Впровадження ІКТ в навчальний процес стимулює інтерес до навчальної діяльності, сприяє формуванню інформаційної культури. Також дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми.
Впровадження ІКТ в навчальний процес як засіб стимулювання інтересу до навчальної діяльності
Я.В.Савечко
Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив , що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей , які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку , ми зможемо загинути , і це буде та ціна , яку ми всі заплатимо за відсутність творчості ». Тому , йдучи в ногу з часом, в своїй практиці використовую інформаційно – комунікаційні технології. Адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом.
Впровадження ІКТ в навчальний процес стимулює інтерес до навчальної діяльності, сприяє формуванню інформаційної культури. Також дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми.
На своїх уроках готую інтерактивні презентації та відеосюжети. Вони містять завдання у вигляді питань, ігор, кросвордів.
Використовую їх також і як засіб наочності і результат проектної діяльності. Ще одна можливість зробити урок пізнавальним – це використання, наприклад, в пред’явленні матеріалу віртуальні екскурсії при вивченні теми: «Велика Британія», «Україна».
Основними перевагами комп’ютерної презентації є те, що вона може органічно вписатися в будь-який урок з даної теми, вона дозволяє працювати з великим числом таблиць і схем (не треба малювати на дошці ), дозволяє всім учасникам брати участь у диспутах з мовними опорами (робота в робочих групах).
Доведено, що дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.
Одним із компонентів підвищення мотивації, і як наслідок активізації пізнавальної діяльності учнів є використання Інтернету. Інтернет природно вписується в життя учнів і є одним з найефективніших засобів, що допомагають значно урізноманітнити процес навчання.
Передовий педагогічний досвід засвідчує, що кожне заняття з використанням Інтернет - сайтів викликає емоційний підйом; навіть учні, що відстають від інших, з радістю спілкуються з комп’ютером.
Матеріали сайту British Council допомагають удосконалювати навички аудіювання та мовні навички, включають тренування в підготовці до тестів з такого виду мовленнєвої діяльності, як аудіювання. Матеріали цього сайту можна вибирати відповідно до теми , рівнем складності. Використовую матеріали цього сайту на уроці і в позаурочний час при роботі з мотивованими учнями .
LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Учні швидко запам'ятовують нові лексичні одиниці, створюючи свої вправи: "Сітка слів", "Кросворд", "Знайди пару", "Шибениця" тощо. В процесі роботи я прийшла до висновку, що використання сервера LearningApps.org. при навчанні англійської мови допомагає:
- робити заняття більш наочними і інтенсивними;
- виконувати вправи максимально швидко;
- домогтися гарних знань лексичних одиниць, граматики;
- підвищує мотивацію учнів до практичного оволодіння писемного мовлення
- активізувати пізнавальний інтерес учнів.
Word Cloud - це ресурс, що дозволяє створити візуальний образ ключових слів тексту в привабливій формі. В спеціальне поле потрібно ввести текст або URL (адресу сайту), і програма генерує хмару, відображаючи найбільш часто використовувані слова великим шрифтом.
У своїй роботі я використовую, в основному, такий ресурс як www.tagul.com.
Прийом роботи з word cloud незвичайний, дуже корисний для візуалів (тих, хто сприймає більшу частину інформації за допомогою зору). В своїй роботі я використовую «Хмари» при введенні в тему,при повторенні на початку уроку. Наприклад, при вивченні теми : «The United Kingdom» проводжу «Хвилинку розваги» (“Entertaining minute”). На мультимедійній дошці – «хмара слів» за темою. Учні повинні знайти асоціації з кожним знайомим для них словом.
З метою підвищення пізнавальної діяльності учнів на своїх уроках, я відкрила авторський канал «Вивчайте англійську разом зі мною» (https://www.youtube.com/channel/UCIPuZCpTEcL5IgYcdNZxiNw), на якому допомагаю учням вивчати англійську мову швидко за допомогою відео словників. На каналі можна знайти змістовні відео уроки англійської мови на різноманітні теми. Гадаю, що основна мета роботи вчителя в сфері активізації пізнавальної діяльності учнів полягає в розвитку їх творчих здібностей. Саме тому започаткувала творчу майстерню «»Super kids». Кожне заняття – це незабутня подорож у світ мистецтва, це можливість запалити власну зірку на небосхилі талантів. В програмі творчої майстерні: