Вправи для розминки верхніх кінцівок

Про матеріал
Руховий режим має особливе значення для дітей молодшого шкільного віку, адже в цей період відбуваються важливі росто-вагові зміни, дозрівання організму в цілому, що зумовлює фізичний стан учнів та рівень їхньої працездатності. Довготривала нерухомість упродовж 4-5 уроків у сидячому положенні призводить до погіршення кровообігу нижніх кінцівок, тазу, зменшення кровопостачання головного мозку, що негативно позначається на діяльності нервових клітин і знижує уважність та працездатність школярів.
Перегляд файлу

   Вправи для розминки верхніх кінцівок

  1.               Ми творили, ми трудились

(стискання пальців рук),

Наші пальчики втомились,

А щоб гарно набирати,

Треба пальці розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

(струшування кистями рук) –

Будем знову працювати.

Відпочивши дружно, враз

(колові рухи кистями рук)

Приступив до праці клас.     

         

  1.               Якщо сядемо красиво

(колові рухи кистями рук)

Намалюємо, на диво,

Гарно, рівно і красиво.

Раз, два, три, чотири, п’ять

(стиснути руки у кулачки)

Починаєм набирать

(імітаційні рухи пальцями, що

показують швидке набирання тексту).

Руки зовні розверніть

(розворот кистей рук долонями догори),

Руки вгору потягніть (руки вгору).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  – Де ваші долоні?

(Діти показують руки,

складають в кулачки.)

-Тут-тут-тут!

А в долонях  пальчики живуть.

(Розкривають кулачки і показують

пальчики в русі.)

Працювали пальчики – не лінувалися:

Набирали, друкували, малювали,

(Імітують швидкий набір на клавіатурі

10 пальцями, малювання стилосом).

Працювали, працювали – зупинилися.

А потім, а потім, а потім – стомилися,

(Повільно опускають руки на парту.)

 

  1. Ріки в сторону, в кулачок.

Розгинай – і на бочок.

По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.

Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.

 

 

 

 

  1. З’єднати пальці в замок перед собою і виконати 10 колових рухів у зап’ястях в один бік, потім другий.
  2. «Ліхтарики».

Варіант 1

Вихідне положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними разами: «Ліхтарики засвітилися! Ліхтарики потухли!»( стиснути пальці). Тримати руки  з розведеними пальцями та стиснутими до 10 секунд. Вправу виконувати декілька разів.

Варіан2

По черзі стискати та розтискати пальці рук на рахунок «один-два».

На «один»: пальці правої руки випрямлені, пальці лівої руки стиснуті.

На «два»: пальці лівої руки випрямлені, пальці правої руки стиснуті.

Спочатку виконувати  вправу повільно, потім прискорювати темп. Вправу спочатку можна виконувати на рахунок, а потім рядками, що промовляються ритмічно, супроводжуючи рухи:

Вже стемніло надворі,

Засвітились ліхтарі.

Хай ліхтарики горять,

Підуть дітлахи  гулять.

  1. Витягнути руки перед собою, вигинаючи кисті рук пальцями догори. Потримати 10 секунд. Повторити двічі. Потім зігнути пальці в суглобах. Тримати 10 секунд.
  2. Вказівним і великим пальцем однієї руки взяти один з пальців другої руки. Зробити колові рухи кожного пальця по 5 разів за годинниковою стрілкою та проти. Потім плавно потягнути кожен палець і тримати так 2-3 секунди.
  3. Скласти долоні перед собою. Потім опустити кисті рук униз долонями разом, доки не відчується напруження. Тримати 5-8 секунд. З цбого положення штовхніть одну долоню іншою, доки не відчується напруження. Тримати так 5-8 секунд.
  4. Завести руки за спину і з’єднати їх у замок. Одночасно робити нахили вліво та тягнути лівою рукою праву руку вліво. Втримувати це розтягнення 10-12 секунд. Розтягнення повторити вправо.
  5. З’єднати пальці в замок, потім витягнути руки над головою, долонями зовні. Обхопити правою долонею ліву і потягнути ліву руку в бік. Розтягнути ліву руку, зовнішню сторону тулуба і плече. Тримати 10 секунд. Повторити в інший бік.
  6. З’єднати пальці в замок, потім випрямити перед собою руки, долонями зовні. Тягнути руки як омога високо, тримати 10 секунд. Повторити тричі.
  7. З’єднати пальці в замок на потилиці, розвести лікті в боки, щоб вони не були на одній лінії з тулубом. Тепер спробувати звести лопатки разом, відчути напруження у верхній частині спини. Потримати 4-5 секунд, розслабитися. Повторити кілька разів.
  8. «Квасимо капусту»

