Урок математики для дітей з порушенням інтелектуального розвитку "Периметр квадрата"

Про матеріал

Урок математики розроблено на основі програм для навчання дітей з порушенням інтелектуального розвитку. Клас дуже неоднорідний. Одна дитина з легкою розумовою відсталістю має супутній логопедичний діагноз дислексія, дисграфія. Тому для такої учениці завдання підбираються окремо з врахуванням індивідуальних особливостей. Дуже важливо для дітей з розумовою відсталістю показати зв'язок математики з практикою, реальним життям. Адже основна мета корекційної школи - підготовка до самостійного життя.

Перегляд файлу

Тема: Периметр квадрата. Практичне обчислення периметра квадрата

Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива.Рене Декарт

Мета: сформувати поняття «периметр квадрата», домогтися засвоєння формули периметра квадрата, вчити застосовувати формулу до практичного обчислення, виховувати охайність побудови в зошиті, самостійність під час виконання практичної роботи, розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, коригувати механізм мислення, запам’ятовування, мовленнєві порушення.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: лінійки, олівці, макет годівнички, носова хусточка, мереживо, матеріал для виготовлення годівнички, роздавальний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірити готовність учнів до уроку, наявність підручників, зошитів, письмового приладдя.

ІІ. Нервово-психічна підготовка

  1. Який сьогодні день, місяць, пора року, урок?
  2. Гра «Знайди зайву фігуру»

 

  1. Гра «Знайди зайве число»

4дм     4см  4мм  4км

  7см    4км  5мм

ІІІ. Корекція, контроль і закріплення знань

  1. Перевірка домашнього завдання

№926

a

3 см 

5 см 

8 см 

6 см 

2 см 

3 см 

7 см 

6 см 

b

4 см 

7 см 

3 см 

3 см 

8 см 

9 см 

2 см 

2 см 

p

14 см 

24 см 

22 см 

18 см 

20 см 

24 см 

18 см 

16 см 

 

  1. Усний рахунок

 

IV. Актуалізація опорних знань

Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках

  1. Які фігури ви знаєте?
  2. Яка фігура називається прямокутником?
  3. Яка фігура називається квадратом?
  4. Як обчислити периметр прямокутника?

 

V. Мотивація навчальної діяльності

Можливо, хтось із вас вважає, що геометричні фігури можна зустріти лише на сторінках підручника. Це не так. Якщо ми уважно глянемо навколо, то помітимо, що нас оточують різноманітні фігури. Погляньте на стіни і підлогу класу. Форму якої фігури вони мають? (прямокутник, квадрат). В дорослому житті знання про багатокутники і периметр вам дуже знадобляться. Отже тема нашого уроку: «Периметр квадрата. Практичне обчислення периметра квадрата».

 

VІ. Засвоєння нових знань

Він давно знайомий мій,

Кожен кут його прямий,

Всі чотири сторони однакової довжини

З ним вітатись кожен рад

Ну а звуть його … КВАДРАТ!

 

Намалюємо квадрат.

 

2 см 

 

2 см 

2 см 

 

2 см 

 

 

Ми вже знаємо, як знаходити периметр прямокутника, трикутника, що потрібно зробити? (додати довжини всіх сторін). Так само ми знаходимо і периметр квадрата. Додаємо довжини всіх сторін. Обчисліть, будь ласка.

Р= 2 см + 2 см + 2 см + 2 см = 8 см

Р= 4·2 см = 8 см

 

Р = 4 ·а – периметр квадрата

 

 

VІІ. Фізкультпауза

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

VІІІ. Закріплення навчального матеріалу

Завдання Мазур М.:

1. Розфарбувати однакові фігури однаковим кольором.

2. Розфарбуй однакові фігури однаковим кольором і з’єднай їх

Завдання ддля класу

Завдання для класу

1) Дуже часто ми потрапляємо в ситуації, в яких потрібно використати свої математичні знання. І зараз ви потрапили в одну з таких ситуацій.

Завдання для хлопчиків: Хлопчикам потрібно зробити годівничку для пташок.(показати годівничку). У вас є всі необхідні матеріали, але потрібно визначити, чи вистачить дерев’яної рейки для виготовлення всіх деталей конструкції.

Завдання для дівчат: Дівчатам необхідно оздобити носову хусточку мереживом. Визначте скільки мережива потрібно відрізати, щоб його вистачило.

 

№ 928

Накресліть квадрат із стороною а=2см3мм. Обчисліть його периметр.

Р=4·2см3мм=9см2мм

 

  1. Індивідуальні завдання

Кожному учневі роздаю квадрати різних розмірів. Потрібно визначити їх периметр.

 

 

ІХ. Зняття нервової напруги

В кольорових фігурах заховане слово. Прочитайте його

D:\Мама\математика-5\Untitled-3.jpg

 

Х. Домашнє завдання

№ 929 ст. 183

Накресліть таблицю в зошиті і обчисліть периметри квадратів, заповніть таблицю.

Домашнє завдання Мазур Марині: накреслити 3 квадрата з різними довжинами сторін. Замалювати їх різними кольорами.

ХІ. Підведення підсумків.

Що ми сьогодні вивчили?

ребусыребусыребусыребусы ребусы Е 3ребусы

Оголошення оцінок.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шаповал Наталія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 січня 2019
Переглядів
5940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку