Вплив реклами на поведінку підлітків та дітей молодшого шкільного віку

Про матеріал
Робота була задіяна на конкурсі "Філософські читання"і зайняла друге місце. Може бути також використана і на виховних годинах
Перегляд файлу

 

 

Вплив реклами на поведінку підлітків та дітей молодшого шкільного віку

 

Сьогодні неможливо уявити собі життя без реклами. Вона в наш час присутня скрізь. Рекламні ролики ми чуємо по радіо, бачимо в газетах і журналах, звертаємо увагу на барвисті банери, різнокольорові плакати. За допомогою реклами ми дізнаємося  про нові розробки, продукти та товари, які з'являються у різних фірм. У цьому відношенні реклама не має особливої ​​небезпеки, але коли її стає занадто багато, вона починає шкодити людині, перетворючись в спосіб психологічного впливу на споживача.  Під цей вплив потрапляють підлітки, так як їхня психіка є ще не повністю сформованою та гнучкою.

Реклама — особливий вид діяльності, який супроводжує людство протягом всієї історії його існування. Еріх Фромм, один із найвидатніших європейських філософів нашого часу, зазначав: “ Реклама апелює не до розуму, а до почуття; як будь-яке гіпнотичне навіювання, вона не намагається впливати на свої об’єкти інтелектуально”[1].

Головна мета реклами - зацікавити споживача і підштовхнути до придбання рекламованого товару. Але найчастіше потенційний покупець пручається впливу і не бажає здійснювати покупку. В такому разі, на допомогу приходить психологія реклами.

"Психологія реклами - це окрема галузь психології, яка займається обґрунтуванням теоретичних і практичних способів підвищення ефективності і результативності рекламних матеріалів методом впливу на психічні процеси і явища"[2, с. 57-71]. Адже реклама стала невід'ємною частиною повсякденного життя.

Дитинство - це особливий період життя. Саме в дитинстві закладаються риси характеру і стереотипи поведінки. І все те, що дитина бачить і чує навколо себе, накладає відбиток на його особистість. На сьогоднішній день більшість дітей віддають перевагу проведенню дозвілля перед екраном телевізорів.

Саме глядацький спосіб одержання інформації для більшості маленьких глядачів є оптимальним. На відміну від дорослих, дитина більш уважніше і «вдумливіше» дивиться телевізор. Отже, таким чином вона вперше знайомиться з рекламою.  

Якщо дитина не здатна придбати те, що їй подобається, то вона чітко маніпулює батьками  і отримує бажане. І всім відомо, що більше половини таких прохань виконується. Дитина переконливо просить або навіть інколи вимагає саме те, що вона сьогодні бачила в рекламі, але,  на жаль, не всі батьки можуть виконувати дитячі забаганки.

Всі знають, що діти молодшого віку мріють стати дорослими якомога раніше. Отож, вони намагаються копіювати старших за себе кумирів, улюблених героїв, яких бачать у рекламі. А саме, носити такі джинси, сукні, користуватися такими ж шампунями чи зубними пастами.

Але у рекламних роликах є позитивні моменти. Насамперед діти стають дорослішими, коли краще ніж батьки розрізняють види і призначення різноманітних товарів. Знають безліч географічних назв, адже щодня бачать  рекламні ролики, де нам пропонують здійснити тур по Європі. Дитина знає, що таке знижки та якість товару.

Та чи настільки все позитивно? Розглянемо негативні моменти впливу реклами:

  •               Дитячий мозок вбирає, як губка, все, що транслюється на екранах. Чим менша дитина,тим легше їй щось нав’язати.
  •               Маркетологи икористовують різні психологічні прийоми, що можуть шкодити дитині;
  •               Реклама переконує нас, що саме цей товар нам життєво необхідний. Дитина вірить, що цей продукт - найкращий, і не навчається перевіряти, вибирати і порівнювати.
  •               Дивлячись рекламу, діти стають споживачами. Вони не розуміють, чи потрібен їм насправді цей товар.
  •               Реклама впливає на підсвідомість дитини і її поведінку. Дитина, якій дозволяють дивитися без обмежень рекламні ролики, схильна до частих змін настрою, примхлива, неговірка.

Реклама на підлітків впливає не менше, ніж на дітей молодшого віку З підлітком все буде набагато складніше, ніж з дітьми. Для них реклама це модель поведінки, саме так себе треба поводити, такою косметикою користуватися, купувати товари розрекламованих брендів. І підлітки теж починають вимагати від батьків те, про  що почули у рекламному ролику. Тільки в даному випадку це вже не солодощі,пластівці чи шоколадки,це дуже дорогі мобільні телефони чи планшети, які не всі батьки можуть дозволити собі придбати. Для них оточуючий світ такий яскравий та безтурботний, яким вони бачать його на екрані телевізора. Вони абсолютно впевнені, що саме так живуть всі люди . І довести  підліткові щось протилежне, начебто в  рекламі далеко не так, як в реальному житті - це достатньо проблематично.

Отже, ми можемо зробити висновок, що таємниця впливу  реклами приховується у використанні найтонших особливостей психології людини. Треба також зазначити, що реклама нині стала  засобом маніпулювання свідомістю людей. Такого роду маніпуляція примушує купувати  товари.

Реклама дуже негативно впливає на психіку дітей будь-якого віку. Перегляд рекламних роликів практично завжди спричиняє збудження, збентеження, роздратованість, інколи навіть ненависть. Усе це руйнує нашу нервову систему і негативно впливає на весь наш організм. Отож, нам усім треба навчитися захищатися від такого впливу реклами.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1.  Фромм Э.  Бегство от свободы. Человек для себя [Електронний ресурс] : перевод с англ. / Эрих Фромм ; М.: ACT: ACT МОСКВА, 2006. - 571 с. Режим доступу :
  2. Резепов І.Ш. Психологія реклами та PR[Електронний ресурс] / І.Ш. Резепов : навч. посіб. , К. - 2015. - 128 с. Режим доступу : https://bookap.info/upravlenie/rezepov_psihologiya_reklamy_i_pr/

 

 

 

1.  Фромм Э.  Бегство от свободы. Человек для себя [Електронний ресурс] : перевод с англ. / Эрих Фромм ; М.: ACT: ACT МОСКВА, 2006. - 571 с. Режим доступу :

2. Голєв С.В. Політична психологія[Електронний ресурс] : словник-довідник : навч. посіб. - Херсон. - 2004. - 214 с. Режим доступу : https://www.twirpx.com/file/223011/

3. Резепов І.Ш. Психологія реклами та PR[Електронний ресурс] / І.Ш. Резепов : навч. посіб. , К. - 2015. - 128 с. Режим доступу : https://bookap.info/upravlenie/rezepov_psihologiya_reklamy_i_pr/

4. Прокопенко О.В. Поведінка споживачів [Електронний ресурс] : навч. посіб. / О.В. Прокопенко, М.Ю. Троян. - К.: "Центр учбової літератури", 2008. - 110 — 120с. . Режим доступу: https://westudents.com.ua/glavy/79033-tema-8-marketingov-nstrumenti-vplivu-na-povednku-spojivachv.html

5.  Данильян О.Г Основи філософії [Електронний ресурс] : навч. посіб. / О.Г. Данильян, В.М. Тараненко. - Харків: Право, 2003. - 5 с. Режим доступу: http://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/4%20KURS/4/1/01H1R1_1.htm

6.Філософський словник[Електронний ресурс] / за ред. В.І. Шинкарука - друге видання , перероб. і доп. - К.:Головна ред. УРЕ. - 1986. - 810 с. Режим доступу : http://chtyvo.org.ua/authors/Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_slovnyk/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 травня 2019
Переглядів
2926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку