Урок математики розроблено на основі програм для навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку. Клас дуже неоднорідний. Одна дитина з легкою розумовою відсталістю має супутній логопедичний діагноз дислексія, дисграфія. Тому для такої учениці завдання підбираються окремо з врахуванням індивідуальних особливостей. Дуже важливо для дітей з розумовою відсталістю показати зв'язок математики з практикою, реальним життям. Адже основна мета корекційної школи - підготовка до самостійного життя.
Тема: Периметр квадрата. Практичне обчислення периметра квадрата
Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива.Рене Декарт
Мета: сформувати поняття «периметр квадрата», домогтися засвоєння формули периметра квадрата, вчити застосовувати формулу до практичного обчислення, виховувати охайність побудови в зошиті, самостійність під час виконання практичної роботи, розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, коригувати механізм мислення, запам’ятовування, мовленнєві порушення.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: лінійки, олівці, макет годівнички, носова хусточка, мереживо, матеріал для виготовлення годівнички, роздавальний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірити готовність учнів до уроку, наявність підручників, зошитів, письмового приладдя.
ІІ. Нервово-психічна підготовка
4дм 4ц 4см 4мм 4км
3г 7см 9м 4км 5мм
ІІІ. Корекція, контроль і закріплення знань
№926
a |
3 см |
5 см |
8 см |
6 см |
2 см |
3 см |
7 см |
6 см |
b |
4 см |
7 см |
3 см |
3 см |
8 см |
9 см |
2 см |
2 см |
p |
14 см |
24 см |
22 см |
18 см |
20 см |
24 см |
18 см |
16 см |
IV. Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках
V. Мотивація навчальної діяльності
Можливо, хтось із вас вважає, що геометричні фігури можна зустріти лише на сторінках підручника. Це не так. Якщо ми уважно глянемо навколо, то помітимо, що нас оточують різноманітні фігури. Погляньте на стіни і підлогу класу. Форму якої фігури вони мають? (прямокутник, квадрат). В дорослому житті знання про багатокутники і периметр вам дуже знадобляться. Отже тема нашого уроку: «Периметр квадрата. Практичне обчислення периметра квадрата».
VІ. Засвоєння нових знань
Він давно знайомий мій,
Кожен кут його прямий,
Всі чотири сторони однакової довжини
З ним вітатись кожен рад
Ну а звуть його … КВАДРАТ!
Намалюємо квадрат.
|
2 см |
|
2 см |
|
2 см |
|
2 см |
|
Ми вже знаємо, як знаходити периметр прямокутника, трикутника, що потрібно зробити? (додати довжини всіх сторін). Так само ми знаходимо і периметр квадрата. Додаємо довжини всіх сторін. Обчисліть, будь ласка.
Р= 2 см + 2 см + 2 см + 2 см = 8 см
Р= 4·2 см = 8 см
Р = 4 ·а – периметр квадрата
VІІ. Фізкультпауза
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
VІІІ. Закріплення навчального матеріалу
Завдання Мазур М.:
1. Розфарбувати однакові фігури однаковим кольором.
2. Розфарбуй однакові фігури однаковим кольором і з’єднай їх
Завдання ддля класу
Завдання для класу
1) Дуже часто ми потрапляємо в ситуації, в яких потрібно використати свої математичні знання. І зараз ви потрапили в одну з таких ситуацій.
Завдання для хлопчиків: Хлопчикам потрібно зробити годівничку для пташок.(показати годівничку). У вас є всі необхідні матеріали, але потрібно визначити, чи вистачить дерев’яної рейки для виготовлення всіх деталей конструкції.
Завдання для дівчат: Дівчатам необхідно оздобити носову хусточку мереживом. Визначте скільки мережива потрібно відрізати, щоб його вистачило.
№ 928
Накресліть квадрат із стороною а=2см3мм. Обчисліть його периметр.
Р=4·2см3мм=9см2мм
Кожному учневі роздаю квадрати різних розмірів. Потрібно визначити їх периметр.
ІХ. Зняття нервової напруги
В кольорових фігурах заховане слово. Прочитайте його
Х. Домашнє завдання
№ 929 ст. 183
Накресліть таблицю в зошиті і обчисліть периметри квадратів, заповніть таблицю.
Домашнє завдання Мазур Марині: накреслити 3 квадрата з різними довжинами сторін. Замалювати їх різними кольорами.
ХІ. Підведення підсумків.
Що ми сьогодні вивчили?
Е 3
Оголошення оцінок.