Всі дії з десятковими дробами. Урок математики у 10 спеціальному класі

Про матеріал

Урок математики в 10 спеціальному класі для дітей з ООП. Урок розроблено на основі програм для дітей з порушенням інтелектуального розвитку.

Особливості уроку в класі з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку - це наявність особливих етапів уроку, спрощена подача матеріалу, багаторазове повторення, сповільнений темп викладання.

Перегляд файлу

Клас 10 спеціальний

Вчитель: Коваль Г.В.

Тема: Всі дії з десятковими дробами.

Мета:

навчальна: активізувати знання учнів про десяткові дроби, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами;

розвиваюча:  розвивати увагу, кмітливість, творчість та інтелектуальні здібності учня;

виховна:  виховувати культуру запису у зошиті та поведінку на  уроці;

корекційна:   роз’яснювати зміст завдань, проводити добір вправ та завдань,  що сприяють легкому плавному виконанню розумових дій.

Тип уроку:  удосконалення  знань, умінь та навичок учня.

Обладнання: алфавіт, картки - завдання.

Х і д  у р о к у

І. Загально - корекційна частина.

  1.               Нервово – психічна підготовка учнів до уроку.

Проводиться бесіда з учнями по питаннях:

1. Яке сьогодні число, день?

2.Який урок був попередній?

  1.               Що ти робив на перерві?
  2.               Який зараз буде урок?

За допомогою українського алфавіту розшифруємо слово:

 

17,   1,    23,   7,   17,   1,   23,   11,   15,   1  (математика)

 

  1.                

А

  1.                

Б

  1.                

В

  1.                

Г

  1.                

Ґ

  1.                

Д

  1.                

Е

  1.                

Є

  1.                

Ж

  1.           

З

  1.           

И

  1.           

І

  1.           

Ї

  1.           

Й

  1.           

К

  1.           

Л

  1.           

М

  1.           

Н

  1.           

О

  1.           

П

  1.           

Р

  1.           

С

  1.           

Т

  1.           

У

  1.           

Ф

  1.           

Х

  1.           

Ц

  1.           

Ч

  1.           

Ш

  1.           

Щ

  1.           

Ь

  1.           

Ю

  1.           

Я

 

 

 

 

 

ІІ. Основна частина уроку.

  1.               Перевірка домашнього завдання

 

№255

140,9 : 9 = 15,6

145,95 :7 = 20,85

40,3 :5 = 8,06

№256

0,12  · 12 = 1,44

6,28 · 25 = 157

14,07 · 46 = 647,22

  1.               Актуалізація опорних знань

На картках заготовлені числа (математична мозаїка).

Наприклад: 12,35;   10,1;   7,05;  2,5;  1,1;  1,01;  0,43;  0,26;  0,007  (з іншої сторони - букви, які відповідають слову „десяткові”).

Пропоную  учням розмістити картки в порядку зростання чисел. Перевернувши картки учні читають слово „десяткові ”.

Наприклад: 0,35;   1,1;   7,15;  12,5;  21,1;  (з іншої сторони -  букви, які відповідають слову „дроби”).

Пропоную  учням розмістити картки в порядку спадання чисел. Перевернувши картки учні читають слово „дроби ”.

Гра «Знайди зайве»

2,3    5,25    7,5      4,2     9,1   7,4

0,4    0,78     2,5      0,9     0,94   0,01

1,03грн        5грн           0,03грн       0,02 м       0,18грн       9,1 грн

Знайди рівні дроби

5,0210     5,00210     5,210    5,021    5,02100     5,0201

  1.               Усний рахунок.

Виправ помилки

Обчисли

  •                   9 – 4,3;
  •                   30,25 – 20,2;
  •                   1,37 + 3,7;
  •                   1,5 – 1,2;
  •                   4,3 + 0,2;
  •                   3,5 + 1,4;
  •                   6 · 0,8;
  1.               Удосконалення знань, умінь та навичок

Задача

Ви виконували домашнє завдання і у вас закінчилася паста в ручці. Мама дала вам 2грн на придбання ампулки. В магазині є ампули по 1грн 10 к. і по 80к. На які ампули вам вистачить грошей, якщо вам потрібно придбати 2 однакові ампулки? Розв’язати задачу, записавши іменовані числа десятковим дробом.

  1.               Переведемо гривні в десятковий дріб

1 грн 10 к = 1,1 грн

80 к. = 0,8 грн

  1.               1,1 ·2 = 2,2 (грн)
  2.               0,8 · 2= 1,6 (грн)
  3.               Порівняємо дроби: 2 грн <2,2грн 2 грн>1,6грн

Відповідь: вистачить на ампулки по 80 к.

Задача

Для пошиття костюма в ательє необхідно 2,85 м сукна, а для пошиття пальто - 2,3 м сукна. Скільки метрів сукна треба придбати ательє, щоб зшити 8 таких костюмів і 5 пальто?

1) Скільки метрів сукна треба для пошиття 8 костюмів?

2,85 м · 8 = 22,80м = 22,8 м

2) Скільки метрів сукна треба для пошиття 5 пальто?

  2,3 м · 5 = 11,5 м

3) Скільки метрів сукна треба придбати ательє?

22,8 м + 11,5 м = 34,3 м

Відповідь: 34 м 30 см сукна треба придбати ательє.

Робота з підручником

№267(1,2) стор.42

20,08 · 4 + 8,6 = 80,32 + 8,6 = 88,92

7,173 · 15 – 14,07 = 107,595 – 14,07 = 93,525

№268(1,2)

(94,6 – 77,8) : 25 = 16,8 : 25 = 0,672

(102,32 – 29,42) : 18 = 72,9 : 18 = 4,05

Фізкультхвилинка.

Роздаю учням кульки з паперу ( в середині кульки написаний десятковий дріб). Учні повинні розрівняти листочок і прочитати написане число.

Зупиняємо урок –

Робимо зарядку.

Руки вгору, руки вниз,

Все в нас по порядку.

Руки в боки – нахиляйся,

Наче маятник – хитайся.

Ми хвилинку відпочили

І за парту тихо сіли.

  1.               Самостійна робота (індивідуальні завдання).

 Черняєв О.

28,036 · 7

а) 196,252 б) 169,252 в) 176,252

49,72 · 15

а) 74,58 б) 745,8 в) 654,6

0,27 · 3

а) 8,1  б) 0,081 в) 0,81

681,66 : 7

а) 97,38  б) 9,738 в) 973,8

 

Данильчик В., Болохіна К., Ніколаєва В.

4,45 + 45,6

а) 50,05 б) 49,51 в) 8,91

93,165  100

а) 931,65 б) 9316,5 в) 93165

47,25 - 2,8

а) 44,45 б) 43,45 в) 45,45

124,3  4

а) 496,12 б) 487,2 в) 497,2

 

Канталінська Н., Ліпляниця О.

3,2 +1,8

а) 3,38 б) 5 в) 50

3 +1,08

а) 1,38 б) 4,08 в) 31,08

5,7 – 4

а) 5,3  б) 1,7  в) 53

4,59 х 10 

а) 459 б) 4,59 в) 45,9

 

ІІІ. Заключна частина.

  1.               Завдання додому

Виконати індивідуальні завдання

Черняєв О.      32,452 ∙ 23              6, 47 ∙ 32                       7,074∙ 42

                         314,4 : 6                  48,6 : 9                          2,55 : 5

Данильчик В., Ніколаєва В., Болохіна К.

135,4 ∙ 3                        25,4 ∙ 9                       58,2 ∙ 4

12,15 + 12,9                 10,6 + 25,16               84,9 + 41, 15

Канталінська Н., Ліпляниця О.

2,7 + 3,2                 15,25 + 11,12             10,71 + 5,16

0,4 + 0,6                 4,12 + 3,46                  7,9 + 1,1

  1.               Поставити оцінки за урок.
  2.               Підсумок уроку.

а) Що  ми вивчили на уроці?

б) Як додати два десяткових дроби? Навести приклад.

b) Як помножити два десяткових дроби? Навести приклад

4. Нервово – психічне розвантаження.

Математичне лото (розв’язати усно приклади, з іншої сторони відповіді написані склади слова. Ми – молодці!)

2,24 ∙ 3

0,2 + 0,2

1,25 + 2,54

1,3 + 0, 2

1,3 · 3

5,59 – 2,27

 

ми

-

мо

лод

ці

!

 

6,72

0,4

3,79

1,5

3,9

3,32

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 січня 2019
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку