Вправи для розминки верхніх кінцівок
(стискання пальців рук),
Наші пальчики втомились,
А щоб гарно набирати,
Треба пальці розім’яти.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
(струшування кистями рук) –
Будем знову працювати.
Відпочивши дружно, враз
(колові рухи кистями рук)
Приступив до праці клас.
(колові рухи кистями рук)
Намалюємо, на диво,
Гарно, рівно і красиво.
Раз, два, три, чотири, п’ять
(стиснути руки у кулачки)
Починаєм набирать
(імітаційні рухи пальцями, що
показують швидке набирання тексту).
Руки зовні розверніть
(розворот кистей рук долонями догори),
Руки вгору потягніть (руки вгору).
(Діти показують руки,
складають в кулачки.)
-Тут-тут-тут!
А в долонях пальчики живуть.
(Розкривають кулачки і показують
пальчики в русі.)
Працювали пальчики – не лінувалися:
Набирали, друкували, малювали,
(Імітують швидкий набір на клавіатурі
10 пальцями, малювання стилосом).
Працювали, працювали – зупинилися.
А потім, а потім, а потім – стомилися,
(Повільно опускають руки на парту.)
Розгинай – і на бочок.
По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.
Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.
Варіант 1
Вихідне положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними разами: «Ліхтарики засвітилися! Ліхтарики потухли!»( стиснути пальці). Тримати руки з розведеними пальцями та стиснутими до 10 секунд. Вправу виконувати декілька разів.
Варіан2
По черзі стискати та розтискати пальці рук на рахунок «один-два».
На «один»: пальці правої руки випрямлені, пальці лівої руки стиснуті.
На «два»: пальці лівої руки випрямлені, пальці правої руки стиснуті.
Спочатку виконувати вправу повільно, потім прискорювати темп. Вправу спочатку можна виконувати на рахунок, а потім рядками, що промовляються ритмічно, супроводжуючи рухи:
Вже стемніло надворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.
Руками імітувати відповідні рухи:
Узяли духмяне мило,
(Ритмічно потираємо долоні,
наче миємо руки.)
Добре руки з ним помили.
Полетіли від води,
Бризки з рук туди-сюди.
(Пальці стиснути в кулачок,
потім з силою випрямити їх,
наче струшуючи водичку.)
Рушничок я свій беру.
(Енергійні рухи імітують почергове
витирання кожної руки рушником.)
Швидко ручки обітру.
Варіант 1
На сметані, на яйці
(По черзі торкатися поверхні столу
Тильною стороною кисті руки і долонею.)
Тісто зробим на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.
Варіант 2
Вправу можна виконувати на рахунок «раз – два», або супроводжуючи рухи віршами.
Руками імітувати вимішування тіста.
Тісто узяли у мами
(дуже енергійно стискаємо руки в кулачки
та розстискуємо їх – одночасно і по черзі),
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
(руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги)
І з сметаною з’їмо!
Вихідна позиція: пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками. «Надуваємо кульку»: надати пальцям такого положення, коли руки тримають м’ячик або кульку.
«Кулька лопнула»: пальці повернути у вихідну позицію.
Пружну кульку я надую,
Мотузочок зав’яжу.
Ну а потім її здую,
Всім цей фокус покажу.
Вихідна позиція: поставити долоні під кутом одна до одної. Розсташувати пальці однієї руки між пальцями другої. По черзі підіймати та опускати по одному прямому пальчику на кожній руці.
Як ти носиш їжачок,
Так багато колючок?
Вихідна позиція: обидві долоні поставити на ребра і з’єднати «ківшиком», великі пальці притиснути до долонь.
По річці пливе човен,
Він дітлахами повен.
Вихідна позиція: обидві долоні з’єднати «ківшиком», усі пальці, крім великих, спрямувати у бік «від себе», а великі пальці підняти вгору та з’єднати – це «труба».
Пароплав пливе по річці,
Дим з труби, немов із пічки.
Вихідна позиція: тримати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в боки та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.
Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай
(качати руками з боку в бік),
Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони
(качати руками вниз – уверх, не згинаючи пальців)!
Вихідна позиція: долоні підняти вгору, пальці створюють «пуп’янок», основи кистей притиснуті одна до одної. Квітка «розпускається»: розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.
Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка,
А увечері закриє пелюсточки швидко.