Вступ. Повторення матеріалу за курс початкової школи.

Про матеріал
Тема. Вступ. Повторення матеріалу за курс початкової школи. Мета: повторити означення дій додавання і віднімання, залежності між компонентами цих дій.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Вступ. Повторення матеріалу за курс початкової школи.

Мета: повторити означення дій додавання і віднімання, залежності між компонентами цих дій.

Тип уроку: повторення і систематизація знань.

Хід уроку

І. Вступ

Після першого знайомства з класом доречним буде невелике вступне слово, в якому вчитель на свій розсуд може розповісти учням цікаві факти щодо значення математики в історії людства і в сучасному житті або ж запропонувати учням послухати таку розповідь.

Якщо в темну безхмарну ніч подивитися на небо, можна побачити безліч зірок. Найближчою до нас зіркою є Сонце. Навколо Сонця руха­ються 9 планет і серед них наша планета — Земля. Земля має форму кулі, навколо якої замкненою кривою обертається її супутник — Місяць.

За допомогою математики люди навчились визначати відстань до зірок, висоту гір і глибину океанів, розраховувати міцність будівель, ма­шин, космічних апаратів і багато чого іншого, необхідного людям. Наве­демо деякі цікаві відомості.

Промінь світла проходить за секунду 300 000 км. Від Сонця до Землі він йде 8 хвилин 18 секунд, а до найвіддаленішої планети Плутон промінь Сонця досягне більш ніж за 5 днів.

Менш ніж поверхні Землі займає суходіл, і більш ніж займають моря і океани. В повітрі міститься води в 11 разів більше, ніж у всіх річках на земній кулі. Найвища вершина земної кулі — Еверест (у Гімалаях), її висота 8848 м, а найглибша впадина — Маріанська (Тихий океан) — її глибина 11 022 м.

Для забезпечення життя майже 6 млрд жителів Землі щорічно зби­рається 1200 млн т зерна, з морських глибин виловлюється 70 000 000 т різної риби, вирощується 100 000 000 т м'яса свійських тварин. Для своїх потреб населення Землі використовує велику кількість палива, для чого щорічно з повітря витрачається 4900 млн т кисню і виділяється 5800 млн т вуглекислого газу, що отруює повітря.

 

II. Повторення і систематизація

Запитання до класу

  • Як виконується додавання? віднімання?
  • Як називаються числа під час додавання?
  • Як перевірити, чи правильно виконано додавання?
  • Як називаються числа під час віднімання?
  • Як перевірити, чи правильно виконано віднімання?
  • Чи завжди можна виконати віднімання?

Після цього учням можна запропонувати виконати такі усні вправи:

  1. Додайте: 58 і 9; 7 і 19; 45 і 24; 62 і 39.
  2. Відніміть: 7 від 15; 6 від 22; від 42 число 9; від 46 число 9.
  3. Сосна вища за тополю на 5 м, а тополя вища за дуб на 3 м. Висота дуба 14 м. Знайдіть висоту сосни.

 

ЗАЛЕЖНІСТЬ МІЖ КОМПОНЕНТАМИ І РЕЗУЛЬТАТАМИ ДІЙ ПІД ЧАС ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ

Запитання до класу

  • Як знайти невідомий доданок х, якщо відома сума двох доданків 500 і один з доданків 200?

(Запитання і відповідь бажано супроводжувати записом на дошці:

х + 200 = 500, х = 500 – 200, х = 300)

Як знайти зменшуване у, якщо відома різниця 40 і від'ємник 80?

(у – 80 = 40, у = 40 + 80, у = 120)

  • Як знайти від'ємник к, якщо відоме зменшуване 150 і різниця 50?

(150 – k = 50, k = 150 – 50, k = 100)

Отже, щоб знайти:

  • невідомий доданок, треба...
  • невідоме зменшуване, треба...
  • невідомий від'ємник, треба...

Разом з учителем учні повторюють правила, після чого можна запро­понувати усні вправи.

  1. Розв'яжіть рівняння:

     а) х + 30 = 45; б) 24 + а = 50; в) х 12 = 38; г) 40 у = 17.

  1. Маса кавуна і дині разом 12кг. Маса дині 5 кг. Чому дорівнює маса кавуна?

 

III. Розв'язування вправ на повторення

  1. Виконайте дії і зробіть перевірку:

а) 108 040 + 94 087; б) 27 315 – 8 564; в) 600 100 – 43 507.

  1. Розв'яжіть рівняння і зробіть перевірку:

а) х + 174 = 382; б) 570 + х = 630; в) 720 – у = 280; г) k 325 = 647.

(Оскільки цей урок є першим у навчальному році, доцільним буде по­вторення про правильний запис під час додавання і віднімання чисел «у стовпчик».)

  1. З літопису відомо, що взимку 401 року Чорне море покрилося кригою. Таке явище повторилося через 610 років, а потім ще через 609 років. Обчисліть, в які саме роки мали місце ці надзвичайні явища природи і скільки часу минуло після останнього з них.
  2. № 16.

 

IV.  Підсумок уроку

Наприкінці уроку доречно ще раз повторити з учнями основні прави­ла, про які йшлося на уроці і нагадати учням, що саме ці правила і власти­вості треба буде використати під час розв'язання домашнього завдання.

 

V.  Домашнє завдання

п. 1, № 13 (1-8); 14; 17.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 березня 2020
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку