Геометрія 7-клас. УРОК №4.
Тема. Властивості кутів трикутника.
Формування компетентностей:
Математична компетентність : удосконалити вміння застосовувати теорему про суму кутів трикутника, а також про висновки з цієї теореми до розв’язування задач; засвоїти поняття зовнішнього кута трикутника та зміст теореми про градусну міру зовнішнього кута трикутника; сформувати вміння знаходити на рисунку і виконувати зображення зовнішнього кута трикутника при даній вершині трикутника; записувати теорему про градусну міру зовнішнього кута трикутника відповідно до умови задачі; використовувати властивість зовнішнього кута трикутника разом з теоремою про суму кутів трикутника для розв'язання задач, передбачених програмою.
Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
Інформаційно-цифрова компетентність – уміння доводити істинність тверджень;
Уміння вчитися впродовж життя – організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
Тип уроку: засвоєння і застосування знань, вироблення вмінь
Обладнання: підручник, набір демонстраційного креслярського приладдя, комп’ютер,презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірка засвоєння знань і вмінь попереднього уроку .
Математичний диктант
Варіант 1
Варіант 2
Закінчіть речення «Сума кутів будь-якого
Після диктанту обов'язково робимо корекцію — аналізуємо помилки учнів, спираючись на відповідний навчальний матеріал.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети і завдань уроку
Практична робота.
а) гострокутний трикутник ABC;
б) прямокутний трикутник ABC;
в) тупокутний трикутник ABC.
Фронтальна бесіда.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Усні вправи
Рис. 56
а) тупими кутами;
б) прямими кутами?
а) гострі, менші від 60°;
б) гострі, більші за 60° ?
V. Засвоєння нових знань
План вивчення нового матеріалу
VI. Удосконалення знань і вмінь.
Усні вправи
а) при вершинах D і Е трикутника DKE (рис. 57, а);
б) при вершині Е трикутника KEN (рис. 57, а);
в) при вершинах D і Е трикутника DBE (рис. 57, б);
г) при вершині О трикутника AOD (рис. 57, в).
Рис. 58
Робота з підручником№
Додатково:1) зовнішні кути трикутника відносяться як 3 : 4 : 5. Знайти внутрішні кути трикутника.
2) Один із внутрішніх кутів трикутника дорівнює 40°, а один із зовнішніх кутів — 125°. Знайдіть решту внутрішніх та зовнішніх кутів трикутника.
3) Знайдіть внутрішні кути трикутника, якщо сума двох із них дорівнює 150°, а один із зовнішніх кутів дорівнює 80° .
VII. Підсумки уроку
Для кутів трикутника MNK (рис. 59) записати якомога більше правильних рівностей.
VIII. Домашнє завдання
1