Вивчення port de bras. Заняття для дітей 6-8 років

Про матеріал
План - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, перший рік навчання, молодший шкільний вік .
Перегляд файлу

Центр   дитячої та юнацької творчості  Краснопільської селищної ради.

Вивчення port de bras

План - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка,  основний навчальний рівень, перший  рік навчання, молодший  шкільний вік (Навчальна програма сучасної   хореографії, (О.Г. Воробйова, Н.В. Войчук), Навчальні програми з позашкільної освіти. Художньо –естетичний напрям. (вокальний, хореографічний, музичний, театральний, цирковий профілі) Київ 2016р. Міжрівнева.  Розрахована на 7р.)

                                                                     Підготувала

                                                                    керівник хореографічного гурка 

                                                   «Щасливе дитинство»                                                                                

                                        Ушкалова В. М.                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Краснопілля 2019

 .

Місце проведення: танцювальний клас ЦДЮТ.

Тема заняття: «Port de bras ».

Мета заняття: навчити  вірно виконувати    рухи  I, II  port de bras    ;  працювати над правильною поставою корпусу, розвивати пластичність рук,тулуба, голови ; формувати навички виразного виконання рухів ; розвивати відчуття ритму ; виховувати почуття прекрасного та культуру виконання танців.

Обладнання: музичний центр,  диски, проектор, ноутбук.

 

 Використана література:

1.Бондаренко Л. «Методика хореографічної роботи в школі та позашкільних закладах» Київ 1985 р.

2.Вірський П.П. «Українські народні танці»,  видавництво Наукова думка 1969р.

3. Захаров Р. « Сочинение танца», Москва, 1989 р.  

4. КудряшоваВ. « Приглашаем танцевать», Москва 1982р.

5. Кузікова С.К. «Психологічна програма корекції і розвитку особистості в підлітковому віці», Суми 1998.

 

 Тип заняття:    засвоєння нових знань та вмінь.

 Вид заняття:    стандартне , практично - теоретичне.

 

 

                               План заняття:

І.  Організаційний момент.

        1. Вхід гуртківців у клас.

         2. Поклон.

 II.Актуалізація опорних знань.

        1.Розминка на середині зали та по колу.

      2. Вправа «Автобус»

      3.Екзерсис біля станка.

      4. Розтяжка біля станка.

      5. Партерні вправи на гнучкість та розтяжку.

  1.                 Основна частина. 

        1Відео «Коротко про балет»

                Перерва.

         2. Вивчення I, II  port de bras.   

       3. Загадки про  танець.

       4.Вправа «Зачароване коло Терпсихори»

       5. Вправа «Жива картина».

      6. Вправа «Склади пазл»

      7. Повторення танцю « Рок н ролл».

  1.             

      1 . Поклон

      2.  Домашнє завдання.

                                                         

                                                 Хід заняття :

I   Організаційний момент.

      1Гуртківці маршовим кроком заходять в клас і вишиковуються по лініях.

        2.Поклон

Звучить музика,  виходить Фея.

 

-Привіт! Мене звуть Терпсихора, я фея танцю! Сьогодні ми з вами здійснимо  цікаву подорож по країні «Хореографія» - країні танців.  Ви любите подорожувати? Ми з вами вирушимо далеко в минуле, дізнаємося, як з'явився танець і як він змінювався з плином часу, познайомимося з різними жанрами танцю. А на початку нашої подорожі я хотіла б прочитати вам один прекрасний вірш.

 

Збережи мене танець навіки віків

Від кайданів, від завчених слів

Проведи мене танець по світлій країні

Пподаруй світ, що прекрасний для нас

 

 

 Фея : Ой , чекайте  Сталося непоправне! Зникла наша карта, в якій був намальований шлях нашої подорожі. Замість карти я знайшла записку, ось вона.  

 

Фея:  « Я зачарувала вашу карту, не бачити вам подорожі як своїх вух. Але якщо ви виконаєте всі мої завдання, то ваша карта знову повернеться до вас, всі малюнки проявляться. Перелік завдань додається.

 Підпис: бабулечка-красотулечка Шапокляк.»

 

Фея: Ах, ця стара Шапокляк так і хоче зіпсувати нам свято. Але нічого у неї не вийде. Я думаю, що ми з вами впораємося з усіма завданнями і вирішимо всі її завдання, правда, діти?

 

 Перше завдання, яке нам належить вирішити – це  випробування на силу та витривалість Розминка на середині зали(Розігрів м'язів спини, шиї, рук.)

 

Перебудова гуртківців з ліній на коло.

ІІ. .Актуалізація опорних знань.

1. Розминка по колу; крок сценічний; крок на пів пальцях ; крок з підніманням коліна; підскоки ; російський біг ; галоп.

 

Учні перебудовуються з кола на лінії і виконують RELEVE по 6 поз. Ця вправа готує до виконання вправ на пів пальцях. При роботі над вправою звернути увагу на постанову тулуба, рук та ступні.     

 

 Вправа  «Автобус»

- Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож на «Веселому автобусі». Всіх пасажирів просимо зайняти свої місця. Автобус відправляється. (Діти роблять вигляд, що сідають в автобус, групуються, попереду всіх «шофер», в руках у нього кермо.)

- Автобус поїхав! (Виконуються пружні руху, нахили з боку в бік і вперед з відходом назад, стрибки).

Основна частина заняття.

- Ми під'їхали до станції «Спортивна». Втомилися сидіти нерухомо? Виходимо з автобуса. Приступимо до вправ:

• Марш і Releve на півпальці (відображення динамічних відтінків форте і піано).

• Поворот голови з  plie.

• Опускання і піднімання плечей (на 1/4, 1/8).

 (Повтор рухів підготовчої частини.)

- Під'їжджаємо до станції «Магазин іграшок». Ось яке завдання нам належить виконати: покажіть ляльок - дерев'яних, тропічних, гумових.

(Слідують вправи на напругу і розслаблення м'язів, на стійкість в темпі і на переключення з одного темпу на інший.)

- Поки ми милувалися іграшками, автобус заправився. Запрошуємо всіх продовжити подорож. Поїхали. Стоп! Сюди проїхати не можна. І сюди не можна.

Попереду болото! А в болоті хто живе? Жабки- наші подружки.(стрибки по 3 позиції)

Нарешті ми прибули до станції призначення.

 

Фея : Ну ось перше завдання ми успішно виконали.Дивіться, з'явилася перша  станція на нашій карті.

За переказами стародавніх греків, муза танцю звалась Терпсіхора. Вона мала вісім сестер. Літніми вечорами вони, взявшись за руки, водили хороводи. На грецьких фресках і вазах сестри - музи тримаються за руки. Танец був тісно пов'язаний з музикою, співом, словом, грою. Танець отримав свій розвиток  в Греції як джерело розваги. Його стали використовувати в театрі. 

 Що ж таке танець?

Танець - це спосіб передати  свій настрій і почуття за допомогою ритмічних кроків і рухів тіла. Танець супроводжує всі події в житті людини. Стародавні  люди рухами передавали  свої емоції. Танець викликав навіть у прадавніх людей  приємні почуття. Це надавало танцю магічну силу.   

Фея : А  вами допомагає  становитися  сильнішими з кожним днем екзерсис .

 Отже, друге завдання -  виконати перші два рухи екзерсису на середині зали.

Перша вправа пліє, виконується в комбінації по 1, 2, 5 позиції , Музичний розмір 4/4, Вправа розвиває виворітність та еластичність ніг.

Необхідно звернути увагу учнів на положення стопи на полу.

 Друга вправа батман тандю, Ця вправа розвиває натягнутість всієї ноги в коліні підйомі і пальцях, розвиваючи силу ніг. Працююча нога максимально виворітна. Вправа виконується в комбінації по 4 простих  батмани  - вперед, вбік, назад, вбік з правої та лівої ноги.

Фея : З  цим випробуванням ви впорались .

 Наступне випробування на гнучкість та розтяжку

 

   Розтяжка на станку. Звернути увагу гуртківців на натягнутість ніг.

  Партерні вправи на гнучкість та розтяжку.

- Вправи для ступнів;

-Вправи на розтяжку;

 -«Жабка»;

- «Корзинка»;

-«Свічка»;

- Шпагат.

- Силові вправи  для ніг та спини.

  Фея:  Наступне випробування на уважність та трудолюбивість .

Відео «Коротко про дитячий балет»

https://www.youtube.com/watch?v=oK9v4ci-16c

 

Фея:Якщо ми музику розуміємо завдяки нотам, так само і в танцях існує своя термінологія. Вона зародилася ще в сімнадцятому столітті у Франції при Королівській Академії танцю, і поступово стала загальновизнаною у всьому світі. А французька мова стала обов'язковою в термінології.

 

 Налічується  шість   форм port de bras. Ми зараз вивчимо лише перші два.

Перше  рort de bras

Позиція ніг - п'ята, права попереду.  Руки піднімаються з підготовчого положення в 1-у позицію, потім в 3-ю, з якої розкриваються в 2-у позицію і опускаються в підготовче положення. Корпус утримується прямо. Голова при підніманні рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей і злегка нахиляється вліво, погляд спрямований на кисті. При перекладі рук з першого в 3-ю голова вирівнюється і злегка підводиться догори. Погляд спрямований в тому ж напрямку. Під час розкриття рук в 2-у позицію голова повертається направо. Коли руки опускаются в підготовче становище, голова залишається повернутою праворуч .

https://konspekta.net/infopediasu/baza9/83748749855.files/image002.jpg

 Друге  рort de bras

Позиція ніг - 5-я, права нога попереду. Спочатку робиться préparation (підготовка): руки з підготовчого становища піднімаються в 1-у позицію, потім права відводиться в другу позицію, ліва одночасно піднімається в 3-ю. Корпус утримується прямо. Голова під час піднімання рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей і злегка схиляється наліво. Погляд спрямований на кисті. Під час перекладу правої руки в 2-у позицію і лівої в 3-ю голова повертається у вихідне положення, направо.

Після цієї підготовки виповнюється рort de bras: ліва рука з 3-й позиції відкривається в 2-у, права одночасно перекладається з 2-ій позиції в 3-ю. Далі ліва рука з 2-ій позиції опускається в підготовче становище. Потім права рука і ліва одночасно переводяться в 1-у позицію і знову повертається в вихідні позиції: права рука відводиться в 2-у позицію, ліва в 3-ю.

З даного положення друга форма рort de bras повторюється спочатку.

. https://konspekta.net/infopediasu/baza9/83748749855.files/image004.jpg

Закінчується це рort de bras перекладом лівої руки з 3-й позиції в 2-у і подальшим опусканням обох рук в підготовче  положення. Корпус утримується прямо.  

Фея :  І з   цим випробуванням ви впорались. Ми маємо наступну  станцію на нашій  карті.

 

 

«Про що так кажуть» (загадки).

Як закружляє цей танець,
Як зачарує нас.
Всьому світу відомий
Ніжний Віденський… (вальс)

  Він у мистецтві — принц прекрасний,
Душі прекрасний злет.
Він старовинний, він сучасний:
Класичний танець… (балет)

 Всі герої вистави на сцені танцюють
Не співають, не грають і не малюють.
Ні для кого не секрет,
Звуть виставу цю …
(Балет)

 

Перерва (10 хвилин)

 ВПРАВА «Зачароване коло Терпсіхори»

Мета: формувати у дітей навички сольного виконання знайомих рухів і навички виконання рухів за власним вибором; розвивати музикальність; оптимізувати позитивні емоції дітей.
Вихідне положення —учні і вчитель утворюють коло, в центрі якого— великий обруч. Це — зачароване коло Терпсіхори.
Дитина, ставши у коло Терпсіхори, одразу «підпадає під її чари» і виконує там свій улюблений рух. Усі можуть плескати в долоні або підтанцьовувати.

Фея : Діти, ви молодці відгадали  загадки та весело пограли, а тепер ми можемо  відкривати наступу зупинку  на нашій карті. Наступне завдання - зобразити «живу картину»

 Вправа «Жива картина»

Робота у групах по 5-6 чоловік. Учасники повинні зобразити «живу картину», «стоп кадр», розташувавши людей так, щоб глядачі зрозуміли яка подія відбувається. Кожна група отримує картку  з «сюжетом картини».

 Гра «Склади пазл».

Учням пропонується із  окремих частинок скласти картинки з напрямками в хореографії.

ІІІ.    Фея : І  останнє на сьогодні випробування на   витривалість та старанність  - станцювати  танець.

 1.Повторення танцю « Рок н рол».

IV. 1.    Поклон.

Вчитель:  Закінчилось останнє  випробування. Ви добре з усім впорались. Всі завдання виконали і  можемо розраховувати на  сюрприз. Вперед друзі. (Діти отримують солодкий приз)

 2.   Д/3 Прожити тиждень з позитивним відношенням до життя, відчуттям упевненості, активності, оптимізму. 

Висновки:  Ми   вивчили     рухи  I, II  port de bras  , працювали над правильною поставою корпусу, формували навички виразного виконання рухів; розвивали почуття ритму; виховували почуття прекрасного та культуру виконання танців; формували позитивне ставлення до життя.

 

Додатки

1.Пазли

C:\Users\User\Desktop\аааааааааааааааа.jfif

 

 

5 клас. «Народні Танці» | Тест з музичного мистецтва – «На Урок»

C:\Users\User\Desktop\загружено.jfif

Карта

Карта сокровища пирата вектора Иллюстрация вектора - иллюстрации  насчитывающей комод, картина: 69355619

 

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку