Урок № 8-А_____________________8-Б_______________
Дата 8-А_____________________8-Б_______________
Властивості арифметичного квадратного кореня
Мета: Вивчити властивості квадратних коренів, навчитися застосовувати дані властивості в обчисленнях, сприяти розвитку усного мовлення учнів (вміння володіти предметною мовою), сприяти формуванню толерантного ставлення до себе, однокласникам, учителю, підтримувати інтерес до досліджуваного предмета.
Обладнання: приклади на дошці (на А4)
Тип уроку: урок вивчення нової теми
Ход урока
I етап. Організаційний.
II етап. Актуалізація опорних знань.
- Дайте визначення арифметичного квадратного кореня.
-Зараз вам потрібно буде вирішити приклади, які написані на дошці. Ваше завдання мовчки вийти і вибрати собі приклад, відповідь до якого ви знаєте. Після чого, передаєте естафету наступному учневі класу на вибір. Тільки головна умова: НІХТО НЕ ГОВОРИТЬ !!!
А.
В.
III етап. Вивчення нової теми. Метод проблемного навчання
- Зараз вам потрібно самостійно вирішити два приклади різними способами і з них вибрати оптимальний варіант рішень, обґрунтувати свій вибір. (Один учень біля дошки)
1) Розрахуйте:
Вибір оптимального варіанту
1 варіант обчислення:
2 варіант обчислення:
- Який спосіб зручніше і швидше?
- Таким чином, ми з вами вивели і довели 1 властивість квадратних коренів, який називається властивість квадратного кореня з добутку
.
В конспект
Властивості арифметичного квадратного кореня: =* Наприклад:
|
- Для розуміння, засвоєння і закріплення даного властивості усно виконаємо наступну вправу.
Первинне закріплення. Обчисліть:
- Зверніть увагу, що ця властивість можна застосовувати як зліва направо, так і справа наліво.
2) Обчисліть
1 варіант обчислення:
2 варіант обчислення:
- Это второе свойство квадратных корней и называется оно свойство квадратного корня из дроби.
В конспект
Властивості арифметичного квадратного кореня: 1) =* - а≥0, b≥0 Наприклад:
Наприклад:
|
- За допомогою даного властивості обчисліть:
Первинне закріплення. Обчисліть
- Також зверніть увагу на те, що дану властивість можна застосовувати як зліва направо, так і справа наліво
- Як винести множник з-під кореня?
- Розкласти подкоренное вираз на множники і витягти коріння, які витягуються. дивимося:
= = 6
- Як бачимо, все вийшло. Це, до речі, не найшвидший, але самий надійний спосіб. Розкладати число на найменші множники, а потім збирати в купки однакові. Спосіб успішно застосовується і при перемножуванні незручних коренів.
Властивості арифметичного квадратного кореня: 1) =* - а≥0, b≥0 Наприклад:
Наприклад
Наприклад = = 7 |
- Наприклад, треба обчислити:
**= = =2*3*3*6 = 108
- От і все. Звичайно, розкладати до упору не обов'язково. Все визначається вашими особистими здібностями. Довели приклад до стану, коли вам все ясно, значить, можна так і залишити. Головне - не помилятися. Не людина для математики, а математика для людини!
- Як внести число під корінь, як ви думаєте?
Припустимо, що у нас є ось такий вираз:
2
- Чи можна заховати двійку всередину кореня?
- Добре! Якщо з двійки зробити корінь, спрацює формула множення коренів. А як з двійки корінь зробити?
- Правильно! Двійка - це корінь квадратний з чотирьох!
Ось і пишемо:
2= *=
- Який висновок можна зробити?
-Будь-яке невід'ємне число, помножене на корінь, можна внести під корінь. Але - не забувайте! - під коренем це число стане квадратом самого себе. Цю дія - внесення числа під корінь - можна ще назвати множенням числа на корінь.
В конспект
Властивості арифметичного квадратного кореня: 1) =* - а≥0, b≥0 Наприклад:
Наприклад
Наприклад 4=== |
IV етап. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Обчисліть
- Чи можна в даному випадку застосувати властивість квадратного кореня з добутку. Перевірити практично.
Висновок про те, що властивості квадратних коренів існують тільки для твору і ділення квадратних коренів (піднесення до степеню квадратних коренів), повинні сформулювати учні
Робота з підручником
Самостійна робота
Робота в парах
Колективна робота
V етап. Домашнє завдання: