ВШП-3.2.2 Виконання фрезерних робіт за 8-11 кв. точності. ТЕМА УРОКУ: "Фрезерування уступів та пазів, прямокутні і радіусні канавки фрезами"

Про матеріал
Мета уроку: Надати основну інформацію з навчальної теми, ознайомити учнів з методами фрезерування пазів та уступів, прямокутних і радіусних канавок інструментами для їх виготовлення. Розвивати в учнях елементів самостійного та творчого виконання завдань Виховувати в учнях: - дбайливе ставлення до обладнання, інструментів і матеріалів та приладів - любов до обраної професії - необхідність економії розхідних матеріалів та енерговитрат
Перегляд файлу

 

П Л А Н 

відкритого уроку виробничого навчання

ТЕМА  ПРОГРАМИ:  ВШП-3.2.2 Виконання фрезерних робіт за 8-11 кв. точності.

ТЕМА  УРОКУ:   Фрезерування уступів та пазів, прямокутні і радіусні канавки фрезами.

             МЕТА  УРОКУ:           

üНавчальна – Надати основну інформацію з навчальної теми, ознайомити учнів з методами фрезерування пазів та уступів, прямокутних і радіусних канавок інструментами для їх виготовлення.

üРозвиваюча – Розвивати  в учнях елементів самостійного та творчого  виконання     завдань  

üВиховна – виховувати в учнях:

-         дбайливе ставлення до  обладнання,  інструментів і матеріалів та приладів

-         любов до обраної професії

-         необхідність економії розхідних матеріалів та енерговитрат  ТИП УРОКУ:  урок засвоєння нових та повторення попередніх знань  ВИД УРОКУ:  метод вправ: багаторазове виконання однакових  трудових дій з метою формування вмінь та навичок  ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ:  бінарна  ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: 

-         інструкції з охорони праці

-         плакати: види пазів та уступів 

-         конспект уроку

-         креслення деталей «Сухар» та «Планка» - змінне завдання

МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

 

з/п

Обладнання та пристосування

Кількість

1

Верстати фрезерні

8

2

Набір дискових фрез

8

3

Креслення деталей «Планка» та «Сухар»

8

4

Окуляри захисні

15

5

Зразки деталей

5

6

Допоміжні інструменти: молотки, ключі гайкові

5

7

Креслярка

5

8

Кернер

5

9

Молоток, 100 гр.

5

10

Штангенциркулі ШЦ-ІІ

15

11

Лінійка масштабна -150мм

5

12

Заготовки для деталей

8

13

Оправки фрезерні

8

14

Крейда

5

15

Лещата машинні

8

16

Інструкції з охорони праці

15

 

 МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ´ЯЗКИ:  

-         спецтехнологія

-         технічне креслення

-         охорона праці

-         матеріалознавство

-         математика

-         економіка

 

Х І Д     У Р О К У:

 

І.  Організаційна  частина  -  5 хв.

-         перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку

-         перевірка наявності спецодягу та його якості ІІ.   Вступний  інструктаж  -  45 хв.  

 Сьогодні ми з вами продовжимо ознайомлюватись з методами фрезерування уступів та пазів дисковими фрезами, а також з фрезеруванням прямокутних і радіусних канавок. Перед виконанням трудових вправ  ми повинні згадати матеріал, який ми вже вивчили і який сьогодні допоможе нам в засвоєнні нової теми.   

     2. 1. Актуалізація  опорних  знань  учнів: усне опитування (форма опитування - ланцюжок)

ü Які способи фрезерування  ви знаєте? Зустрічне та попутне  

ü Назвіть основні правила встановлення фрез на горизонтально – 

              фрезерних верстатах.

-         Установка шомполу та оправки

-         Встановити установочні кільця

-         Правильно встановити фрезу з урахуванням напрямку оберту ріжучої кромки фрези

 

ü З яких матеріалів виконуються фрези? З швидкорізальних: Р9, Р18, Р6М5

Р- позначення швидкорізальних сталей

9,18, 6 – зміст вольфраму М5 - 5% молібдену

ü Основні причини браку при фрезеруванні площини

-         Не витриманий розмір деталі (більший – це виправний брак, з меншими розмірами – це не виправний брак)

-         Не витриманий клас шорсткості (фреза вийшла зі строю, або необхідно змінити режими різання)

-         Наявність підрізання (стіл зупинений, а фреза продовжує працювати на одному місті)

ü Основні вимоги безпеки праці при роботі на фрезерних верстатах

-         Працювати тільки справним інструментом

-         Не використовувати нарощування довжини ключа

-         Не заміряти деталі під час роботи верстату

-         Не прибирати стружку під роботи верстату

-         Відводити в небезпечне положення стіл з готовими деталями для перевірки їх якості

-         Не облокочуватись   на стіл верстату

-         Не залишати верстат у процесі роботи      2.2. Повідомлення теми програми і уроку;      Цільова установка проведення уроку:  

-         надати теоретичні відомості про фрезерування пазів, уступів та канавок дисковими фрезами

-         формування первинних умінь щодо фрезерування пазів, уступів та канавок дисковими фрезами

-         ознайомити учнів з послідовністю виконуємих робот на уроці

   2.3. Інструктування учнів і ознайомлення з послідовністю виконання робіт по фрезерування пазів, уступів та канавок дисковими фрезами, а також з фрезеруванням прямокутних і радіусних канавок

üДемонстрація майстром в/н основних робочих прийомів:

-                пояснення вимог до організації робочих місць

-                розмічання  та кернування поверхонь

-                встановлення заготовок на столі фрезерного верстату

-                налагодження верстату на режими фрезерування

-                послідовність виконання робочих прийомів

-                пояснення вимог охорони праці на фрезерних верстатах      - пояснення та демонстрація прийомів дбайливого відношення до         різальних та вимірювальних інструментів і матеріалів ü Показ учнів:

-                виконання розмітки

-                встановлення  заготовки на столі фрезерного верстату

-                фрезерування пазу, виступу та уступу ü Розподіл учнів за робочими місцями:

-                Які у вас виникли запитання під час демонстрації прийомів роботи? Якщо не має, будь – ласка, отримайте денне завдання.  

-                Видача денного завдання

-                Повідомлення про критерії оцінювання набутих знань  ІІІ. Поточний інструктаж: - індивідуальна робота з учнями

-                Обхід та перевірка організації робочих місць учнів

-                Перевірка  правильності встановлення приладів для кріплення деталей на столі фрезерних верстатів

-                Перевірка правильності встановлення фрез

-                Перевірка правильності виконання розмічальних робіт 

-                Виявлення типових недоліків  при виконанні завдання та їх корекція  

 

ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.

 

Підведення підсумків проведеного уроку:

 

-                аналіз діяльності учнів в процесі уроку виробничого уроку,

-                відмітити кращі відповіді учнів,

-                розібрати  характерні помилки,

-                вказати на недоліки при організації робочих місць, охорони праці і повідомити оцінки  

-                видати домашнє  завдання:

                                    Виконати ескіз деталі «Сухар» для виконання складних робіт. 

 

 

Майстер в/н:                                         В.П. Озеров

 

 

.  

ТЕОРЕТИЧНІ  ВІДОМОСТІ З ТЕМИ:

«Фрезерування уступів та пазів  дисковими фрезами а також з фрезеруванням прямокутних і радіусних канавок»

Отже, багато деталей в машинобудуванні мають пази, уступи та виступи і ми повинні навчитись їх обробляти. Тема нашого уроку – 

Фрезерування уступів та пазів  дисковими фрезами. Наша мета:

навчитись їх виконувати та здійснювати контроль розмірів та якості обробки.   

  В якості навчальної роботи ми виконаємо паз на деталі «СУХАР» та виступ з уступом на деталі «Планка». Цей паз має прямокутну форму, а за довжиною обробки – він наскрізний.  Деталі «Сухар» та «Планка» виконані  з матеріалу Ст.3. Хто мені підкаже, що це за матеріал?

Ст.3

Ст. – позначення вуглецевої, конструкційної сталі звичайної якості

3- № групи, за яким по довіднику ми дізнаємось зміст вуглецю

При фрезеруванні уступів прийоми роботи аналогічні прийомам роботи при фрезеруванні площин. Проте в даному випадку фрезерується не вся поверхня, а тільки її частина.

Уступом називають заглиблення, обмежене двома взаємно перпендикулярними площинами (а).

 

Рис. 1 Уступ (а)  та виступ (б)

imageВиступаючу частину поверхні, також утворену двома взаємно перпендикулярними площинами, називають виступом (б).

На деталі можуть бути як уступи, так і виступи, один або декілька уступів

або виступів.

   Пазомназивають виїмку в деталі, обмежену плоскими або фасонними поверхнями.  Залежно від форми виїмки пази діляться на прямокутні, трикутні, трапецеїдальних, Т-образні і фасонні).

 

 

image 

Рис. 2 Види пазів за формою

 

Пази будь-якого профілю можуть бути наскрізними, відкритими або з виходом і закритими.  

Уступи і пази фрезерують дисковими фрезами на горизонтально-фрезерних верстатах.

  Фрезерування уступів дисковими фрезами виконують різними методами: 

1.              Кожний уступ фрезерують однією фрезою. 

2.              Обидва уступи одночасно - набором із двох дискових фрез відповідних діаметрів.

 image 

 Рис. 3 Фрезерування уступів однією фрезою та набором дискових фрез

   Для фрезерування пазів заготовку кріплять на столі верстата або за допомогою машинних лещат. Наскрізні й відкриті пази з виходом канавки по колу, радіус якого дорівнює радіусу фрези, обробляють дисковими фрезами при поздовжній подачі стола.

Давайте разом з вами ми продумаємо послідовність виконання пазу на деталі «Сухар»

1.            Перш за все ми повинні що зробити?   Правильно! – Перевірити заготовку на відповідність габаритних розмірів.

2.            Нанести на поверхню заготовки крейдовий шар (Для чого? Щоб були чітко видні розміточні лінії).

3.            Виконати операцію розмічання за кресленням.

4.            Накернити розмічальні  лінії (Для чого? – Щоб намічені лінії не стирались під час виконання роботи)

5.            Встановити заготовку в лещата і виконувати роботу.

6.            Ми сьогодні не повторювали питання, які пов’язані з встановленням ріжучого інструменту та лещат, так як ми цьому навчились на попередніх уроках виробничого навчання.

 

pdf
Додано
24 березня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку