У сучасному суспільстві велика увага приділяється вихованню у людей свідомого ставлення до фізичного розвитку, стану свого здоров'я, адже людина, яка знає і розуміє користь від регулярних занять фізичною культурою та спортом і вміє на практиці реалізувати ці знання, здатна на творчу, активну, суспільно-громадську діяльність.
Впровадження сучасних
інноваційних технологій
на уроках фізичної культури в школі
Руденський А.С.
вчитель фізичної культури
У сучасному суспільстві велика увага приділяється вихованню у людей свідомого ставлення до фізичного розвитку, стану свого здоров'я, адже людина, яка знає і розуміє користь від регулярних занять фізичною культурою та спортом і вміє на практиці реалізувати ці знання, здатна на творчу, активну, суспільно-громадську діяльність.
Сучасні педагогічні технології, зокрема, використання нових інформаційних технологій , Інтернет- ресурсів , дозволяють вчителю досягти максимальних результатів у вирішенні багатьох завдань, таких як:
1) Інтенсифікація всіх рівнів навчально -виховного процесу за рахунок застосування засобів сучасних інформаційних технологій:
2 ) Розвиток особистості учня , підготовка особистості до комфортного життя в умовах інформаційного суспільства:
пропонувати варіанти вирішення в складній ситуації ;
Заняття на уроках фізичної культури, позакласна робота (спортивні секції, фізкультурно-оздоровчі заходи) повинні сприяти поліпшенню психологічного клімату в учнівських колективах. Проте, як свідчить практика, однією із причин зниження рухової активності фахівці називають падіння інтересу до традиційних уроків фізичної культури. Причиною низької мотивації учнів до уроків фізичної культури є відсутність можливості вибору ними форм занять, ставлення самого вчителя до проведення уроків та незадоволеність учнів традиційним змістом уроків фізкультури.
Стосовно заміни традиційного змісту уроків на новітні технології, популярні у середовищі учнів, більшість з них (70%)вважають: « треба замінити частково»
Продуманість методики застосування сучасних інформаційних технологій , не тільки змінює традиційне уявлення про урок фізичної культури , але і робить його дійсно сучасним.
Підвищується щільність уроку, точність виконання вправ і навчальних завдань вчителя, істотно змінюється система попередження травматизму на уроці , відбувається - інтелектуальний розвиток учнів, розширюється їх кругозір.
Основними формами роботи на уроці фізичної культури із застосуванням інформаційних технологій є:
Фіксування техніки і точності виконання навчальних завдань має певні труднощі під час традиційного уроку . Традиційно, в ході виконання учнями вправ, зустрічаються два підходи, пов'язані з управлінням навчальною ситуацією під час заняття . Перший підхід: вчитель показує вправу сам, дає необхідні пояснення і коментарі, потім клас приступає до виконання, а вчитель допомагає учням його правильно виконувати. Інший полягає в тому, що після демонстрації вправи, на місці вчителя вправу виконує один з учнів, а вчитель так само допомагає іншим учням його виконувати.
Таким чином, методика застосування сучасних інформаційних технологій на уроці фізичної культури полягає в органічному вбудовуванні в етапи уроку запропонованих форм організації навчальної діяльності, що забезпечує досягнення мети уроку