Руками імітувати відповідні рухи:

  • Ми капусту шаткували!(двічі) – прямими, напруженими долонями імітувати рухи сокири: уверх - вниз.
  • Солі в неї ми поклали!(двічі) – пальці зібрані «щіпкою», «солимо капусту»
  • Ми капусти м’яли, дерли!(двічі) – енергійно стискати пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
  • Смачну моркву туди терли!(двічі) – пальці однієї руки стиснуті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх – униз по долоні другої руки. Після цього змінити руки.
  1. «Миємо руки».

Узяли духмяне мило,

(Ритмічно потираємо долоні,

наче миємо руки.)

Добре руки з ним помили.

Полетіли від води,

Бризки з рук туди-сюди.

(Пальці стиснути в кулачок,

потім з силою випрямити їх,

наче струшуючи водичку.)

Рушничок я свій беру.

(Енергійні рухи імітують почергове

витирання кожної руки рушником.)

Швидко ручки обітру.

  1. «Напечемо млинців»

Варіант 1

На сметані, на яйці

(По черзі торкатися поверхні столу

Тильною стороною кисті руки і долонею.)

Тісто зробим на млинці.

Напече нам мама їх

Гаряченьких та смачних.

 

Варіант 2

  • Ліва рука торкається столу долонею, права рука – тильною стороною.
  • Змінити позицію. Тепер ліва рука торкається столу тильною стороною, права рука торкається столу долонею.

            Вправу можна виконувати на рахунок «раз – два», або супроводжуючи                рухи віршами.

  1. «Місимо тісто»

 Руками імітувати вимішування тіста.

Тісто узяли у мами

(дуже енергійно стискаємо руки в кулачки

та розстискуємо їх – одночасно і по черзі),

Його жужмили і м’яли,

Пирогів напечемо

(руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги)

І з сметаною з’їмо!

 

  1. «Кулька»

F:\фізкульт\6457c_balloon-bouquet12-latex.jpg Вихідна позиція: пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками. «Надуваємо кульку»: надати пальцям такого положення, коли руки тримають м’ячик або кульку.

 «Кулька лопнула»: пальці повернути у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,

Мотузочок зав’яжу.

Ну а потім її здую,

Всім цей фокус покажу.

                                

  1. «Їжачок»

 Вихідна позиція: поставити долоні під кутом одна до одної. Розсташувати пальці однієї руки між пальцями другої. По черзі підіймати та опускати по одному прямому пальчику на кожній руці.

Як ти носиш їжачок,

Так багато колючок?

 

 

 

  1. «Човен»

 Вихідна позиція: обидві долоні поставити на ребра і з’єднати «ківшиком», великі пальці притиснути до долонь.

По річці пливе човен,

Він дітлахами повен.

F:\фізкульт\ship.gif

  1. «Пароплав»

 Вихідна позиція: обидві долоні з’єднати «ківшиком», усі пальці, крім великих, спрямувати у бік «від себе», а великі пальці підняти вгору та з’єднати – це «труба».

Пароплав пливе по річці,

Дим з труби, немов із пічки.

 

  1.  «Дерева»

F:\фізкульт\tree.gif Вихідна позиція: тримати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в боки та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.

Вітер залетів у гай.

Ти дерева не гойдай

(качати руками з боку в бік),

Дуже гілки не клони,

Щоб не тріснули вони

(качати руками вниз – уверх, не згинаючи пальців)!

 

 

  1. «Квіточка»

 Вихідна позиція: долоні підняти вгору, пальці створюють «пуп’янок», основи кистей притиснуті одна до одної. Квітка «розпускається»: розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.

Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка,

А увечері закриє пелюсточки швидко.

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку