Відкрите заняття ЗХК в.с. "Серпантин" ЦДЮТ "Дивосвіт"

Про матеріал

відкрите заняття для гуртківців вокальної студії вищого рівня навчання "Удосконалення здобутих вокальних вмінь та навичок"

Перегляд файлу

КПНЗ ЦДЮТ «ДИВОСВІТ»КМР

 

 

 

 

План-конспект

відкритого заняття

 

вокальної студії «Серпантин»

вищого рівня

 3 року навчання

 

т е м а:

Удосконалення здобутих вокально - хорових вмінь та навичок  у роботі вокальним ансамблем

 

 

 

                                                                                           Підготувала та провела:

                                                                                   керівник вокальної

                                                                                     студії «Серпантин»

                                                                      Лісова М.І.

                                                                              

                              

     

                                                                                 Дата проведення:

                                                                                    17.12.2019 о 17.30

                                                                                       тривалість заняття - 

                                                                     1 година

 

 

 

м. Кривий Ріг

2019 рік

План-конспект

Тема: Удосконалення здобутих вокально - хорових вмінь та навичок  у роботі     вокальним ансамблем

 

Мета навчальна: формування компетентностей особистості в процесі вокально - хорового співу.

Мета розвиваюча:

- розвивати пізнавальну компетентність через поглиблення знань про  поняття "ансамбль", його види;

- розвивати практичну компетентність оволодіння вокально - хоровими навичками злагодженого виконання вокальних творів. Індивідуального та групового вокалу.

- розвивати сформовані

  • ­музичні смаки та відчуття стилю;
  • уміння відображати об’єктивну дійсність за допомогою мислення,емоцій і відчуття;
  • здатність естетичного сприйняття музичного твору і соціуму в цілому;

позитивний емоційний фон у колективі

Мета виховна: Виховання любові до вокально - хорового мистецтва, громадсько - патріотичих почуттів, навичок професійного та соціального партнерства.

         Виховувати уміння виражати свої власні  емоції, вчасно реагувати та співпрацювати у колективі. Поважати думку інших.

 

Тип уроку:  урок перевірки і корекції знань,умінь і навичок.

Музичний матеріал:

      - вокальні вправи та розспівки ;

      - музична композиції « Пісня сміливих дівчат»

Роздатковий матеріал: "чарівна" шкатулочка з запитаннями (для бліц опитування).

Обладнання: флеш носій з фонограмами мінус, мікрофони ,фортепіано.

                    

Хід заняття:

І. Вступна частина

І. Організаційний момент                                                                3 хв.

   - Привітання : "Хелоу"

   - повідомлення теми уроку мотивація навчальної діяльності.

   керівник гуртка: Я дуже рада бачити вас на занятті нашої групи вокальної студії "Серпантин". Тема сьогоднішнього уроку "Удосконалення здобутих вокально - хорових вмінь та навичок  у роботі     вокальним ансамблем".

 

 Сьогодні ми з вами поговоримо про поняття "ансамбль", та пригадаємо  його види.

6 хв

Актуалізація опорних знань. Пропонується бліц опитування за допомогою "чарівної шкатулочки". (кожен по черзі достає карточку із певним тлумаченням і сам або з допомогою гуртківців дає правильне визначення )

1. (фр. ensemble — разом) — єдине злагоджене ціле (Анса́мбль)

2. спільне злагоджене виконання музичного твору кількома учасниками (музичний ансамбль)

 3.  Такий ансамбль ми маємо в одноголосному хорі, або в звучанні окремої партії хору.( Унісонний)

4. Такий ансамбль є співання акорду кількома співаками, або хоровими партіями.  (Гармонійний )

5. Мінімальна кількість співаків для унісонного ансамблю ( три чоловіки)

6. Одна зі сторін організації музики, тісно пов'язана з силою звучання, дією різних акустичних компонентів ( Дина́міка в музиці ).

7. Основні позначення динаміки: (фо́рте — голосно, сильно, піа́но — тихо, слабо)

8. Звукове забарвлення голосу (тембр)

9.Легатто, пон легатто, стоккато - (типи звуковедення)

10. Взаємодія вокальних і мовних прийомів звукотворення. відтворення членороздільних звуків (Артикуляція)

11. (від лат.. dictio — вимова) — чітке вимовляння звуків Дикція

Ось ми з вами і пригадали що таке ансамбль, які складові потрібні для утворення гарного ансамблю. А тепер перейдемо до вокально - хорової роботи.

 

ІІ. Основна частина                                                                         15 хв.

 

    1.     Робота над голосовим апаратом                                      15 хв.       

Вправи для роспівування класифікуються за наступними різновидами:

- унісонний співрізноманістних секвенцій, оспівувань з голосними і на різні склади;

-спів вправ з використанням різних гармонічних сполучень;

- розспівування з використаннням різних динамічних відтінків;

- виконання вправ з використанням різних штрихів.

 Вправи  для  розвитку та зміцнення вокального дихання

 

 Активний вдих через ніс і повільний видих через рот (ху)

     Це буде служити як свого роду "Масаж" зв'язок.                                  

Вдихніть через ніс і видиніть через щільно стиснуті губи.  Міцно підштовхуючи повітря, видих через рот.

Ця вправа допоможе зміцнити м'язи губ і інтенсивність видиху.

Надуйте щоки як повітряну кулю. Різко видуйте повітря через губи-трубочки.

 Ця вправа активує м'язи щік і губ. Також вправа корисна для розробки хорошої артикуляції.

  •              Проговорювати склади з наголосом на другий. Другий склад протягнути.

ма-м`а на-н`а ва-в`а

ма-м`о на-н`о ва-в`о

ма-м`у на-н`у ва-в`у

ма-ме на-не ва-ве

ма-ми на-ни ва-ви

(Слідкуйте за зручністю. Дихання беріть перед кожною параю)

 

Вправа- гра для зняття напруги та укріплення м’язів горла

“Конячка”

а) Поцокуйте язиком (опускаючи нижню щелепу вниз), імітуючи цокіт копит старого коня.

б)Поцокуйте язиком (піднімаючи верхню губу догори), імітуючи цокіт копит маленького лоша.

Формуємо гуртківців у дві групи. При цьому одночасно перша група виконує завдання «а», а друга - завдання «б» . Дану гру можна ускладнити ритмічними різновидами.

“Сміх”

Під час сміху покладіть долонь на гортань і вимовляйте “ха-ха-ха”,відчуйте, як напружені м’язи. Штучний сміх легко визвати . До того ж він обов’язково підніме настрій!

 

  • вправи на розігрів голосових м’язів;
  • комплекс вправ на дихання;
  • вправи на розширення діапазону;
  • сольфеджування dur та moll гами з елементами двох-, трьох-голосся;
  • виконання гами різними видами звуковедіння;
  • виконання вокальних вправ на формування та проспівування   голосних;
  • виконання гами з навантаженням на дикцію;
  • вправа на нормалізацію дихання (вправа на релаксацію);

 

Комплекс вокальних вправ та розспівок  лаконічний та послідовний . Він спрямований  на розвиток, співацького дихання, гнучкості й рухливості голосу, формування високої співацької позиції, інтонування мелодичних ліній та окремих інтервалів, музичного слуху, правильне формування голосних при співі та використання різних видів голосоведення, на сприйняття мажорного та мінорного ладів.

Всі ці компоненти вправ та розспівок у подальшій роботі над пісенним репертуаром дадуть змогу більш досконало відобразити характер пісні та досягти потрібного  музичного образу.

 

    2.  Музична слуховка                                                                           3 хв.

   Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь.

(вихованці сідють по колу спиною всередену. Даючи відповіді на питання , діє правило правої (ТАК )та лівої (НІ) рУКИ.

Сприйняття на слух:

- «рух та напрямок мелодії» Куди рухається мелодія?    

вверх , вниз, в різні сторони, назустріч одна одній.

- Скільки голосів звучить, який на місці, який рухається?

- Як рухається мелодія?      

на місті ,підряд по сходинкам, стрибкоподібно

- скільки звуків звучить? (один, інтервал, аккорд)

Визначення ладових змін. «мажор»   «мінор» .                

 

 

III.   Виконання пісенного репертуару       15 хв.       

Робота над ансамблевим співом.

Відтворення і корекція опорних знань учнів. - Робота над мелодичною лінією заспіву: фразування, дикція  та артикуляція (дикційний ансамбль та мелодичний ансамль.). Динамічний ансамбль - звернути увагу на динаміку мелодії , динамічне забарвлення довгих голосних.

Гармонічний ансамбль - підкорегувати гармонічно складні моменти у пісні, особливо акапельні місця.

Звернути увагу на елементами жестів «увага», «ауфтакт» (брати дихання), «початок співу», «закінчення фраз»;

 - робота з мікрофонами по фразах сольно, по групах;

- відображення музичного образу у пісні за допомогою співу і хореографічної постановки.

 

ІV. Заключна частина                                                                             2 хв.

Підведення підсумків заняття.

Як звучала тема нашого заняття?

Дякую вам за співпрацю на сьогоднішньому занятті. Сподіваюсь, що отримані знання і навички допоможуть вам досягнути високого співацького рівня, а також збагатить ваш культурний досвід та бажання духовного удосконалення.

Вихід учнів  з класу.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку