1
Тема: Визначаю рід іменників (3 клас)
Мета: Повторити, закріпити та поглибити знання учнів про іменник, його значення і граматичні ознаки. Ознайомити учнів з поняттям «рід іменників». Формувати ключові компетентності: розширяти і збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уміння класифікувати, встановлювати причино-наслідкові зв’язки. Виховувати любов до української мови, повагу до народних традицій.
Обладнання: Таблиця «Іменник – частина мови», таблиця словникових слів, завдання на карточках для групової роботи, цеглинки лего, стікери-листочки.
Зміст уроку
І. Організація класу
1. Привітання
2. Вправа «Очікування»
- Напишіть на стікерах свої очікування від уроку. (Хотілося б дізнатися…,Було б цікаво…, Я хочу навчитися…)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дім |
Фрукти |
Сергійко |
Київ |
Дніпро |
Суми |
Горіх |
Машина |
Гроші |
Річка |
Яблуко |
Годинник |
Тарас |
Іван |
Бабуся |
Клей |
Собака |
Шевченко |
Франко |
Ящик |
Степан |
Гриби |
Дідусь |
Зоопарк |
Ведмідь |
Степ |
Ольга |
Колесо |
Діти |
Дерево |
(Учні перегруповуються в маленькі групи)
ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
1. Віршик.
Дітям пам'ятати слід,
Що іменник має рід:
Чоловічий — значить він,
А жіночий рід — вона,
Є й середній рід — воно.
Де не глянь,— іменник всюди,
Його найбільш вживають люди.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Прочитайте записані на дошці слова:
без, батьківщини, Людина, що, без, сім'я, землі.
(Людина без Батьківщини, що сім'я без землі.)
- Яке речення можна утворити з поданих слів?
- Що для вас Батьківщина ?
- Запишемо каліграфічно в зошит речення
(Вчитель записує на дошці).
3.Робота в групах.
1група. Добирає слова чоловічого роду.
2група. Добирає слова жіночого роду.
3група. Добирає слова середнього роду.
V. Фізкультхвилинка.
Гра „Заборонений рух”
VІ. Осмислення матеріалу. Формування умінь і навичок.
Роса, радість, тато, любов, вітер, вовк, небо, село, хмара, туман, дощ.
Перевірка з цеглинками лего: чоловічий рід – зелена, жіночій – червона, середній – жовта.
– Прочитай слова в колонках (Вправа 1, с.85);
Розташований в південно-західній частині міста Вінниці, у живописній садибі Вишня,де впродовж останніх двадцяти років (1861-1881) жив і працював видатний вчений, геніальний хірург, анатом, творець воєнно-польової хірургії, засновник Товариства Червоного Хреста, прекрасний педагог і громадський діяч Микола Іванович Пирогов.
Метою діяльності Національного музею-садиби М.І. Пирогова є збереження особливого культурного середовища, яке було за життя вченого.
Це визначає сенс музею, представленого взаємозв'язаною системою об'єктів культурної спадщини і пам'яток садово-паркового мистецтва, до складу яких входять:
Музей відноситься до найважливіших об'єктів культурної спадщини України і займає особливе місце у внутрішньому і міжнародному туризмі.
https://vinnitsa.dityvmisti.ua/muzej-sadiba-ta-usipalnitsya-vidatnogo-vchenogo-ta-likarya-m-i-pirogova/
VІІ. Заключна частина. Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання.
с. 87, вправа 8, вивчити правило на с.86