Моя проблема: Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лише атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись. Ш. А. Амонашвілі Впровадження прогресивних технологій навчання для соціалізації дитини як умови самовдосконалення і самореалізації учня.
Ключові компетентності, що формуютьсяна уроках української мови та літературимовознавчалітературнатворчаполікультурнакомунікативнасоціальнасамоосвітняінформативна. Дитина – це сонце,навколо якого маютьобертатися всі засобинавчання. Учительповинен створюватилиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись. Амонашвілі.
Соціальна компетентність. Ейдос-конспект. Тонкі і товстіпитання. Навчаючи, учуся. Сенкан. ДіамантаІнсерт. Фрейм«Один-удвох-усі разом»«Кола Вена»«Обличчям до. Обличчя»Коло ідей. Кластер. Рюкзак. Робота над проектом* Уміння добувати інформацію* Уміння опрацьовувати інформацію* Уміння використовувати інформацію* Уміння робити вибір* Уміння приймати рішення. Уміння співставлятита порівнювати. Уміння брати відповідальність* Уміння співпрацюати* Уміння аналізувати* Формування загальнолюдських цінностей
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Я це знаю Я це вивчу(Буду знати)Я над цим попрацюю. Означенняякий? яка? яке? чий? чия? чиї? скількох? котрий?ознака предмета;прикметник, дієприкметник, іменник, займенник, інфінітів;Зв'язок з предметом або іншим другорядним членом речення; узгоджені (зв*язок узгодження)неузгодженні (зв'язок керування або прилягання)Прикладка –іменник, узгоджений з означуваним словом у відмінку. На гірських вершинах нависли димні хмари. На вершинах гір нависли хмар з диму. Непомирена мати-земля , драма –феєрія.помирена. Юрій Яновський, палкий співець рідного народу,був справжнім громадянином. Додаток. Питання непрямих відмінків;Предмет дія, процес, стан;Іменник, займенник, інші частини мови у ролі іменника;Зв'язок з підметом, присудком або з додатком чи означенням__ __ __ __ __ __ __прямі іменник у З.в. без прийменникаіменник у Р. В. зв'язок з присудком *заперечення *частина від цілого непрямі (всі інші)Добро і зло відображають реальні умови життя в суспільстві. Я не знав дороги. Дівчина купила борошна. Культура спілкування останніми роками плідно осмислюється наукою. Обставинаяк? куди? де? для чого? чому? за якої умови? незважаючи на що?характеристика чи ознака дії;іменник, прислівник, інфінітів, дієприслівник, фразеологізм__ . __ . __ . __ . __ . __ Види:способу дії; міри і ступеня дії; місця;часу;умови;мети;причини;допусту.прислівник: Удосвіта хвилі дніпровськи барвінком цвітутьсловосполучення: Школярі йшли по два в колоні.інфінітив: Кличе мати вечеряти.Іменник у непрямому відмінку:-лексичне значення імен. Стоїть по пояс в Україні ромашка в білому вінку.Інсерт Другорядні члени речення
Кластер. Давня українська література. Від Київської РусіДо 1798 р. I. Середньовична XI-XV ст. II. Ренесанс Бароко XVI- XVIII ст.«Повість минулих літ»Козацьки літописи«Слово про похід Ігорів»XVII ст. Іван Вишенський. XVIII ст. Феофан Прокопович Григорій Сковорода. Самійло Величко. Григорій Грабянка. Періоди
Кластер. Літературний шедевр. Взірець дружинницької лірикиІсторія виявлення пам’ятки. Псков або Новгород. XVI ст. (список)Оригінал не зберігся. Копія «Слова…Збереглася одна копія зроблена для Катерини IIТираж 1200 примірників. Кінець XVIII ст. 1800 р. Олексій Мусін-Пушкін. Збереглося 70 примірників1812 р. Москва війна з французами Давньоруська пам’ятка. Копії знищено пожежею
КластерІсторична основа «Слова про похідІгорів»Послаблення могутності Киівської Русі через міжусобиціЗміцнення агресії кочових половецьких племен. Похід Святослава на половціввесна 1185 р. Похід Ігоря. Син Володимир. Святослав. Всеволод1 травня(9-й день походу)Р. Донець. Затемнення сонця10 травня. Переможна битва русичівпоразка русичів на ріці Каялі,взяття у полон Ігоря. Дев‘ять руських князів. Перемога
Порівняльний зворот. Фреймсполучення слів, що дають додаткові відомості про предмет, дію, ознакусполучники:як,мов,ніби,мовби,наче,неначе,начебто,нібито,буцімтоіменник в О. В.серденькосоловейкомщебечепорівняння. Виділення комами:заснуло сонце в павутинні,немов дитя, між віт густих(В. Сосюра) Не виділяється комами. Порівняльний зворот має значення «у ролі кого, чого»: У минулому українська мова часом трактувалася як мова селянська, більше побутова.(Олесь Гончар)Порівнялний сполучник ускладі фразеологізма: Ллє як з відрапорівняльний сполучник у складі присудка: Жита ніби дрімали(І. Нечуй-Левицький)
Кола Венна. Молодий. Запальний. Нестриманий. Нерозважливий. Турботливий чоловік та воєначальник. Кмітливий. Славолюбний. Літня людина. Мудрий. Передбачливий. Поміркований. Розважливий Стриманий. Князь. Лідер. Хоробрий. Користується повагою русичів. Патріот. Мужній. Відважний. Вправний воїн. Добра. Чуйна. Любляча. Вірна. Терпляча. Віддана. Щира. Уособлення всіх руських жон. ЗастерігаєПопереджаєДопомагаєСпівчуваєСтраждаєТужить. БлагаєТерпитьІгор. Святослав. Ярославна. Природа
Кола Венна. Літня людина. Мудрий. Передбачливий. Поміркований. Розважливий. Стриманий. Молодий. Нерозважливий. Запальний. Нестриманий. Турботливий чоловік та воєначальник. Молодий. Вірний упобратимствіПатріоти. Прагнуть перемоги над ворогом. Патріоти. Прагнуть перемоги над ворогом. НерозсудливіВірні у дружбіКнязіЛідери. ХоробріВідважніВправні воїни. Користуються повагою русичівІгор. Святослав. Всеволод. Характеристикаобразів «Слова пропохід Ігорів