Тема. Ряд натуральних чисел.
Мета: узагальнити і поглибити знання учнів про натуральні числа; формувати вміння розпізнавати натуральні числа, наводити їх приклади.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Оскільки тема не є новою для п'ятикласників, доцільно провести з учнями бесіду:
Після отримання відповідей учитель нагадує учням, що названі числа мають дещо спільне — використовуються для лічби, тому називаються натуральними числами.
Після цього можна запропонувати учням навести приклади натуральних чисел, що означають кількість учнів у ряду, кількість учнів у класі тощо (при цьому учні повторюють, як записуються і читаються багатоцифрові числа).
Далі вчитель пропонує учням дати відповідь на запитання:
Кожне з названих чисел учні (або учитель) записують на дошці (і в зошитах), після чого учитель запитує учнів, чи є названі числа натуральними. Після цього учитель ще раз акцентує увагу учнів на тому, що:
Тепер учні готові сприймати додаткові знання про властивість натуральних чисел.
II. Вивчення нового матеріалу
Цей етап уроку також доцільно провести у вигляді евристичної бесіди. Для здобуття знань про основні властивості натуральних чисел доцільно запропонувати учням, наприклад, такі запитання:
Після відповідей на запитання учитель разом з учнями робить важливі висновки:
Наприклад: 1, 2, 3, 4, 5, ... — ряд натуральних чисел;
1, 2, 4, 5 — не є рядом натуральних чисел.
III. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Усні вправи
Письмове виконання вправ (з коментарем учнів з місця або біля дошки)
№№ 5; 6; 8; 10. (Повторити ще раз висновок, зроблений під час розв'язання усних вправ.)
Додатково
Розгадайте анаграму і знайдіть зайве слово:
ОСЛИЧ; ЛЬНУ; РІДБ; НАСІТ.
(Розв'язання. Число; нуль; дріб; стіна; зайве — стіна.)
IV. Підсумок уроку
Перед оголошенням домашнього завдання доцільно ще раз повторити з учнями основні поняття, що були розглянуті на уроці.
V. Домашнє завдання
§1, п. 1, №№ 7; 9; 11.