Визначаю рід іменників

Про матеріал
Повторити, закріпити та поглибити знання учнів про іменник, його значення і граматичні ознаки. Ознайомити учнів з поняттям «рід іменників». Формувати ключові компетентності: розширяти і збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уміння класифікувати, встановлювати причино-наслідкові зв’язки.
Перегляд файлу

1

 

 

Тема: Визначаю рід іменників (3 клас)

Мета: Повторити, закріпити та поглибити знання учнів про іменник, його значення і граматичні ознаки. Ознайомити учнів з поняттям «рід іменників». Формувати ключові компетентності: розширяти і збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уміння класифікувати, встановлювати причино-наслідкові зв’язки. Виховувати любов до української мови, повагу до народних традицій.

Обладнання: Таблиця «Іменник – частина мови», таблиця словникових слів, завдання на карточках для групової роботи, цеглинки лего, стікери-листочки.

 

Зміст уроку

 

І. Організація класу

1. Привітання

2. Вправа «Очікування»

- Напишіть на стікерах свої очікування від уроку. (Хотілося б дізнатися…,Було б цікаво…, Я хочу навчитися…)

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда
  • Що називаємо іменником?
  • На які запитання відповідає іменник?
  • Наведіть приклад іменників, які належать до власних? Загальних?
  1. Гра «Знавці» (Індивідуальні картки у кожного учня/учениці)

 

Дім

Фрукти

Сергійко

Київ

Дніпро

Суми

Горіх

Машина

Гроші

Річка

Яблуко

Годинник

Тарас

Іван

Бабуся

Клей

Собака

Шевченко

Франко

Ящик

Степан

Гриби

Дідусь

Зоопарк

Ведмідь

Степ

Ольга

Колесо

Діти

Дерево

 

 

 

 

 

 

 

  • Утворіть групу де всі іменники – істоти, неістоти, власні, загальні.

(Учні перегруповуються в маленькі групи)

ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку

  • Молодці, діти. Ви дійсно багато знаєте про цю частину мови. Сьогодні ми з вами дізнаємося про ще одну властивість іменника. У вас є слова на картках , чи можна ці слова поділити на три групи? А за якою ознакою?

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Віршик.

Дітям пам'ятати слід,

Що іменник має рід:

Чоловічий — значить він,

А жіночий рід — вона,

Є й середній рід — воно.

Де не глянь,— іменник всюди,

Його найбільш вживають люди.

 

2. Каліграфічна хвилинка.

- Прочитайте записані на дошці слова:

без, батьківщини, Людина, що, без, сім'я, землі.

(Людина без Батьківщини, що сім'я без землі.)

- Яке речення можна утворити з поданих слів?

- Що для вас Батьківщина ?

- Запишемо каліграфічно в зошит речення

(Вчитель записує на дошці).

3.Робота в групах.

1група. Добирає слова чоловічого роду.

2група. Добирає слова жіночого роду.

3група. Добирає слова середнього роду.

Описание: Рід іменників - Ressources pédagogiques

V. Фізкультхвилинка.

Гра „Заборонений рух”

 

VІ. Осмислення матеріалу. Формування умінь і навичок.

  1. Розподільне списування.

Роса, радість, тато, любов, вітер, вовк, небо, село, хмара, туман, дощ.

Перевірка  з цеглинками лего: чоловічий рід – зелена, жіночій – червона, середній – жовта.

 

  1. Робота з підручником: (Українська мова та читання, підручник автор Пономарьова К. І., Гайова Л. А. НУШ 2020 рік)

–   Прочитай слова в колонках (Вправа 1, с.85);

  • Проведи дослідження (таблиця с.85);
  • Робота з правилом с.86;
  • Робота в парі Вправа 3, с.86;
  • Робота з текстом Вправа 4, с.86;
  • Колективне виконання Вправа 5, с.87;
  • Самостійна робота Вправа 6
  • Інформаційна довідка

 

 

Розташований в південно-західній частині міста Вінниці, у живописній садибі Вишня,де впродовж останніх двадцяти років (1861-1881) жив і працював видатний вчений, геніальний хірург, анатом, творець воєнно-польової хірургії, засновник Товариства Червоного Хреста, прекрасний педагог і громадський діяч Микола Іванович Пирогов.

Метою діяльності Національного музею-садиби М.І. Пирогова є збереження особливого культурного середовища, яке було за життя вченого.

Це визначає сенс музею, представленого взаємозв'язаною системою об'єктів культурної спадщини і пам'яток садово-паркового мистецтва, до складу яких входять:

  • будинок, в якому жив М.І Пирогов, і де розміщена експозиція про його життя і діяльність.
  • Описание: Національний музей-садиба М. І. Пирогова - Вінниця. Офіційний туристичний  сайтмузей-аптека з інтер'єрами приймальні та операційної М. І. Пирогова в його садибі Вишня. 
  • церква-некрополь, де покоїться набальзамоване тіло ученого.
  • меморіальний парк, в якому збереглися дерева, посаджені М.І. Пироговим.

 Музей відноситься до найважливіших об'єктів культурної спадщини України і займає особливе місце у внутрішньому і міжнародному туризмі.

 

 

https://vinnitsa.dityvmisti.ua/muzej-sadiba-ta-usipalnitsya-vidatnogo-vchenogo-ta-likarya-m-i-pirogova/

 

VІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  • Повернімося до стікерів, що були на початку уроку. Як поділити іменники на три групи?
  • Яке правило визначення роду іменників?
  • Що було цікавим?

 

VІІІ. Домашнє завдання.

с. 87, вправа 8, вивчити правило на с.86

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 грудня 2022
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку