: Вивчення послідовного з'єднання провідників

Про матеріал
Мета уроку: навчальна - навчитись з'єднувати провідники послідовно, визначити опір такого сполучення, розподіл струмів та напруг; переконатись в правильності законів послідовного з'єднання розвивальна – розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння проявляти знання в нестандартних ситуація, виявлення в учнів творчих здібностей, написання звітів дослідів та ін.; виховна – виховувати акуратність, трудолюбивість, акуратність під час виконання робіт
Перегляд файлу
_________
План-конспект

уроку фізики у 9 класі

 

Тема уроку: Вивчення послідовного з'єднання провідників

Мета уроку: навчальна -  навчитись з'єднувати провідники послідовно, визначити опір такого сполучення, розподіл струмів та напруг; переконатись в правильності законів послідовного з'єднання

розвивальна розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння проявляти знання в нестандартних ситуація, виявлення в учнів творчих здібностей, написання звітів дослідів та ін.;

виховна – виховувати акуратність, трудолюбивість, акуратність під час виконання робіт

Тип уроку: лабораторна робота

Обладнання:  джерело постійного струму, амперметр, вольтметр, три резистори,  реостат, з'єднувальні провідники, вимикач.

 

Контрольні запитання

  1. Сформулюйте означення електричного струму та напруги. Вкажіть прилади, з  допомогою яких вимірюються електричний струм і напруга та особливості ввімкнення цих приладів у електричне коло.
  2. Сформулюйте означення електричного опору. Від чого залежить електричний опір провідників?
  3. Сформулюйте те запишіть закон Ома для ділянки кола.
  4. Сформулюйте та запишіть закони послідовного з'єднання провідників (для струму, напруги та опору)

 

Розв'яжіть тренувальні задачі

  1. Чотири лампочки, опір кожної з яких 1 Ом, ввімкнули послідовно в електричне коло. Знайдіть загальний опір всіх лампочок.
  2. Три резистора, опори яких 2 Ом, 3 Ом, 5 Ом, послідовно ввімкнули в електричне коло постійного струму. Знайдіть загальний опір всіх резисторів та напругу на кожному. Якщо амперметр, ввімкнений в коло зафіксував силу струму 3 А.
  3. Дві лампочки послідовно ввімкнені в коло постійного струму. Опори лампочок 6 Ом та 3 Ом, а напруга на кінцях кожної 12 В та 6 В відповідно. Знайдіть силу струму в колі.

Хід роботи

1. Складіть електричне коло, зображене на рис 1.

2. Виміряйте напругу на ділянці АВ - , і силу струму на ділянці ВС -.

3. Зберіть коло, зображене на рис 2 і з визначте напругу і силу струму на ділянці DEK: , .

 

 

 Рис 1

 Рис 2

4. Аналогічно до пункту 3, змінюючи ділянки ввімкнення амперметра і вольтметра в колі, виміряйте напругу та силу струму на різних ділянках: KNM - , ; MLA - .

5. Накресліть  у своїй роботі усі схеми з'єднання приладів та складіть таблицю даних.

6. Порівняйте визначену Вами силу струму на усіх ділянках кола.

7. Порівняйте суму напруг на ділянках DEK, KNM, MLA з наругою на ділянці АВС.

8. Використовуючи закон Ома визначте опір ділянок AB, DE, KN, LM (). Результати вимірювань та обчислень занесіть до таблиці даних.

9. Перевірте формулу обчислення загального опору при послідовному з'єднанні провідників та вкажіть, як Ви це зробили.

10. Обрахуйте похибки вимірювань і обчислень в даній роботі. Письмово вкажіть на основні причини похибок та запропонуйте способи їх усунення.

11. Зробіть висновок.

Домашнє завдання: §13 опрацювати ст. 71-77 (Божинова);  знати відповіді на питання §, виконати впр №13

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку