Євроінтеграційний курс коледжу як важлива складова успішної підготовки молодших медичних працівників

Про матеріал

У даній статті розглядаються методи роботи, спрямовані на євроінтеграцію молодших медичних працівників піля закінчення медичного коледжу.

Шляхи запровадження креативних управлінських та організаційних умов, зокрема, застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, створення інноваційного освітнього середовища, підвищення професіоналізму викладачів-педагогів та викладачів-медиків.

Перегляд файлу

Євроінтеграційний курс коледжу як важлива складова успішної підготовки молодших медичних працівників.

Реформування медичної галузі в Україні зумовлено підвищенням вимог до професіоналізації особистості медичного працівника. У цьому контексті постає проблема формування його готовності до безперервного професійного самовдосконалення на засадах системності, особистісної орієнтації та контекстного навчання, що забезпечує конкурентоспроможність, гнучкість та професійну самореалізацію майбутніх фахівців визначеного профілю. Зазначене вимагає вдосконалення професійної освіти медичних спеціалістів, створення умов для забезпечення їх неперервного професійного самовдосконалення, про що йдеться в законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», Державній стратегії «Здоров’я для всіх у ХХІ столітті», Концепції розвитку галузі охорони здоров’я і положеннях Міжгалузевої комплексної програми «Здоров’я нації», Програмі ВООЗ «Здоров’я – 2020».

 У сучасній теорії і методиці професійної освіти нагальною є проблема підготовки фахівців нового типу, здатних оволодіти сучасними методиками здійснення професійної діяльності та реалізувати їх упродовж усього професійного життя. Зростаючі вимоги до професійно-посадових характеристик медичних працівників зумовлюють відповідну організацію та вдосконалення їх професійної підготовки. Зважаючи на це, змістове забезпечення освіти, форми та методи навчання мають бути орієнтовані на формування не лише необхідного фахового рівня, професійної компетентності, але й забезпечення особистісно-професійного розвитку. Отже, зміст підготовки молодшого спеціаліста з медичною освітою має бути орієнтованим на набуття майбутнім фахівцем здатності самостійно й ефективно діяти в різноманітних соціальних, організаційних, інформаційних умовах, створювати комфортні, довірливі та позитивні стосунки з пацієнтом, виявляти стійке бажання до самовдосконалення.

Сьогодні виникла  необхідністю розвитку мотивації студентів до оволодіння сучасними методиками професійного самовдосконалення та відсутністю науково обґрунтованої моделі діяльності медичного коледжу щодо створення відповідних організаційно-педагогічних умов.

Є  об’єктивна потреба в оновленні змісту фахової підготовки молодших спеціалістів з медичною освітою та недостатнім рівнем навчально-методичного забезпечення їх підготовки до ціложиттєвого професійного самовдосконалення. Нові глобальні підходи до охорони здоров’я населення, які ґрунтуються на принципах первинної медико-санітарної допомоги, вимагають переосмислення ролі молодшого спеціаліста з медичною освітою, який, перебуваючи у первинному контакті з населенням, може, за умови відповідної підготовки й сформованої здатності до самовдосконалення, активно впливати на формування в населення здорового способу життя, сприяти усвідомленню обов’язків, орієнтованих не тільки на хворобу, але й профілактику захворювання, збереження та зміцнення індивідуального та громадського здоров’я.

Саме тому головними завданнями професійної освіти молодшого спеціаліста з медичною освітою постає підготовка кваліфікованих конкурентоспроможних кадрів з високим рівнем сформованості професійних знань, умінь, навичок, творчого мислення, національної свідомості та здатності до саморозвитку й самовдосконалення. Фахова підготовка в  Бериславському медичному коледжі має певне цільове призначення, мета якої регламентується кваліфікаційними характеристиками та відповідними вимогами, зорієнтованими на модель майбутнього спеціаліста, а сам процес підготовки враховує специфіку майбутньої професійної діяльності. Реалізація інноваційних підходів до підготовки медичних фахівців на рівні світових моделей і стандартів вимагає збагачення змісту всіх навчальних предметів інформацією про механізми, форми, методи та засоби їхнього професійного самовдосконалення. Реалізація моделі передбачає її поетапне здійснення, а також запровадження низки організаційно-педагогічних умов: формування у майбутніх молодших спеціалістів з медичною освітою позитивної мотивації до професійного самовдосконалення; створення у навчальному закладі сприятливого освітнього середовища шляхом реалізації креативних управлінських та організаційних підходів, зокрема упровадження та використання внутрішньої мережі Інтернет та хмарних технологій; формування та вдосконалення фахових компетенцій студента медичного коледжу, практичних умінь самовдосконалення шляхом інноваційної організації освітнього процесу; забезпечення відповідного педагогічного керівництва підготовки майбутніх молодших спеціалістів з медичною освітою до професійного самовдосконалення шляхом підвищення професіоналізму викладачів-педагогів та викладачів-медиків та також обмін досвідом з зарубіжними колегами.

Головними завданнями такої професійної освіти постає підготовка кваліфікованих конкурентоспроможних кадрів з високим рівнем сформованості професійних знань, умінь, навичок, творчого мислення, національної свідомості та здатності до саморозвитку й самовдосконалення. За такого підходу, в якості базисної особистісно-професійної характеристики, що дозволяє виконувати професійні функції медичних працівників середньої ланки на високому кваліфікаційному рівні, сприяє формуванню як професійних рис, так і загальнолюдських цінностей у цілому, можна розглядати готовність до самовдосконалення у процесі професійної діяльності. В освітній процес медичного коледжу впроваджено модель і методику формування готовності майбутніх молодших спеціалістів з медичною освітою до професійного самовдосконалення в процесі фахової підготовки за допомогою поетапної методики. Доведено, що ефективність розробленої моделі забезпечується шляхом запровадження креативних управлінських та організаційних умов, зокрема, застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, створення інноваційного освітнього середовища, підвищення професіоналізму викладачів-педагогів та викладачів-медиків.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
11 січня 2019
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку