Ігрові хвилинки надзвичайно різноманітні за своїм складом . Матеріаломдля нихє дитячі віршики, пісеньки, потішки, лічилки, скоромовки, загадки, тощо. Вони стимулюють пізнавальну діяльність учнів. Граючись, дитина краще осмислює, сприймає, запам'ятовує навчальний матеріал. Гра-пауза – суттєва вікова потреба молодших школярів та пізнавально-виховний засіб навчально-оздоровчої роботи.
Вправи, що допомагають навчатися.
Ігрові хвилинки
Ігрові хвилинки надзвичайно різноманітні за своїм складом . Матеріалом для них є дитячі віршики, пісеньки, потішки, лічилки, скоромовки, загадки, тощо. Вони стимулюють пізнавальну діяльність учнів. Граючись, дитина краще осмислює, сприймає, запам’ятовує навчальний матеріал. Гра-пауза – суттєва вікова потреба молодших школярів та пізнавально-виховний засіб навчально-оздоровчої роботи.
1. Гра «Чарівна паличка».
Стоячи біля парти, діти передають один одному «чарівну»паличку, називаючи
склади, слова, речення, ознаки явищ природи тощо, про що йдеться на уроці
2. Гра «Показуха»
Встати , (сісти) або підняти руки вгору, якщо:
- число ділиться на (2, 3, 4, 5, 10)
- число парне (непарне)
3. Гра «Коник». Руки на поясі. Підстрибуючи на двох ногах, пересуватися вперед у напрямі до дошки, а потім у зворотному напрямі.
4. Гра «Вітер» . Діти уявляють як вітер колише жита, піднімають руки вгору, роблять нахили разом з тулубом вправо і вліво, імітуючи при цьому шум вітру. Потім, мов метелик, змахуючи руками, пробігають на носочках до дошки.
5. Гра «Ведмідь». Учитель пропонує дітям уявити, як повільно ходить ведмідь,
вайлувато переступаючи з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо
пересувається вперед, як він бурчить (пройти від парт до дошки).
6. Гра «Комарики». Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують
дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять
його оплесками.
Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть у долоні над головою.
«Комарик біля вуха» і т. д.
7. Гра «Зайчик». Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик
сів і жде, спритно вушками пряде» - діти, приклавши кисті до вух, то розгинають,
то згинають їх. Потім вчитель пропонує «зайчикам» ніжки погріти:
Зимно зайчику стоять,
Треба трішки пострибати:
Скік-скік, скік-скік , скік-скік.
Треба трішки пострибати,
Пострибавши, відпочити.
8. Гра «Піаніно». Поставити всі пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» (на і пальці відриваємо від парти), імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.
9. Гра «Гойдалки». Стати прямо, ноги нарізно, руки на поясі.. Гойдатися,
піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя «раз і два»,
( «раз» – на носках, « два» – на п’яти, 10 разів).
10. Гра «Косар». Встати з-за парт,випростатися, ноги нарізно, руки перед
собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками «раз» і
«два», ніби косять траву. Дихання вільне.
(Виконувати у середньому темпі 5 – 6 разів).
11. Гра «Потягни канат». Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору
(вдихнути повітря), робити такі рухи, ніби тримаєшся за канат і тягнеш його
вниз, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку вчителя 7 – 8.
(Виконувати 3 рази).
12. «Їде потяг»
Їде потяг: чух, чух.
І колеса відбивають: бух, бух.
Ми віконце піднімаєм і назовні поглядаєм.
Та ось вечір надійшов, і зайшло вже сонце,
Кожен сів на місце і закрив віконце.
13. «Збираємо гриби» Ми йдемо до лісу. крокують У руках о – о – о – такий кошик. розводять руки в сторони, показують Над головою шумлять о-о-о-такі дерева. стають навшпиньки,піднімають
руки вгору, потягуються Між деревами стрибає сірий зайчик ось так . стрибають Ось побачили грибочок. Зірвемо його. присідають Покладемо в кошик, і – далі. крокують А он ще грибок. Зірвімо його. присідають Ой, ми заблукали! Погукаймо друзів: «Ау!» У нас по- о-о-вний кошик грибів руками . (показують розмір кошика). Погуляли, відпочили. Час повертатися на урок.
14. – Ой пишная шипшинонько, імітативні рухи за змістом
Ти про що шепочеш?
Може мене квіточками
Дарувати хочеш?
– Пошануй, тебе прошу я,
Не руш мого квіту.
Почастую ягідками,
Як пройде літо.
15. Ми берізки і кленці, учні в ролі берізок і кленців
в нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди.
Виправляємо гілки.
Ледь зіпявшись з корінців,
дістаєм до промінців.
Наші ніжні пагінці
хиляться на вітерці
вправо, вліво. І весь сад
нахиливсь вперед-назад.