Впровадження методів SWOT–аналіз та драма через проведення методичних заходів з соціально-реабілітаційного напряму

Про матеріал
Впровадження методів SWOT–аналіз та драма через проведення методичних заходів з соціально-реабілітаційного напряму
Перегляд файлу

Форма роботи:

методична піца

Підготувала: Фоменко Ю.А.

Дата: 11.09.2018

 

Впровадження методів SWOT–аналіз та драма через проведення методичних заходів з соціально-реабілітаційного напряму

SWOT - аналіз (аналіз СВОТ)

Техніка, яка називається «аналіз СВОТ», широко використовується y менеджменті. Вона допомагає провести внутрішній і зовнішній аналіз організації в процесі планування, особливо y стратегічному плануванні, коли необхідно визначити діагноз процесів та структур і передбачити майбутній стан речей (оцінити шанси на існування, спроектувати розвиток).

Скорочення СВОТ (англ. SWOT) - це перші літери чотирьох англійських слів:

  • STRENGTHS (сильні сторони)
  • WEAKNESSES (слабкі сторони)
  • OPPORTUNITIES (можливості)
  • THREATS (загрози)

Оцінюючи сильні й слабкі сторони нашої ситуації, звертаємо увагу на внутрішній стан речей, тобто людський потенціал (вік, освіту, кваліфікацію, здібності тощо), матеріальні засоби (обладнання, будинки, територію тощо), час (скільки потрібно часу, чи швидко можна щось зробити тощо) та інформацію (доступність, актуальність тощо).

Коли розглядаємо можливості й загрози, беремо до уваги все, що стосується зовнішньої ситуації. Це означає, що ми оцінюємо оточення, аналізуємо всі сфери, аспекти, тенденції, явища, установи і заклади та взаємовідносини з ними (розглядаємо політичні, економічні, суспільні, культурні, технічні та освітні фактори).

Графічний запис ступенів аналізу виглядає так:

http://sae-ukraine.org.ua/tiny_mce/upload-files/graf_zapis.jpg

Дана техніка використовується тоді, коли проблематика занять пов’язана з роздумами над впровадженням певних змін або якщо необхідно оцінити прийняте рішення.

Можна запропонувати, щоб кожен учасник самостійно провів аналіз СВОТ. Цю техніку також використовують для роботи в групі. Члени групи спільно аналізують проблемну ситуацію. Можна створити чотири команди, кожна з яких працюватиме над одним із чотирьох питань аналізу.

Приклади питань, які можна розглядати за допомогою аналізу СВОТ:

  1. «Автономія учнівського самоврядування»
  2. «Започаткування тісного співробітництва між учителями й батьками»
  3.  «Інтернет - вікно у світ»

Учасники вчаться, що перед тим, як прийняти рішення, необхідно розглянути всі «за» і «проти»; вміють подати відповідні аргументи, які підтверджують їхню позицію.

Що слід узяти до уваги:

  • «Сильні сторони» та «можливості» повинні показати всі позитивні аспекти. «Слабкі сторони» та «загрози» звертають увагу на негативні аспекти ситуації.
  • Важливо відшукати рівновагу між позитивними й негативними аргументами. Це допоможе уникнути перебільшеного оптимізму або песимізму.
  • Необхідно чітко формулювати всі думки.
  • Аргументи впорядковують від найсильнішого до найслабшого. Після обговорення необхідно залишити найсильніші аргументи на завершення. Це «козирна карта», яку слід підготувати і мати під рукою, якщо намагаємося когось переконати.

 

Драма

Метод драми відомий ще за іншими назвами - розігрування сценок, рольова гра. Ці терміни використовуються паралельно як рівнозначні.

Термін «драма» має два значення - давніше, що визначає вид сценічного твору кінця XVIII століття, і сучасне, що характеризує специфічні заняття, які мають на меті розвиток (у широкому розумінні цього слова) індивідуальності молодої людини, її виховання.

Драму як метод навчання часто описують як інструмент, що полегшує практичний розвиток суспільних умінь - таких, як: ведення переговорів, прийняття рішень, спілкування та ін. Драма є таким видом занять, у якому проблема вирішується через участь у драматичній дії, найчастіше імпровізованій. Педагог ставить проблему, яку слід вирішити, учні пробують її вирішувати драматичними методами, що їх подає вчитель. Учитель вигадує драматичний сюжет, і учні доповнюють його своїм баченням світу, перевтілюються в осіб або набирають певних рис уявних постатей, виражають ці риси у розмові й поведінці, які мали б місце, якби вони були цією особою.

Драма - це не забава, а творча робота, яка повністю втягує людину, її емоції, інтелект, тіло й уяву, допомагає краще зрозуміти світ, налагоджувати контакти з людьми, підготуватися до життя в суспільстві.

Чому варто застосовувати цей метод на заняттях?

Метод драми особливо придатний на заняттях, які повинні розвивати суспільні вміння та навички.

Розігруючи сценки, учасники шукають найвлучнішої реакції в даних ситуаціях. Вони мають нагоду опрацювати декілька способів поведінки, оцінити їх і знайти найбільш ефективний спосіб. Використовуючи цей метод, ми даємо учням шанс вчитися в дії.

 Теми для обговорення:

  1. «Вироблення правильних звичок в учнів»
  2. «Самоосвіта керівника гуртка – шлях до конкурентоспроможності».

 

docx
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку