Влаштування скріпленої теплоізоляції

Про матеріал

Подано теоретичний матеріал з теми уроку «Влаштування скріпленої теплоізоляції». Вміщено завдання на закріплення вивченого матеріалу. Визначена загальна мета уроку. Викладено принципові поняття та навики, якими повинен володіти учень. Проведено планування самостійної роботи учнів, матеріал згруповано за технологічною послідовністю виконання робіт, наведені ключові питання, на які слід звернути особливу увагу. Викладено загальні теоретичні положення. Викладені контрольні питання для поглибленого вивчення предмета і самоперевірки. Наведено критерії оцінювання знань учнів.

Для викладачів професійно - технічних закладів, що навчають за професією 7122 «Муляр».

Перегляд файлу

План-конспект уроку

 


Предмет: «Технологія  кам’яних робіт»

 

Професія: муляр; штукатур

 

 

Тема програми № 6 Технологія виконання простих теплоізоляційних і гідроізоляційних робіт

Тема уроку: Влаштування скріпленої теплоізоляції

 

C:\Documents and Settings\1\Рабочий стол\Урок на тиждень\i.jpg


Мета уроку:

Навчальна: сформувати теоретичні знання про принципи, етапи та правильність дій при  підготовці поверхні та влаштуванні теплоізоляційних матеріалів

 

Розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення та творчої активності учнів для більш глибокого розуміння та осмислення змісту навчального матеріалу; створити умови для розвитку розумових здібностей, професійних навичок, спонукати до самостійного набуття знань.

 

Виховна:    виховувати активність, відповідальність  учнів за виконану  роботу, економне використання матеріалів,  наполегливість у досягненні мети, любов до обраної професії.

 

Методична мета: активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання Інформаційно – комунікативних технологій навчання.

 

Тип уроку: урок вивчення  нового матеріалу

 

Вид уроку : Лекція з елементами бесіди та використанням ІКТ

 

 

Міжпредметні зв‘язки:

  •                   виробниче навчання;
  •                   охорона праці
  •  матеріалознавство

 

Методично-дидактичне забезпечення : дидактичні матеріали, тестові матеріали, електронні носії інформації.

Обладнання: мультимедіа, відео – проектор.

 

Очікувані результати:

учні повинні знати: принципи, етапи та правильній дій  влаштуванні скріпленої теплоізоляції та технологічну послідовність виконання робіт

учні повинні вміти: називати основні операції по виконанню влаштування теплоізоляції та давати характеристику; підбирати необхідний інструмент.

 


 

 


Хід уроку


 

 

І.  Організаційна частина

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів

до уроку;

https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=d50e102158fd968d7da3b6a64b68b715&n=33&h=215&w=308


 

ІІ. Повідомлення теми уроку, визначення його мети

Будівництво як галузь матеріального виробництва   крокує в ногу з часом. Прогрес, що охопив усі напрямки життєдіяльності людини та суспільства, не минув і будівництво. Постійно з’являються нові прогресивні  виробничі технології та інноваційні будівельні матеріали.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось з принципами, етапами та послідовністю дій при влаштуванні теплоізоляції

Отже, тема нашого уроку :  «Влаштування скріпленої теплоізоляції».

Як ви гадаєте чи потрібні вам знання цієї теми та де у своїй професійній діяльності ви їх зможете використати?

Я сподіваюсь, що всі ці знання, які ви отримаєте на уроці, зможете застосувати на практиці, щоб бути конкурентоспроможними робітниками.

Секрет вашого успіху простий, потрібно досконало оволодіти матеріалом сьогоднішньої теми.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Але перш ніж приступити до вивчення нового матеріалу, давайте поміркуємо:

 Сьогодні  всі турбуються про своє здоров’я, а в будинку людина проводить велику частину свого життя.   Яким би ви хотіли  бачити свій будинок? Так, будинок повинен бути екологічно здоровим і комфортним для проживання, швидко будуватися та бути економним в будівництві та експлуатації, а саме основне – теплим.

     А зараз ми з вами ознайомимося з відео – сюжетом. Зверніть увагу, де здійснюються найбільші витоки тепла і яка основна причини тепловтрат?

(Перегляд відео – сюжету «Теплова модернізація будівель»)  

Викладач після перегляду:

- Давайте тепер поміркуємо: які основні причини тепловтрат?

                                          

ІV. Формування нових знань

Відомо, що одним із основних завдань теплозахисту будинку є економія енергії, яка з кожним роком стає дорожчою. Для зменшення втрат її практикується мурування стін полегшених конструкцій, засипка перекриття легкими заповнювачами, а тепер використовують нові технології утеплення фасадів, перекриттів, дахів і перегородок.
Щоб будинок справді був комфортним з погляду теплозахисту, він має відповідати цілій низці вимог, а саме:

-  температура повітря всередині житлового приміщення повинна бути 20-22°С;

-  температура поверхні стін - 16-18°С, а підлоги 22-24°С;

-  відносна вологість повітря 55%;

-  рухомість повітря не більше 0,2м/с (відсутність протягів).

 

(робота з презентаційними слайдами).

Технологія і послідовність виконання робіт по теплоізоляції включає такі роботи :

-  підготовка поверхонь зовнішніх огороджувальних конструкцій до виконання робіт з утеплення;

-  прикріплення перфорованих цокольних профілів до нижньої частини будинку по його периметру;

-  ґрунтування поверхні зовнішніх огороджувальних конструкцій;

-  приготування клейової розчинової суміші із сухої суміші Ceresit Ст85 і Ст190 або ферозіт 110;

http://kievrem.com.ua/wp-content/uploads/2015/03/technologiya-utepleniya-fasada-minvatoy.jpg-  нанесення клейової розчинової суміші на поверхні теплоізоляційних плит і приклеювання їх до поверхні огороджувальної конструкції;

http://kievrem.com.ua/wp-content/uploads/2015/03/technologiya-utepleniya-fasada-minvatoy.jpg-  влаштування деформаційних швів у теплоізоляційному покритті за наявності їх у кладці фасаду;

-  контроль за відхиленнями плит;

-  через 2-3 доби шліфування поверхні пінополісти-рольних плит;

-  закріплення плит утеплювача на огороджувальних конструкціях за допомогою дюбелів, гвинтів із гайками і шайбами через 3 доби після приклеювання плит до поверхні стіни. Кількість дюбелів використовують, як правило, за кількістю, кутів і один посередині.

 

Рис 1 Загальна  схема  утеплення  цегляної  стіни

 

 

Роботи по прикріпленню плит і оздоблювання утеплювача до огороджувальних конструкцій дюбелями виконують у такій послідовності:

-  розмітка отворів, свердління отворів і їх очищення, встановлення дюбелів у отвори, угвинчування кріпильного стержня або забивання розпірного елемента (штифта), щоб не виступав над поверхнею плити більш, ніж на 1 мм;

-  приготування гідрозахисної розчинової суміші із сухої суміші

-  нанесення на поверхню утеплювача завтовшки 2 мм;

-  зміцнення торців, у т.ч. по периметру віконних прорізів, за допомогою перфорованих алюмінієвих кутників;

-  приклеювання склосітки та нанесення шар розчину смугами;

-  нанесення другого шару гідрозахисної розчинової суміші;      .

-  ґрунтування, нанесення декоративного шару і оздоблювання фасаду.

 При  перегляді відео – сюжету послідовності виконання робіт при влаштуванні теплоізоляції нам необхідно  з’ясувати:

  •  наскільки просто працювати за технологією скріпленої теплоізоляції;
  • яка послідовність виконання робіт;
  • які інструменти та матеріали використовуються;
  • які порушення вимог охорони праці?

 (Показ відео фрагменту з коментарями викладача:

Для створення гарного мікроклімату в приміщенні необхідна гарна теплоізоляція.

Тепло із будинку виходить різними шляхами: через стіни, вікна, дах. Для того, щоб зрозуміти скільки тепла ми втрачаємо у не утепленому будинку – достатньо уявити, що на кожному квадратному метрі стіни вашого будинку горить лампочка потужністю 60 Ват.

 Утеплення знижує витрати тепла в 2 – 2,5 рази

 Теплий будинок з гарними стінами – мрія кожного з нас.

 Перевіримо ефективність декількох способів утеплення:

  •    І спосіб – Теплоізоляція виконана в середині приміщення. В даному випадку точка роси буде знаходитися на з’єднанні внутрішньої поверхні стіни і зовнішньої поверхні теплоізоляції – звідси постійна сирість стіни і утеплення, що призводить до появи плісняви, грибків та руйнування теплоізоляції, крім того теплоізоляція займає частину приміщення, зменшуючи його корисну площу. Досить багато незручностей.
  •    ІІ спосіб – Нарощування шару зовнішньої штукатурки, але його товщину не можна нарощувати безкінечно, відповідно, трати тепла залишаються досить високими. Окрім того, штукатурки такого типу мають високу гігроскопічність і, як наслідок, незначну довговічність.
  •    ІІІ спосіб значно міняє вигляд фасаду. Ізоляційний шар укладають між вертикальними рейками, які прикріпленні до зовнішньої стіни спорудження, а до них кріпляться панелі, які захищають ізоляцію від атмосферних опадів.
  •    І на останок – утеплення огороджувальних конструкцій скріпленою теплоізоляцією – переваги очевидні:

Утеплюючи таким чином будинок, ми не економимо на комфорті проживання, а економимо енергію і кошти. Витрати палива, під час опалювального сезону, зменшується на 6 – 10 літрів на квадратний метр зовнішньої стіни, що дозволяє зменшувати розміри і кількість опалювальних приладів.

 Переглянемо схему по утепленню.

Скріплена теплоізоляція являється конструктивною частиною будівлі і являє собою багатошарову систему.

 Перед початком виконання робіт необхідно підготувати поверхню:

  • Видалити напливи бетону
  • Видалити надлишки розчину, який виступає зі швів
  • Пофарбовані поверхні необхідно перевірити на міцність зчеплення фарби з основою (нанести лезом сітку і приклеїти на неї клеючу стрічку, а потім відірвати, в тому випадку, якщо фарба відшаровується її необхідно видалити) оздоблювальний шар, який втратив міцність з поверхнею стіни необхідно видалити
  • Також видаляються надлишки розчину з дерев’яних та віконних відкосах – це обумовлено необхідністю їх утеплення.
  • Необхідно очистити стіни від фарби, буду, корозії, плісняви
  • Наступним кроком є ґрунтування поверхні

До цоколю будівлі по всьому периметру на 300 – 400 мм нижче підвального перекриття потрібна прикрутити перфорований профіль за допомогою дюбелів діаметром 6 мм

 Потім готуємо клеєву суміш.

Якщо поверхня стіни має нерівності від 5 до 10 мм клеєву суміш наносять на пінополістиролні плити утеплювача полосами по периметру плити на відстані 20 мм від краю і по середині плити. Полоси повинні мати розриви, щоб запобігти утворенню повітряних пробок при наклеюванні плит.

Якщо поверхня стіни має нерівність до 15 мм, то використовується маячкові спосіб нанесення розчину з розрахунку 5 – 8 штук на плиту діаметром 100 мм. При нерівності стіни до 5 мм розчина суміш наноситься суцільним шаром за допомогою зубчастого шпателя.

На мінераловатні плити розчинникова суміш наноситься тільки суцільним шаром. Відразу після нанесення розчину на поверхню плити її потрібно наклеїти на стіни.

 Перший ряд плит встановлюється на перфорований профіль. На початку необхідно плиту прикласти до поверхні стіни на відстані 2 – 3 см., а потім притиснути за допомогою дерев’яного пів терка, ударами пів терка плоскість плити вирівнюється з рівнем сусідніх плит. Ширина шва не повинна перевищувати 2мм. Якщо шов вийшов ширшим – його необхідно заповнити будівельною піною або полосою,  вирізаної з плити утеплення.

 Не припустимо потрапляння клеєної суміші у шов утеплювача. На кутах будівель плити утеплювача повинні виступати за кут на ширину плити. З метою запобігання пожеж на першому поверсі необхідно влаштовувати мінераловатні плити при висоті будівлі два поверхи, також опоряджувати віконні та дверні відкоси та місця прилягання до даху.

 Плити утеплювача необхідно притиснути біля дверних і віконних відкосів та попередньо зрізати їх під кутом 450 на 10 – 15 мм. Між віконною чи двірною рамою і плитою утеплювача укладається шар герметичного матеріалу. При з’єднанні теплоізоляції з дахом краї плит підганяються з кутом даху, вони обробляються клеєною сумішшю на якій кріпиться скло сітка, таким спосіб обробляються краї плит у місцях прилягання до балконних плит.

 Якщо на плитах виявлені нерівності їх слід видалити за допомогою дерев’яної терки з наждачним папером і очистити поверхню щіткою.

 Фрагмент скло сітки розміром 250 х350 мм влаштовують під кутом 450 по підношенню до прорізів у стінах. Така операція запобігає виникненню тріщин. Для забезпечення більшої надійності та стійкості теплоізоляції плити утеплювача закріплюються дюбелями після затвердіння клеєної суміші, але не раніше ніж через 72 години. Кількість дюбелів визначається проектом.

 Одночасно з приклеюванням сітки необхідно прикріпити перфоровані кутові профілі по вертикальним торцям будівлі і накрити скло сіткою у на хлист 100 мм.

 Тепер на захисний шар наноситься перший шар гідрозахисної суміші не менше ніж 2 мм. Відразу після нанесення та розрівнювання розчину необхідно накласти полотно скло сітки не допускаючи складок і натягування сітки.

 У верхній частині будинку сітку запускають на край, який розташований біля парапету або карнизної плити, у нижній частині будинку – на край плити або цокольного перфорованого профілю.

 Потім наноситься другий шар гідрозахисної клеєної суміші. По походженню семи діб, після нанесення розчину можна видалити нерівності. Потім проводять фінішне ґрунтування поверхні.

 Через добу можна облицьовувати будівлю. Необхідно пам’ятати, що роботи по  влаштуванню скріпленої теплоізоляції потрібно проводити при температурі від +5 до + 300.)

 

 

V. Виявлення ступеня розуміння вивченого матеріалу

Викладач після перегляду:

-Я сподіваюсь при перегляді відео фрагменту, у кожного з вас виникло бажання навчитися  влаштовувати теплоізоляційні матеріали, а може ще краще. І тому  ми повинні максимально поглибити   отримані знання для їх подальшого застосування в практичній роботі.

Тепер дайте відповідь на тестові завдання (робота з презентаційними слайдами).

Після перевірки порахуйте кількість правильних відповідей та оцініть свої знання в листі самооцінки.

 

ІV. Підбиття підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання

Слово викладача:

Отримані вами бали та результативність вашої активності на уроці будуть враховані при виставленні оцінок за урок. Я впевнена, що байдужих на уроці сьогодні не було. Кожен з вас брав активну участь у вивчені даної теми.

  1. Рефлексія

Що ми вчили сьогодні на уроці?

Що ви дізналися нового сьогодні на уроці?

Чи зможете ви застосовувати на практиці отримані знання?

  1. Домашнє завдання ( на екрані)

Середній рівень – заповнити таблицю.

Інструмент

Матеріал

 

Достатній рівень- Заповнити таблицю з описом інструментів та матеріалів

 

Інструмент

Матеріал

 

Високий рівень-  Створити інструкційну картку на урок виробничого навчання

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степанівна Майя
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
2822
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку