Мета:навчити підлітків адекватно оцінювати власні якості й уміння; формувати позитивне ставлення до себе; навчитися розуміти своє тіло, почуття і думки; навчитися працювати в команді, визначати свої індивідуальні якості та виховувати повагу до оточуючих. Для дітей 7-11 класів.
Воркшоп «Пізнай себе»
Мета:навчити підлітків адекватно оцінювати власні якості й уміння; формувати позитивне ставлення до себе; навчитися розуміти своє тіло, почуття і думки; навчитися працювати в команді, визначати свої індивідуальні якості та виховувати повагу до оточуючих.
Матеріали:крейда-1 пач., олівці-3 пач., ватман-3 шт., папірА4-45 шт, наліпки: смайлики, промінчики, сонечка,
секундомір, фото заготовки герба 3 шт.
Завдання 1:
Сформувати три команди по 10 чоловік. Вибрати наліпки : сонечки, промінчики, смайлики.
Пізнай своє тіло, його фізичні можливості: треба пройти лабіринти -10 шт. за деякий проміжок часу. Яка з команд перша пройде та й виграла в цьому завданні. Час - 15-20хв.Отримують листок з словом «тіло»
Завдання 2:
Команди розходяться з завданням : намалювати свій автопортрет своїх почуттів « Який , яка я ? Що я відчуваю до себе? Головне слово при малюванні «Я відчуваю». Потім сформувати на паперові А1автопортрет всієї команди за допомогою своїх індивідуальних портретів і один великий «Яка моя команда? Що я відчуваю у команді?» Презентація автопортрета команди. Визначення переможців: хто найкраще відтворив почуття своєї команди.Час-15-20 хв. Отримують листок зі словом «Почуття»
Завдання 3:
Команди розходяться з завданням. Визначають на їхню думку різні види самооцінки, розглядають ситуації і вирішують їх. Малюють герб своєї команди. Визначення переможців: хто найкраще відтворив герб своєї команди. Час -15-20 хв. Отримують слово «Думки».
У кінці воркшопу складаємо трикутник «Пізнай себе» :
Рефлексія:діти діляться враженнями після воркшопу , що сподобалося, а що ні, що нового почули побачили, навчилися, зрозуміли, відчули.
Додаткові матеріали
Слова:
ТІЛО
ПОЧУТТЯ
ДУМКИ
Для завдання 1:старт,фініш. Лабіринтів може бути більше головне ваша фантазія.
Для завдання 3:
Самооцінка завищена:
Перебільшення власних можливостей
Егоїстичність
Відчуття переваги
Нехтування думкою інших
Самооцінка адекватна:
Знання себе
Правильне ставлення до інших
Така що відповідає реальності
Самооцінка занижена:
Недооцінювання власних можливостей
Невпевненість
Відчуття тривоги
Ситуація 1:
Від Марини ровесники і педагоги часто чують: - Я постійно все забуваю. Нічого не тримається в моїй голові.- Умене –купа комплексів.Так що,вибачте…
Запитання:
- Яка самооцінка в Ірини?
- Що можна порадити ,щоб змінити ситуацію на краще?
Ситуація 2 :
Аліна вирішила порадувати подруг на свій день народження , а саме - спекти власноруч листковий пиріг. Коли робота добігла кінця, в кухню зайшла бабуся. Побачивши недопечений листковий пиріг, серед якого кілька коржів були пересмажені, розсипане на підлозі борошно, вона вигукнула:
-Ну ти Аліно, у своєму репертуарі! Як можна бути такою нечепурою?
Запитання:
-Яка самооцінка може сформуватися в Аліни?
-Як Аліні варто відреагувати на слова бабусі?
Ситуація 3:
У місті проводиться конкурс виконавців популярних пісень серед дітей. Переможець отримає право взяти участь у міжнародному конкурсі.
Андрій був улюбленцем у себе в школі, учні просто обожнювали його. Окрилений власною популярністю, Андрій відважився на участь у конкурсі і….програв.
Запитання :
-Яка самооцінка в Андрія?
-Що може допомогти Андрію не втрачати почуття власної гідності?
Заготовка герба.