Вода - це справжнє диво!

Про матеріал
Предмет " Я досліджую світ" з елементами інтеграції навчання грамоти,математики,мистецтво
Перегляд файлу

У 1 класі був проводений урок у незвичайній формі, предмет «Я досліджую світ» з елементами інтеграції математики, навчання грамоти та мистецтва на тему «Вода – справжнє диво! Властивості води.»

Мета: ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів), удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ; закріплювати знання вивчених букв; удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки;                                                                                                                розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки, розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати; розвивати зв’язне мовлення , навички словотворення, збагачувати словниковий запас;                                                                                    виховувати бережливе ставлення до води.

Очікувані результати: учні розповідають про очікування від уроку, виконують пробні дії на картках, виявляють інтерес до досліджень, аргументують важливістьзбереження води;

Діти називають числа в межах 10, вміють порівнювати числа, використовують прийоми дій аналізу, порівняння, синтезу

Матеріали для уроку:

запис «Пісні Капітошки», презентація з матеріалами до уроку, зображення Капітошки, аркуші із завданнями, зображення краплинок з властивостями води, мікрофон, пластикові склянки, вода, пісок, цукор, сіль, камінці, молочні цукерки.

Тип уроку: інтегрований із застосуванням знань на практиці

Місце проведення: класна кімната

Хід уроку:

І. Організація класу

Діти говорять: В нашім класі друзі всі

Я і ти,і ми і ви : Помахай тому,хто справа,

Помахай тому,хто зліва.Ми одна сім`я

2. Вправа «Очікування»:

Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

Продовжіть речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я очікую….

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Гра «Чарівна скринька»

-Діти,у мене в руках є чарівна скринька. Давайте спробуємо відгадати, що в ній знаходиться не відкриваючи її. (за бажанням діти можуть брати скриньку у руки і говорити свої варіанти)

-Дякую кожному з вас за прекрасні відповіді, а що саме знаходиться в цій скриньці ми дізнаємось трішки пізніше.

2.Звучить уривок «Пісні Капітошки».

-Діти, чия це пісенька? Звідки ви його знаєте?

На дошці – зображення Капітошки.

-Який Капітошка? ( веселий, радісний, смішний, любить гратися , пустувати, має багато друзів….)

Так ,Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.

ІІІ. Актуалізація опорних знань з інтегрованих предметів

1. Робота з геометричним матеріалом.

-Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?

(з кругів та овалів)

2. Робота в зошитах.

-Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.

-Порахуйте овали, запишіть їх кількість в зошити , пропускаючи одну клітинку вправо.

-Чого менше? (овалів) -Чого більше ? (кругів).Поставте між числами відповідний знак (< > =)

Скільки всього геометричних фігур у зображенні Капітошки? Як ми можемо дізнатися про це? (порахувати фігури) .Як можна це зробити за допомогою приклада ?( треба до кількості кругів додати кількісь овалів – до 6 кругів додати 4 овали). Запишіть цей приклад у зошити і розв’яжіть його.

Яке число отримали в результаті? (10) .Отже, всього 10 фігур або всього 10 кругів та овалів.Число 10 яким компонентом виступає ? (сумою) . Назвіть другий доданок, перший доданок…

3. Робота біля дошки та в зошитах .

-Діти, а звідки взявся Капітошка? ( з хмаринки).

А ким він є спробуємо зараз з‘ясувати, виконавши таке завдання:

-Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.

СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.

Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці.

Усі інші записують букви в зошит , поєднуючи їх між собою.

-Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.

-Отже, ким є Капітошка?   ( краплиною).Як лагідно можна назвати краплину?

(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Творче перенесення знань і вмінь учнів у нові ситуації. Дослідна робота

1. Фізкультхвилинка.

- Діти, ми зовсім забули поговорити про погоду.

-Який сьогодні день? Який зараз місяць? Яке число? Яка пора року? На вулиці холодно чи тепло? Чи були сьогодні опади? А чи знаєте ви яка зараз погода в Австралії?

Фізкультхвилинка «Погода в Австралії»

 2. Бесіда про воду.

Загадка:

Відома всім нам рідина,  усі її вживають

Буває хмаркою вона,сніжинкою буває,

Бува як скло,бува тверда,

Звичайна, підскажіть …(вода)

-Отже, Капітошка краплинка ….води.

3. ЗВУКОТЕРАПІЯ

-Послухайте «Голос води»

А вода це справжнє диво! Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі, З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини: Ліс, сади, рясні поля.

 Це чудово для людини І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти, Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти. І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно На Землі вода веде.

Тож з водою всім прекрасно І біди нема ніде!

– До якої природи належить вода – живої чи неживої? (до неживої)

  • Давайте згадаємо які бувають стани води? (рідкий,твердий, газоподібний)
  • У кожної групи є зображення природних явищ, зараз подивіться уважно і скажіть до якого стану води належить ваше явище?

– А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!

3.Робота у групах. Проведення дослідів.

Розгляньте воду у склянці. Якого вона кольору? (безбарвна, без кольору).

– Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)

Артемчику, вийди, будь ласка, до дошки. Потримай руки над відерцем, а я наллю тобі водичку в руки. Можеш покласти її в кишеню? Чому? (вона рідка, тече).

– То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода текуча.)

Вода текуча

-Працюємо у групах. Зараз дослід проводять лаборанти під номером один.

Переливаємо водичку у склянки, що є у вас на партах. Одна склянка – широка, друга – вузенька. Скажіть, яку форму має вода? (вода займає форму посудини, у яку налита).

– То має вода певну форму? (вода без форми)

Вода без форми

– Отже, ми дослідили три властивості води:

безбарвна, текуча, без форми.

  • Лаборанти під номером два готові до досліду? Погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку) Тепер спробуйте ви, щоб переконатися, що предемети, які опущені у воду ми зможемо побачити.

– Що ви можете сказати про воду, яка вона? (вода прозора).

Вода прозора

  • Лаборанти під номером три наступний дослід проводите ви. Понюхайте водичку у своїх склянках. Зверніть увагу, як правильно нюхати. Чи має вона запах? (вода без запаху).

Вода без запаху

-Лаборанти під номером чотири приготуйтесь. Спробуйте свою водичку. Яка вона на смак: солодка? Гірка? Кисла? Солона? Що ви можете сказати, має вода смак? (вода без смаку)

Вода без смаку

  • Чи розчиняє вода предмети? Давайте перевіримо. Лаборанти під номером п`ять візьміть цукор, сіль, пісок і спробуйте розчинити їх у воді.

– Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, текуча, без форми, прозора, без запаху, без смаку, розчиняє не все

4. Значення води.

Без води не можуть жити                 

Люди ні одної днини.

І водичку люблять пити                    

Всі рослини і тварини.

Без води не може мама                      

Готувати вам обід.

Без води не можна також                  

Личко вимити як слід.

Без води не можуть жити                  

Риби в морі, звірі в лісі,

Без води не можуть жити                  

І горобчики у стрісі.

Без води життя немає,

Переконані ми в тім.

І тому водичку, діти,                          

Берегти потрібно всім.

-Отже, яке значення має вода?

5. Редагування речення.

Прочитайте речення :

Воду треба берегти!

Нижче вчитель записує це речення рукописним шрифтом , при цьому неправильно пише деякі букви.

Воту дреба перегті!

-Діти , перевірте чи правильно я записала це речення?

Запишіть його правильно.

  • На початку уроку ви всі розмірковували над тим, що ж в цій чарівній скриньці знаходиться, зараз прийшов час нам відкрити її. І що це? Камінець. Зараз я прочитаю вам оповідання « Камінь»  Василя Сухомлинського, а потім трішки обговоримо його.

У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду.Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.

Одного разу сюди прийшов хлопчик, який любив пустувати. Він подумав:

«А що воно буде, коли я візьму оцей камінь і кину його в криницю? Ото, мабуть, булькне дуже».

Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло та ще й дуже. Хлопчик засміявся і побіг, забувши про свої пустощі.

Камінь упав на дно криниці й закрив джерело.

Вода перестала прибувати. Криниця засохла.

Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.

На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів на інший луг. Замовкла соловейкова пісня.

Сумно стало в лузі.Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. 

Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила подорожнього студена криниця.

Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмару пилюки.

«Де ж воно все поділося?» — задумався дідусь.

  • Діти, як ви вважаєте де воно все поділося?
  • Давайте спробуємо розчинити камінці у водичці. Я кладу камінець у скляночку з водою і гарненько ложечкою розмішую, але камінець не розчинився, він навіть меншим за розміром не став. Який висновок ми можемо зробити? Чи можна кидати камінці у воду?

VІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку.

1.Вправа « Мікрофон»:

-Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?

-Яким був урок?

Продовжіть речення:

Урок був   ……

На цьому уроці я ….

2. Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою краплинки, намалюйте свій настрій на краплинці, яка знаходить на вашій парті.

3. Виконання учнями пісні «Кап.Кап»

-Діти, наш Капітошка не просто веселун, а ще й чарівник ,уявіть собі ваші краплинки настрою він перетворив на молочні крапельки. Пригощайтесь! Дякую за урок!

Отже, інтегрований підхід до навчання дає можливість ширше використати потенційні можливості змісту навчального матеріалу та сприяти розвитку здібностей учнів, у цілому забезпечити високу якість освіти, адже застосування інтегрованих форм навчання сприяє налагодженню взаєморозуміння і поліпшенню співпраці вчителя та учнів у процесі навчання.                                                                                                                                                          Творчість учителя породжує творчість учня. Найефективніший той урок, на якому на всіх і на все вистачає часу й уваги, коли всім цікаво вчитись. Інтегровані уроки розвивають мислення і мовлення школярів, їхню увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість, ініціативу, самостійність, наполегливість, працьовитість, чуйне, уважне ставлення один до одного та багато інших позитивних якостей особистості, які так важливо закладати якомога швидше.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Админ\Desktop\Новая папка (2)\відкритий урок 1 клас\изображение_viber_2020-12-09_13-21-28.jpg

docx
Додав(-ла)
Попова Юлія
Додано
10 травня 2021
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку