уроку фізики у 9 класі
Тема уроку: Вивчення послідовного з'єднання провідників
Мета уроку: навчальна - навчитись з'єднувати провідники послідовно, визначити опір такого сполучення, розподіл струмів та напруг; переконатись в правильності законів послідовного з'єднання
розвивальна – розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння проявляти знання в нестандартних ситуація, виявлення в учнів творчих здібностей, написання звітів дослідів та ін.;
виховна – виховувати акуратність, трудолюбивість, акуратність під час виконання робіт
Тип уроку: лабораторна робота
Обладнання: джерело постійного струму, амперметр, вольтметр, три резистори, реостат, з'єднувальні провідники, вимикач.
Контрольні запитання
Розв'яжіть тренувальні задачі
Хід роботи
1. Складіть електричне коло, зображене на рис 1.
2. Виміряйте напругу на ділянці АВ - , і силу струму на ділянці ВС -.
3. Зберіть коло, зображене на рис 2 і з визначте напругу і силу струму на ділянці DEK: , .
|
|
Рис 1 |
Рис 2 |
4. Аналогічно до пункту 3, змінюючи ділянки ввімкнення амперметра і вольтметра в колі, виміряйте напругу та силу струму на різних ділянках: KNM - , ; MLA - .
5. Накресліть у своїй роботі усі схеми з'єднання приладів та складіть таблицю даних.
6. Порівняйте визначену Вами силу струму на усіх ділянках кола.
7. Порівняйте суму напруг на ділянках DEK, KNM, MLA з наругою на ділянці АВС.
8. Використовуючи закон Ома визначте опір ділянок AB, DE, KN, LM (). Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці даних.
9. Перевірте формулу обчислення загального опору при послідовному з'єднанні провідників та вкажіть, як Ви це зробили.
10. Обрахуйте похибки вимірювань і обчислень в даній роботі. Письмово вкажіть на основні причини похибок та запропонуйте способи їх усунення.
11. Зробіть висновок.
Домашнє завдання: §13 опрацювати ст. 71-77 (Божинова); знати відповіді на питання §, виконати впр №13
1