Мета: ознайомити учнів із видами самооцінки, впливом самооцінки на поведінку і здоров’я людини; сприяти формуванню в дітей адекватної самооцінки; розвивати життєві навички позитивної самооцінки; виховувати в дітей чуйність і милосердя до людей, які потребують допомоги.
Тип уроку: урок з елементами тренінгу
Цільова група: 6 клас
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент (10 хв.)
- привітання (психолог)
- оцінка настрою (психолог) наголосити правила групи
- скринька з люстерком (вчитель)
«Зазирнувши до цієї скриньки, ви побачите свого найкращого друга. Але поки що не розкривайте таємниці, щоб кожен міг побачити його на власні очі»
Коли побачать своє відображення, запитайте: «Хто ваш найкращий друг? Як ви вважаєте, чому людина має любити і поважати себе?»
- (вчитель)(записати в зошитах число, класну роботу) повідомлення теми та мети (записати тему урока)
ІІ. Вправа на знайомство (психолог) (7 хв.)
Пропонується учням по черзі продовжити фразу: «Я поважаю себе за…»
Підсумок: Щира повага до інших людей завжди базується на повазі до самого себе. Нагадайте золоте правило моральності: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе».
Отже, можна сказати, що самооцінка — це ставлення людини до себе.
Самооцінка формується на основі досвіду — успіхів і невдач.
Вона залежить і від того, як до тебе ставляться інші люди.
Далі ми поговоримо, як формується самооцінка і як її можна підвищити, переглянувши мультфільм «Баранець і Кролень»
ІІІ. Перегляд мультфільму «Баранець і Кролень» (7 хв.)
Запитання для обговорення:
ІV. Вивчення нового матеріалу (вчитель) (10 хв.)
Робота в групах. Міні-лекція «Як формується самооцінка» (ознайомити з видами самооцінки) Робота з підручником
Коли ти був малим, то у ставленні до себе керувався думкою дорослих. Спробуй пригадати: якщо тебе хвалили, ти вважав себе хорошим, а як сварили – поганим. Згодом ти почав робити висновки самостійно, порівнюючи себе з іншими дітьми, а також на основі власного досвіду – твоїх успіхів і невдач.
Розрізняють самооцінку завищену, занижену і адекватну. Той, кого незаслужено захвалюють, кому дозволяють робити, що заманеться, може мати завищену самооцінку, безпідставно вважати себе найкращим, принижувати інших зверхнім ставленням. Іншому навпаки, приділяють мало уваги чи ставляться до нього занадто вимогливо. Це може сформувати у нього занижену самооцінку. А в того, хто поважає і реально оцінює себе, - адекватну самооцінку.
V. Релаксаційна пауза (вправа на підвищення самооцінки) (психолог) Звучить музика (2 хв.)
VІ. Обговорення ситуацій (вчитель)(5 хв.)
VІІ. Закріплення знань учнів. Рефлексія (психолог) (5 хв.)
Запитання
1. Що таке самооцінка?
2. Що впливає на формування твоєї самооцінки?
3. Назви види самооцінки. Чим вони відрізняються?
4. Наведи приклад впливу самооцінки на здоров’я. Прокоментуй його.
5. Який вид самооцінки мають формувати підлітки? Чому це важливо?
6. Як ти розумієш вислів «Якою міркою людей міряєш, такою й тебе мірятимуть»?
VІІІ. Підведення підсумків (вчитель) (1 хв.)
Самооцінка – це ставлення людини до себе. Вона формується на основі власного досвіду – успіхів і невдач, а також залежить від ставлення до тебе інших людей.
Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе та своїх життєвих перспектив дуже важлива для здоров’я людини, її добрих стосунків з оточенням та життєвого успіху.
ІХ. Домашнє завдання (2 хв.)
1. Опрацювати § 12
2. Скласти міні-твір «Як моя самооцінка впливає на формування мого характеру».