Властивості кутів трикутника. Урок 2.

Про матеріал
Математична компетентність : удосконалити вміння застосовувати теорему про суму кутів трикутника, а також про висновки з цієї теореми до розв’язування задач; засвоїти поняття зовнішнього кута трикутника та зміст теореми про градусну міру зовнішнього кута трикутника; сформувати вміння знаходити на рисунку і виконувати зображення зовнішнього кута трикутника при даній вершині трикутника; записувати теорему про градусну міру зовнішнього кута трикутника відповідно до умови задачі; використовувати властивість зовнішнього кута трикутника разом з теоремою про суму кутів трикутника для розв'язання задач, передбачених програмою.
Перегляд файлу

Геометрія 7-клас. УРОК №4.

Тема. Властивості кутів трикутника.

 

Формування  компетентностей:

Математична компетентність : удосконалити вміння  застосовувати теорему про суму кутів трикутника, а також про висновки з цієї теореми до розв’язування задач; засвоїти поняття зовнішнього кута трикутника та зміст теореми про градусну міру зовнішнього кута трикутника; сформувати вміння знаходити на рисунку і виконувати зображення зовнішнього кута трикутника при даній вершині трикутника; записувати теорему про градусну міру зовнішнього кута трикутника відповідно до умови задачі; використовувати властивість зовнішнього кута трикутника разом з теоремою про суму кутів трикутника для розв'язання задач, передбачених програмою.

 Ключові компетентності: Спілкування державною мовою – уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;

Інформаційно-цифрова компетентність – уміння доводити істинність тверджень;

Уміння вчитися впродовж життя ­­­– організовувати та планувати свою навчальну діяльність; 

 

Тип уроку: засвоєння і застосування знань, вироблення вмінь

 

Обладнання: підручник, набір демонстраційного креслярського приладдя,  комп’ютер,презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап   

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання   

Перевірка  засвоєння знань  і вмінь попереднього уроку .

Математичний  диктант

Варіант 1

  1. Закінчіть речення «Сума кутів будь-якого трикутника дорівнює ...».
  2. Чи існує трикутник з двома прямими кутами?
  3. Чи існує трикутник, два кути якого дорівнюють від­повідно 120° і  80°?
  4. Один із кутів трикутника тупий. Які два інших кути?
  5. Чому дорівнює кут М трикутника МКО,  якщо кут К має градусну міру  70° , кут О — 30°?
  6. У трикутнику ABC кут А у два рази більший за кут С, кут В в три рази більший за кут С. Якого виду трикут­ник ABC?

Варіант 2

  1. Чи існує трикутник, два кути якого дорівнюють від­повідно 130° та 70°?
  2. Чи існує трикутник з двома тупими кутами?

Закінчіть речення «Сума кутів будь-якого

 

 

  1. трикутника дорівнює ...».
  2. Один із кутів трикутника прямий. Якими є два інші кути?
  3. Чому дорівнює кут М трикутника МКО, якщо кут М дорівнює 110°, кут О дорівнює 30°?
  4. У трикутнику ABC кут А на 20° менший від кута В, а кут С на 20° більший за кут В. Якого виду трикутник ABC?

 

Після диктанту обов'язково робимо корекцію — аналізує­мо помилки учнів, спираючись на відповідний навчальний матеріал.

 

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети і завдань уроку

Практична робота.

  1. Накресліть:

а) гострокутний трикутник ABC;

б) прямокутний трикутник ABC;

в) тупокутний трикутник ABC.

  1. Проведіть промінь BD, доповняльний до променя ВА. Якими є кути ABC і DBC.
  2. Виміряйте кути трикутника ABC і кут DBC. Порівняйте градусні міри кутів: DBC і ABC, DBC і суми А і С в ABC. Що ви помітили?

 

 Фронтальна бесіда. 

  1. Чи завжди можна побудувати кут DBC способом, опи­саним в умові задачі, і скільки таких кутів можна по­будувати при кожній вершині?
  2. Чи буде співвідношення між кутом DBC і сумою кутів А і С, отримане при виконанні завдання «експерименталь­ним шляхом» загальною властивістю в будь-якому три­кутнику?
  3. Пошук відповідей на поставлені запитання і становить ос­новну дидактичну мету уроку.

 

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Усні   вправи

  1. Знайдіть градусну міру кута х (рис. 56).

  

  

Рис. 56

  1. Чи існує трикутник з двома:

а) тупими кутами;

б) прямими кутами?

  1. Чи існує трикутник, усі кути якого:

а) гострі, менші від  60°;

б) гострі, більші за  60° ?

 

V. Засвоєння нових знань

План вивчення нового матеріалу

  1. Означення зовнішнього кута трикутника.(підготовлене практичною роботою)
  2. Властивість зовнішнього кута трикутника.
  3. Наслідок із властивості зовнішнього кута трикутника.

VI. Удосконалення знань і вмінь.

Усні   вправи

  1. Для трикутника ABC побудуйте зовнішні кути при вер­шині С.
  2. Кут В трикутника ABC дорівнює 140°. Чому дорівнює зовнішній кут при вершині В?
  3. Назвіть зовнішні кути:

а) при вершинах D і Е трикутника DKE (рис. 57, а);

б) при вершині Е трикутника KEN (рис. 57, а);

в) при вершинах D і Е трикутника DBE (рис. 57, б);

г) при вершині О трикутника AOD (рис. 57, в).

  1. Обчисліть кут х (рис. 58) найраціональнішим спосо­бом.

Рис. 58

 

 Робота з підручником№ 

Додатково:1) зовнішні кути трикутника відносяться як 3 : 4 : 5. Знайти внутрішні кути трикутника.

2) Один із внутрішніх кутів трикутника дорівнює 40°, а один із зовнішніх кутів — 125°. Знайдіть решту внутрішніх та зовнішніх кутів трикутника.

3) Знайдіть внутрішні кути трикутника, якщо сума двох із них дорівнює 150°, а один із зовнішніх кутів дорівнює  80° .

 

VII. Підсумки уроку

Для кутів трикутника MNK (рис. 59) записати якомога більше правильних рівностей.

 

VIII. Домашнє завдання

  1. § 10 (конспект уроку, с. 81, 82) — вивчити теорію.
  2. Письмово: № 298, 306 (б, г).
  3. Додаткові задачі.

 

1

 

doc
Додано
24 березня 2019
Переглядів
2645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку