Взаємні права та обов"язки батьків та дітей

Про матеріал
Конспект уроку основ правознавства в 9 класі щодо взаємних прав батьків та дітей. Містить матеріали Конституції України та Сімейного кодексу України.
Перегляд файлу

   Підготувала  і провела

учитель основ правознавства

Суходільської філії

 Маленко Валентина Володимирівна

9 клас

Тема . Взаємні права та обов’язки батьків та дітей

Мета : ознайомити учнів з правами  та обов’язками  батьків та дітей ,

              розвивати вміння  розв’язувати правові ситуації за допомогою

              нормативних актів, виховувати справжнього патріота своєї

             Батьківщини та повагу до  старшого покоління, розуміння   

             взаємності  прав та обов’язків батьків та дітей.

Обладнання:  книги: Сімейний Кодекс України, Конституція України, картки .

 

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

- Доброго дня . Зараз у нас урок  правознавства. Подивіться, чи все необхідне є у вас на партах: підручник, зошит , Конституція України, ручка.

Розпочати наш сьогоднішній урок я хочу  з побажання – вислову Б.Паскаля

  « Ваш успіх  починається  в середині вас, якщо ви не побачили його  перші, його не побачить ніхто». Тож бажаю вам на уроці бути активними, вірити в свої власні сили ,  та мати неабиякий успіх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Вступне слово вчителя

На минулому уроці ми з вами розпочали вивчати тему «Закони в житті твоєї сім׳ї». І зараз ми з вами перевіримо , що ж ви вивчили.

  1. Бліц опитування

-         Що таке шлюб?

-         Що таке сім׳я?

-         Який вік встановлено для укладення  шлюбу для жінок  та чоловіків?

-         Чи є обставини , які перешкоджають  укладенню шлюбу?

  1. Висловіть свою думку щодо доцільності  укладання  шлюбного договору.
  2. Шлюбний вік чоловіка та жінки є неоднаковим . Чим на вашу думку  , пояснюється ця нерівність . Чи вважаєте ви цю нерівність справедливою?
  3. Знайомство з дитячими творами « Для чого людині потрібна сім׳я?»

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

 Давним - давно , тисячі років  тому на землі з’явилися люди. Одночасно з ними  постали  головні  питання  :

-         Що люди  можуть робити  і чого не можуть ?

-         Що вони зобов’язані  робити  і чого не зобов’язані?

-         На що вони мають право і на що не мають ?

Без ясної відповіді на ці питання  життя перетворилося б на  суцільний  кошмар і плутанину. І люди взялися  за розв’язання  цих головних питань у звичайних бесідах між собою за допомогою різних релігій, шляхом міжнародних переговорів і на жаль у битвах, і війнах. І тому ми на сьогоднішньому уроці спробуємо з вами визначити ці питання у темі « Взаємні права та обов’язки  батьків і дітей», і розпочати мені хотілося б словами Б.Олійника

Батьки і діти ! Діти і батьки!

Нерозділиме і одвічне коло.

Ми засіваємо  життєйське поле

І не на день майбутній – на віки.

Між нас не ляжуть вирвами роки.

Бо наша кров пульсує в нашій долі.

Батьки і діти ! Діти і батьки!

Нам нічого ділить на спільнім полі.

 

Відкрили зошити , записали тему сьогоднішнього уроку правознавства. «Взаємні права та обов’язки батьків та дітей»  та план за яким ми з вами будемо працювати

  1. Права та обов’язки батьків
  2. Права та обов’язки дітей.

На сьогоднішньому уроці ми з вами  опрацюємо новий термін , який ви неодноразово чули  і мабуть знаєте «аліменти» але з точки юридичної .

ІV. Викладення нового матеріалу.

  1.      Вступне слово  вчителя.

 У кожного з вас  є сім׳я . І ми б хотіли  більш детально  познайомитися з вашою сім׳єю. Декілька тижнів назад вам було дане завдання приготувати презентацію « Знайомтесь – ми…» будь - ласка , прошу.

Взаємні права та обов’язки  батьків і дітей ґрунтуються на походженні дитини від них . Документом  , що засвідчує походження дитини, є свідоцтво про народження . У вас у кожного є на партах копія свого свідоцтва про народження. Роздивіться його.  Скажіть будь – ласка , що є підтвердженням того , що ви є діти своїх батьків.

Молодці . То ж яка є найголовніша функція сім׳ї? Так вірно  - продовження роду, і не просто продовження будь - якого роду, а мабуть кожний батько і мати ваші , коли думали про майбутню дитину, тобто про вас ,  хотіли , щоб їхня дитина виросла  доброю, чесною, відповідальною, жила в достатку, і щоб у  неї в житті все  справдилося те , чого вона собі поставить за мету.

 

  1.      Робота з прислів’ями.

Народ протягом багатьох віків  помічав взаємозв’язки між дітьми і батьками  і зараз ми з вами попробуємо продовжити думу народу у прислів’ях .

Закінчте прислів’я.

  Який дуб , такий тин, …( який батько , такий син)

Яке дерево , такі в нього квіточки, які батьки …..( такі їхні діточки)

Який корінь , такий пагінець, які самі …..( такі й сини)

Яка гребля , такий млин, …. ( який батько  такий син)

  1.      Права та обов’язки батьків 

Взаємні права та обов’язки батьків  та дітей можуть мати  особистий немайновий  та майновий характер.

3.1.Робота в групах

 У вас на партах є  зірки різного кольору . Оберіть зірку собі  червоного або синього кольору. Ті , хто обрав собі зірку синього кольору об’єдналися в 1 групу, хто червоного  в 2 групу, а також  у вас є Конституція України , та   витяги з Сімейного кодексу України.

1 група – права батьків

2  група  - обов’язки батьків

Оголошення результатів роботи груп.

 

  1.                        Права та обов’язки дітей

 

А тепер давайте  знову поділимося на групи  і попрацюємо над  2 питанням нашого уроку. Знову  за тими ж документами що ми працювали  над попереднім питаннями.

Оголошення результатів роботи в групах.

А зараз давайте  дамо відповідь на таке запитання .Чому обов’язки  батьків та дітей є взаємними ?

  1.      Відповіді дітей
  2.      Слово вчителя  .

Обов’язки  батьків і дітей називають взаємними – адже й діти , коли  вони стануть дорослими , зобов’язані надавати допомогу своїм батьками , піклуватися  про них  у разі настання  непрацездатності .Цей обов’язок – не лише моральна норма , він закріплений  і в Сімейному кодексі України.

  1.      Знайомство з витягом з сімейного кодексу

( кожному на парту)        

  1.      Розвязання ситуативних юридичних  задач. ( роздається кожній групі)

Задача 1.

Галина й Антон збираються розлучитися і е живуть разом  уже пів року. Їхня донька Ганна , якій  12 років , живе з мамою. Але дівчинка дуже любить батька  і хоче  жити разом  з ним та його батьками . Антон готовий  забрати дитину, але Галина  відмовляє йому , говорячи, що вона сама знає , як їй виховувати дитину.

     Як вирішити це питання? Чи може дівчинка сама вирішити з ким їй проживати ?

 

Задача 2. Позивач  П.Т.Кирилова  звернулася до суду з проханням  обмежити  спілкування її 6 –річного сина  з колишнім чоловіком . Своє прохання пояснює тим, що  батько хлопчика – людина неврівноважена, зловживає спиртними напоями , здатний до істерик, егоїст. Свідок , мати  відповідач , підтвердила , що її син з дитинства поводився неадекватно, різав вени, а головне – вона чула  , як онук плакав  після зустрічі з батьком, тому що  останній  тушив  недопалки  об свої руки  на очах у дитини. Позивач надала висновок опікунської ради про обмеження  спілкування  батька з сином  з 12до 15 годин і тільки в присутності матері. Відповідач не згодний з вимогою колишньої дружини й наполягає  не відмовляти  йому  у спілкуванні з сином . Яким буде рішення суду?

Так молодці .

У. Підсумки уроку.

1.Бесіда

  1. Коли виникають  права та обов’язки  дітей та батьків.?
  2. Чому права та обов’язки  дітей та батьків  мають взаємний характер?
  3. До якого  часу батьки зобов’язані  утримувати  дитину?
  4. Пріоритет якого виховання  держава забезпечує дитині?

2.Заключне слово вчителя

Ми з вами  всі - український народ  , який складається  з родин малих  і великих , дружніх  і працьовитих.              Як могутня річка  бере силу  із маленьких  джерел , так і наша українська держава збагачується  маленькими  сім׳ями . І якщо  ми хочемо , щоб річка була повноводною , щоб велика  родина  наша українська  була красивою  і щасливою то  я  закликаю вас виконувати слова які отримав пророк Мойсей кілька тисячоліть тому на горі Сінай  «Шануй батька свого і матір свою, щоб добре  тобі було , та щоб  довголітній ти був  на землі».

Ми часточка великого народу, великої родини , про яку  так натхненно співав незабутній  Назарій Яремчук.

( звучить пісня Н.Яремчука» Родина»)

  1. Виставлення оцінок 

Коли народжується  людина , то на небі запалюється зірка. Якщо  зірки  запалюються , то це  кому-небудь потрібно. Запалимо і ми  свої зірки. Виходячи з класу , відобразіть свій настрій у вигляді зірок :

-         Червона – мені сподобалося, я багато що для себе взяв;

-         Синя – я не все зрозумів, але я задоволений;

-         Зелена – багато що мені не вдалося, але дещо я для себе взяв;

-         Жовта – мені було нецікаво, я для себе нічого взяв.

 

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку