Завдання Проаналізувати та узагальнити наукові джерела про вплив ЗМІ на емоційні стани школярів та надати пропозиції щодо профілактики, попередження явища; Теоретично обгрунтувати сутність і зміст впливу телебачення на розвиток школярів мультфільмів, реклами, комп’ютерних ігор; Визначити особливості сприймання школярами ЗМІ; Розробити спеціальний комплекс методик вивчення впливуЗМі на молодшого школяра, підлітка та старшокласника; Дослідити вплив ЗМІ на емоційні стани( тривожність, агресивність)школяра та порівняти результати за віковими категоріями; Розробити психолого- педагогічні заходи, спрямовані на профілактику та корекцію негативного впливу ЗМІ.
1.2 Проблеми впливу телебачення на розвиток дітей та підлітків Аргументи ”за” і “проти” телебачення “за” Телебачення притягує людей до домівок Психотерапевтичний ефект телебачення Інформаційний простір “ проти” Нерозвинута мова Учні погано читають, їм важко переказати текст Творче мислення нерозвинуте Часто не можуть сконцентрувати увагу Пасивні, байдужі, бездіяльні; Схильні до агресії Проявляється негативізм
Закордонні мультфільми Систематичний перегляд дітьми даних мультфільмів веде до згасання функції продовження роду: образ жінки позбавляється романтики і таїни шляхом наділення його дорослим реалізмом, фізіологічністю і жорстокістю; Девольвуються і висміюються, традиційні для українського народу, жіночі якості. Інтелектуальне розтління: зміна дитячої психіки шляхом підміни образів; Незвичне зображення персонажів та підвищена жорстокість Дезорієнтація свідомості дітей; Руйнують моральні засади, які вже мають і заважають формуватися новим.
Комп’ютерна гра Діти в іграх наслідують насилля і жорстокість, побачене на екрані; Приводять до спалаху необгрунтованої агресії; Викликає залежність подібну до наркотичної; Відчужує дитину від живого спілкування; Витісняє традиційну гру; Переоцінка традиційної системи цінностей і способу життя
Висновки Обгрунтовано аргументи «за» і «проти» продуктів ЗМІ стосовно впливу їх на особистість Згубний вплив мають закордонні мультфільми на дітей.Вони негативно на психіку молодшого школяра: викликають тривогу, страх. Комп’ютерні ігри можуть приводити до спалаху необґрунтованої агресії, викликати залежність, подібну до наркотичної, а в тих або інших життєвих ситуаціях стати конкретним прикладом застосування жорстокості й насильства. Реклама для більшості дітей являється стресором. Вільний час більша частина дітей проводить біля телевізорів, комп'ютерів, чим старша дитина тим більше значення має для неї ЗМІ Експериментальне дослідження переконливо показало пряму залежність рівня агресивності й тривожності школяра від перегляду ЗМІ. Нове покоління в сучасних інформаційних умовах повинне вміти користуватися інформацією, навчитися розуміти і усвідомлювати і усвідомлювати її вплив на психіку людини