Урок математики в 10 спеціальному класі для дітей з ООП. Урок розроблено на основі програм для дітей з порушенням інтелектуального розвитку.
Особливості уроку в класі з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку - це наявність особливих етапів уроку, спрощена подача матеріалу, багаторазове повторення, сповільнений темп викладання.
Клас 10 спеціальний
Вчитель: Коваль Г.В.
Тема: Всі дії з десятковими дробами.
Мета:
навчальна: активізувати знання учнів про десяткові дроби, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами;
розвиваюча: розвивати увагу, кмітливість, творчість та інтелектуальні здібності учня;
виховна: виховувати культуру запису у зошиті та поведінку на уроці;
корекційна: роз’яснювати зміст завдань, проводити добір вправ та завдань, що сприяють легкому плавному виконанню розумових дій.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок учня.
Обладнання: алфавіт, картки - завдання.
Х і д у р о к у
І. Загально - корекційна частина.
Проводиться бесіда з учнями по питаннях:
1. Яке сьогодні число, день?
2.Який урок був попередній?
За допомогою українського алфавіту розшифруємо слово:
17, 1, 23, 7, 17, 1, 23, 11, 15, 1 (математика)
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
|
|
ІІ. Основна частина уроку.
№255
140,9 : 9 = 15,6
145,95 :7 = 20,85
40,3 :5 = 8,06
№256
0,12 · 12 = 1,44
6,28 · 25 = 157
14,07 · 46 = 647,22
На картках заготовлені числа (математична мозаїка).
Наприклад: 12,35; 10,1; 7,05; 2,5; 1,1; 1,01; 0,43; 0,26; 0,007 (з іншої сторони - букви, які відповідають слову „десяткові”).
Пропоную учням розмістити картки в порядку зростання чисел. Перевернувши картки учні читають слово „десяткові ”.
Наприклад: 0,35; 1,1; 7,15; 12,5; 21,1; (з іншої сторони - букви, які відповідають слову „дроби”).
Пропоную учням розмістити картки в порядку спадання чисел. Перевернувши картки учні читають слово „дроби ”.
Гра «Знайди зайве»
2,3 5,25 7,5 4,2 9,1 7,4
0,4 0,78 2,5 0,9 0,94 0,01
1,03грн 5грн 0,03грн 0,02 м 0,18грн 9,1 грн
Знайди рівні дроби
5,0210 5,00210 5,210 5,021 5,02100 5,0201
Виправ помилки
Обчисли
Задача
Ви виконували домашнє завдання і у вас закінчилася паста в ручці. Мама дала вам 2грн на придбання ампулки. В магазині є ампули по 1грн 10 к. і по 80к. На які ампули вам вистачить грошей, якщо вам потрібно придбати 2 однакові ампулки? Розв’язати задачу, записавши іменовані числа десятковим дробом.
1 грн 10 к = 1,1 грн
80 к. = 0,8 грн
Відповідь: вистачить на ампулки по 80 к.
Задача
Для пошиття костюма в ательє необхідно 2,85 м сукна, а для пошиття пальто - 2,3 м сукна. Скільки метрів сукна треба придбати ательє, щоб зшити 8 таких костюмів і 5 пальто?
1) Скільки метрів сукна треба для пошиття 8 костюмів?
2,85 м · 8 = 22,80м = 22,8 м
2) Скільки метрів сукна треба для пошиття 5 пальто?
2,3 м · 5 = 11,5 м
3) Скільки метрів сукна треба придбати ательє?
22,8 м + 11,5 м = 34,3 м
Відповідь: 34 м 30 см сукна треба придбати ательє.
Робота з підручником
№267(1,2) стор.42
20,08 · 4 + 8,6 = 80,32 + 8,6 = 88,92
7,173 · 15 – 14,07 = 107,595 – 14,07 = 93,525
№268(1,2)
(94,6 – 77,8) : 25 = 16,8 : 25 = 0,672
(102,32 – 29,42) : 18 = 72,9 : 18 = 4,05
Фізкультхвилинка.
Роздаю учням кульки з паперу ( в середині кульки написаний десятковий дріб). Учні повинні розрівняти листочок і прочитати написане число.
Зупиняємо урок –
Робимо зарядку.
Руки вгору, руки вниз,
Все в нас по порядку.
Руки в боки – нахиляйся,
Наче маятник – хитайся.
Ми хвилинку відпочили
І за парту тихо сіли.
Черняєв О.
28,036 · 7
а) 196,252 б) 169,252 в) 176,252
49,72 · 15
а) 74,58 б) 745,8 в) 654,6
0,27 · 3
а) 8,1 б) 0,081 в) 0,81
681,66 : 7
а) 97,38 б) 9,738 в) 973,8
Данильчик В., Болохіна К., Ніколаєва В.
4,45 + 45,6
а) 50,05 б) 49,51 в) 8,91
93,165 ∙ 100
а) 931,65 б) 9316,5 в) 93165
47,25 - 2,8
а) 44,45 б) 43,45 в) 45,45
124,3 ∙ 4
а) 496,12 б) 487,2 в) 497,2
Канталінська Н., Ліпляниця О.
3,2 +1,8
а) 3,38 б) 5 в) 50
3 +1,08
а) 1,38 б) 4,08 в) 31,08
5,7 – 4
а) 5,3 б) 1,7 в) 53
4,59 х 10
а) 459 б) 4,59 в) 45,9
ІІІ. Заключна частина.
Виконати індивідуальні завдання
Черняєв О. 32,452 ∙ 23 6, 47 ∙ 32 7,074∙ 42
314,4 : 6 48,6 : 9 2,55 : 5
Данильчик В., Ніколаєва В., Болохіна К.
135,4 ∙ 3 25,4 ∙ 9 58,2 ∙ 4
12,15 + 12,9 10,6 + 25,16 84,9 + 41, 15
Канталінська Н., Ліпляниця О.
2,7 + 3,2 15,25 + 11,12 10,71 + 5,16
0,4 + 0,6 4,12 + 3,46 7,9 + 1,1
а) Що ми вивчили на уроці?
б) Як додати два десяткових дроби? Навести приклад.
b) Як помножити два десяткових дроби? Навести приклад
4. Нервово – психічне розвантаження.
Математичне лото (розв’язати усно приклади, з іншої сторони відповіді написані склади слова. Ми – молодці!)
2,24 ∙ 3 |
0,2 + 0,2 |
1,25 + 2,54 |
1,3 + 0, 2 |
1,3 · 3 |
5,59 – 2,27 |
ми |
- |
мо |
лод |
ці |
! |
6,72 |
0,4 |
3,79 |
1,5 |
3,9 |
3,32 |