витрат виступають:
а) керівники і спеціалісти підприємства і виробничих підрозділів;
б) податкові органи;
в) фінансові та кредитні установи;
г) постачальники та підрядники.
3. Об’єктами управління витрат виступають:
а) трудові, матеріальні та фінансові ресурси на розробку, виробництво, реалізацію, експлуатацію (використання) і утилізацію продукції (робіт, послуг);
б) розрахунки з покупцями і замовниками;
в) податкова звітність;
г) ринки збуту продукції (робіт, послуг).
4. Метою управління витратами є:
а) побудова внутрішнього економічного процесу обліку і контролю витрат по підприємству в цілому та в розрізі його підрозділів задля виявлення реального фінансового результату роботи підприємства;
б) складання звітності для потреб зовнішніх користувачів;
в) надання інформації про нарахування та сплату податків податковим органам;
г) інформування зовнішніх користувачів про фінансовий стан підприємства.
в) розрахунок витрат за виробничими підрозділами підприємства;
г) всі відповіді правильні.
5. Функції управління витратами:
а) планування, організація;
б) аналіз, мотивація, прийняття рішень;
в) контроль та регулювання витрат;
г) всі відповіді правильні.
6. Задачами управління витратами на підприємстві є:
а) оцінювання ефективності виробництва;
б) планування перспективи розвитку підприємства;
7. Зовнішні чинники, що впливають на рівень витрат підприємства:
а) ринок капіталу, сировини і матеріалів;
б) ринок технологій, праці;
в) економіко-політична та соціально-політична сфери;
г) всі відповіді правильні.
8. Внутрішні чинники, що впливають на рівень витрат підприємства:
а) маркетинг; трудові, технічні і технологічні ресурси;
б) випущена продукція;
в) організаційна структура підприємства, його фінансовий стан; територіальне місцезнаходження;
г) всі відповіді правильні.
Задача 1
Розрахувати відсоток зниження витрат на послуги зв’язку, якщо відомо, що подання послуг надано у звітному періоді послуги мобільного зв’язку в обсязі 4000 од. у розмірі 10 грн /од, то Інтернет послуги в обсязі 6500 одиниць у розмірі 17 грн/од.
Планом на наступний рік передбачено збільшення послуги мобільного зв’язку на 20% за ціною 14 грн/од, та Інтернет послуги на 38% за ціною 19 грн/од.
Рішення
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задача 2
Побудувати графік постійних, змінних та загальних витрат. Вихідні дані наведено в таблиці.
Обсяг виробництва, од |
Загальні витрати , грн |
Змінні витрати, грн |
28 |
50 |
25 |
30 |
57 |
32 |
45 |
65 |
40 |
53 |
73 |
48 |
60 |
84 |
59 |
70 |
88 |
63 |
Рішення
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Обсяг виробництва, од |
Загальні витрати , грн |
Постійні витрати, грн |
Змінні витрати, грн |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Витрати, грн
Обсяг вир., од
Ситуаційне завдання
Підприємство виробляє 600 одиниць продукції в місяць і реалізує за ціною 3750 грн. Змінні витрати на виробництво складають 2250 грн на одиницю продукції, постійні витрати підприємства – 525 000 грн в місяць.
Виступаючи в ролі генерального директора дайте відповідь на поставлене питання по запропонованій ситуації, аргументуйте своє рішення.
Відділ маркетингу виступив з пропозицією збільшення витрат на рекламу ще на 15000 грн в місяць. На їх думку заходи реклами здатні переконати ще більше покупців обирати саме цей товар, що в свою чергу призведе до збільшення щомісячної виручки підприємства на 45000 грн. Згодні Ви підтримати таку пропозицію відділу маркетингу про збільшення рекламного бюджету чи ні?
Рішення
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________