Навчальний проект з хімії. 8 клас Даний проект розроблений у рамках шкільного курсу предмета «хімія» і присвячений вивченню теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.» Покликаний систематизувати знання учнів по даній темі курсу, розглянути спроби класифікації зроблені до Д.І. Менделєєва в рамках проведення командної навчальної гри в стилі квест, що поєднає академічні знаннякурсу хімії з інформаційно-комунікаційними компетентностями. Абетка природи - квест, де потребуються певні знання з хімії та використовуються інформаційні технології, це взаємодія вчителя і учнів, командна співпраця і пошук, аналітичні дослідження та практичні результати роботи. Учасники проекту збирають всю необхідну інформацію про особливості і значення вітамінв в організміДля кращої роботи у проекті учасники об'єднуються у 3 групи, робота груп координується вчителем. Учні проводять огляд літератури та інтернет–ресурсів з приводу даних питань, підтверджують дані власними дослідженнями і складають звіт. Для підготовки звіту учні створюють презентацію (бюлетень, буклет або веб-сайт) для показу в навчальному закладі. |
Візитна картка проекту
Автор |
|||||||||||
Ім’я, по-батькові та прізвище |
Шпильова Вікторія Володимирівна |
||||||||||
Назва навчального закладу |
Среціалізована школа №196 |
||||||||||
Місто, село, район, область |
м.Київ |
||||||||||
Опис навчальної теми |
|||||||||||
Назва |
Веб-квест «Абетка природи» |
||||||||||
Стислий опис |
Навчальний проект з хімії. 8 клас Даний проект розроблений у рамках шкільного курсу предмета «хімія» і присвячений вивченню теми «Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.» Покликаний систематизувати знання учнів по даній темі курсу, розглянути спроби класифікації зроблені до Д.І. Менделєєва в рамках проведення командної навчальної гри в стилі квест, що поєднає академічні знання курсу хімії з інформаційно-комунікаційними компетентностями. Абетка природи - квест, де потребуються певні знання з хімії та використовуються інформаційні технології, це взаємодія вчителя і учнів, командна співпраця і пошук, аналітичні дослідження та практичні результати роботи. Учасники проекту збирають всю необхідну інформацію про особливості і значення вітамінв в організмі Для кращої роботи у проекті учасники об’єднуються у 3 групи, робота груп координується вчителем. Учні проводять огляд літератури та інтернет–ресурсів з приводу даних питань, підтверджують дані власними дослідженнями і складають звіт. Для підготовки звіту учні створюють презентацію (бюлетень, буклет або веб-сайт) для показу в навчальному закладі. |
||||||||||
Предмет, навчальна тема |
Хімія. Тема: Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома |
||||||||||
Клас (вікова категорія) |
8 клас 13 років |
||||||||||
Приблизний час вивчення теми |
1 тиждень |
||||||||||
Освітні засади |
|||||||||||
Державні освітні стандарти |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ VI. Освітня галузь “Природознавство” Хімічний компонент забезпечує засвоєння учнями знань про речовини та їх перетворення, хімічні закони і методи дослідження, навички безпечного поводження з речовинами, формує ставлення до екологічних проблем і розуміння хімічної картини світу, вміння оцінювати роль хімії у виробництві та житті людини. |
||||||||||
Навчальні програми |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 7—9 класи Учень/учениця формулює означення періодичного закону; описує структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б); наводить приклади ізотопів, лужних, інертних елементів, галогенів; розрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи; характеризує склад ядер (кількість протонів і нейтронів у нукліді), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів; аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента; обґрунтовує фізичну сутність періодичного закону; записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів; використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал), визначення хімічного характеру оксидів (кислотний, амфотерний, оснόвний), гідратів оксидів (кислота, амфотерний гідроксид, основа), сполук елементів з Гідрогеном; оцінює наукове значення періодичного закону; значення прийому класифікації в науці |
||||||||||
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
|
Навчитися презентувати свою роботу (презентація, буклет). Таким чином, стає можливим поєднання академічних знань профільного курсу хімії з інформаційно-комунікаційними компетентностями. Виконуючи запропоновані завдання, учні навчаться працювати із сервісами etherpad, lerningapp, googl, wikiwall, twitter, програмами Microsoft Publisher, Microsoft Power Point, Microsoft Word. |
||||||||||
Основні запитання |
|||||||||||
Ключове запитання |
Доведіть справедливість слів Д.І. Менделєєва: «Періодичному закону майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудова й розвиток обіцяються». |
||||||||||
Тематичні запитання |
|
||||||||||
Змістові запитання |
|
||||||||||
Навчальні питання |
|
||||||||||
План оцінювання |
|||||||||||
Графік оцінювання |
|||||||||||
На початку проекту |
Впродовж роботи над проектом |
Наприкінці роботи над проектом |
|||||||||
Обговорення мозковий штурм Робота з ЗХД таблицею Організаційною діаграмою План впровадження |
ЗХД таблиця Організаційна діаграма Тестові документи Читання розповіді |
Застосували документ з диференційованим завданнями, консультації, додаткові заняття |
Диференційовані завдання для сильних і слабих учнів. Анкети. Журнал спостережень.
|
Критерії оцінювання учнівських робіт, ЗХД таблицю, саморефлексію Захист у вигляді учнівської презентації |
Сторінки блогу Вікісторінка Учнівська презентація Контрольний список |
||||||
Стислий опис оцінювання |
|||||||||||
На початку роботи над проектом учні заповнюють ЗХД-таблицю, в якій наводять відомості про те, що вони розуміють, а також показують свої попередні знання щодо вивчення теми. Учитель проводить оцінювання навчальних досягнень учнів для того, щоб з’ясувати попередні знання учнів з цієї теми за презентацією для проведення мозкової атаки. Учні впродовж всього виконання проекту постійно працюють над таблицею З-Х-Д поступово заповнюють її. Цей документ допомагає вчителю відслідковувати, як саме іде процес навчання учнів. До того, як учні почнуть працювати над міні-проектом зі створення презентації та ін. вони розробляють план роботи групи для того, щоб спрямувати своє навчання та дослідження. Впродовж роботи над проектом учні також використовують Форму оцінювання, яка допомагає їм добре виконати завдання та спрямовує їх у виконанні завдань проектів. Коли учні завершать частину дослідження, учитель перевірить їх спостереження, правильність запису, щоб з’ясувати, чи потребують учні додаткових інструкції. Коли учні працюватимуть у малих групах над створенням презентації, публікації для того , щоб поділитися з іншими своїми здобутками та знаннями, вони використовують Контрольний список для презентації та ін., який допомагає їм створювати таку презентацію або публікацію, яка відповідає вимогам. Оскільки це груповий проект, учні використовуватимуть форми взаємооцінювання. Їх кінцевий продукт буде оцінений за Формою оцінювання. |
|||||||||||
Методичні засади |
|||||||||||
Попередні знання та навички |
|
||||||||||
Завдання проекту |
|
||||||||||
Напрями проекту
|
1. Використання програмного забезпечення та on-line ресурсів при вивченні хімії 2. Спільна робота в «хмарних сервісах» 3. Пошук та обробка інформації 5. Аналітичні звіти та оформлення результатів проекту |
||||||||||
Діяльність учнів та вчителя |
Вчитель перевіряє, чи знають учні, як шукати інформацію в Інтернеті, зберігати її та документувати. Просить учнів підготувати наперед журнали досліджень, щоб занотовувати свої спостереження, і думати над питаннями і спільними дискусіями у рамках навчального проекту. Перше заняття Вчитель розробляє і дає учням підготовчі документи плану впровадження та інструкцій Вчитель ставить перед учнями Ключове запитання: Доведіть справедливість слів Д.І. Менделєєва: «Періодичному закону майбутнє не загрожує руйнуванням, а тільки надбудова й розвиток обіцяються». Читає розповідь. Проводить з учнями мозковий штурм. План проведення проекту І ЕТАП ПЕРШИЙ - ІНДИВІДУАЛЬНИЙ
ІІ ЕТАП ДРУГИЙ – ГРУПОВИЙ Об'єднаєтеся в групи:
ІІІ ЕТАП ТРЕТІЙ – КОЛЕКТИВНИЙ
представлення результатів
Етап четвертий публікація
Перед початком роботи вчитель:
Вчитель роздає учням форму оцінювання, щоб допомогти учням спланувати та відстежити результати своєї діяльності. Щоб мати змогу оцінити кінцевий продукт розроблений контрольний список. Об’єднання в малі групи відбувається автоматично (документ для фасилітації). Учні об’єднуються в малі групи для розробки та впровадження проектів. Учні збираються в малих групах, обговорюють своє завдання, записують в Журналі досліджень свої попередні ідеї та які методи вони будуть використовувати під час дослідження (методи знаходять у відповідній літературі або Інтернет ресурсах). Вчитель під час роботи груп, прислухається до обговорень учнів, записує нотатки у блокнот щодо роботи малих груп, їх ідей та намічає шляхи для подальшого спрямування навчання кожної групи учнів.
Продуктом даного етапу роботи стане розроблення Інструкції для виконання дослідження. Діти виконують дослідження, нотують у журналах отримані результати, роблять висновки. Під час виконання проекту учні опановують певні методики проведення досліджень, спостережень, навчаються оформлювати результати у вигляді таблиць, узагальнювати дані, робити висновки. Готують презентацію, бюлетень, буклет або веб-сайт. Друге заняття Продуктом стає мультимедійна презентація, буклет, інформаційний бюлетень або веб-сторінка. Представлення своїх робіт відбувається за допомогою ротаційних станцій («Рухаємося по колу»). Взаємооцінювання відбувається за критеріями передбаченими у формі оцінювання. Результати своїх досліджень учні презентують за вибором учням молодших класів, паралельних класів, батькам, керівникам місцевої громади. |
||||||||||
Диференціація навчання |
|||||||||||
Учні, що мають проблеми у навчанні |
Вчитель проводить додаткове заняття для таких учнів. Роз’яснює основні питання теми. Для підтримки в навчанні слабких учнів створює шаблон, здійснює корекцію отриманих знань. |
||||||||||
Обдаровані учні |
Готує додаткові питання, рекомендує додаткову наукову літературу, інтернет-ресурси
Учні презентують результати своєї роботи, які можуть бути опубліковані в наукових виданнях. |
||||||||||
Матеріали та ресурси |
|||||||||||
Технічне забезпечення |
|||||||||||
Фотоапарат Цифровий фотоапарат DVD - програвач Доступ до Інтернету |
Лазерний диск Принтер Мультимедійний проектор Сканер Телевізор |
Відеомагнітофон Відеокамера Обладнання для відео конференцій |
|||||||||
Програмне забезпечення |
|||||||||||
Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями Програма для створення публікацій Програма для електронної пошти |
Енциклопедія на компакт-диску Програма для роботи із зображеннями Програма для створення комп’ютерних презентацій |
Програма для роботи з Інтернетом Програма для розробки веб-сторінок Програма для роботи з текстами Інше |
|||||||||
Друковані матеріали |
|
||||||||||
Обладнання та канцтовари |
Комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, принтер, сканер, фотоапарат |
||||||||||
Інтернет ресурси |
|
||||||||||
Інші ресурси |
|
||||||||||