Формування і розвиток емоційного інтелекту здобувачів освіти на уроках англійської мови в початковій школі під час перегляду короткометражних повчальних мультфільмів
Серед різних засобів розвитку емоційного інтелекту у дітей на уроках іноземної мови увагу слід звернути на використання короткометражних повчальних мультфільмів.
У мультфільмах студі Pixar у дотепній, іронічній та легкій для запам’ятовування формі розглядаються «несерйозні» дитячі проблеми. Дітей вчать ставити будь-які запитання, експериментувати, розмірковувати та приймати рішення і діяти у несподіваних або ж складних життєвих ситуаціях.
Одним з найкращих мультиків для дітей від студії Pixar є мультфільм «Пісочник» “The Piper”.
https://www.youtube.com/watch?v=lkQTe0Wdo2k [3]
Цей мультфільм виховує моральні якості особистості та розповідає про те, як долати перешкоди, труднощі у нелегкому світі виживання і не боятися вчитися,долати власні страхи і переживання задля досягнення власної цілі.
В мультику показаний особливий емоційний світ пташки, яка вчиться добувати собі їжу, долаючи власний страх перед величезною припливною хвилею, а також спостерігаємо процес «дорослішання» пташки.
Етапи роботи над мультфільмом:
1)Pre-watching stage
A)Brainstorming
Who is afraid of spiders? Who is afraid of snakes (mice, rats..)?
Teacher: As for me, I am afraid of lightning ( вчитель демонструє малюнок блискавки).
Guess? What else I am afraid of?
(Учні висловлюють власні здогадки)
B) Game “Magic Box”
Teacher: I’ve got a magic box. Let’s find out what is in it and tell us if you are afraid of it or not.
(Учні дістають з мішечка різні речі та відповідають на питання вчителя)
Teacher: Now let’s say, who is afraid of rats, mice, roosters, spiders and so on.
Діти натреновують вживання структур:
I am afraid of….
He is afraid of…
She is afraid of….
They are afraid of….
2) While-watching stage
Teacher: Let’s watch an interesting cartoon,which is called “The Piper” and say what was a piper afraid of and if that birdie overcame its fear.
3)Post-watching stage
A) Tell us what you feel after watching this cartoon.
(Діти відповідають на питання вчителя)
Pupils: Happy, sad, confused, inspired, hopeful…
Teacher: Are you happy for the piper, who learnt how to find food for himself?
B)What does this cartoon teach us? Does it teach to cope with our emotions?
Does it teach to overcome different obstacles, problems?
What problems do you have? What should we do to reach our aim?